silverlit piccoz

Hallo,

Ik heb sinds twee dagen ook een picooz.
Hij doet alleen heel vreemd.
Op het moment dat ik de goede hoogte heb bereikt en wil blijven hoveren gaat het hlicoptertje trillen en om zijn as draaien.
Geef ik weer wat meer gas vlieget hij goed maar dan gaat hij richting het plafond.

Dit trillen voel ik ook goed als ik hem in mijn handen hou. Pas bij een hoog toerental stopt het trillen.
Ik heb het helicoptertje omgeruild voor een andere maar deze doet precies hetzelfde.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?????????????

Groeten,
Peter

Ik lift maar even mee op dit draadje...

Ik heb sinds kort ook een picooz maar na het 2e of 3e vluchtje kreeg ik 'm niet meer gecallibreerd. De heli bleef doordraaien en de heckrotor leek onvoldoende vermogen te leveren. Ik las hier dat een druppeltje lijm zou helpen, maar het rotortje zat vast genoeg.

Wat bleek? Even het asje smeren met WD-40 en het probleem was opgelost. :P

Misschien dus een tip voor anderen die hetzelfde probleem hebben.

ik lees veel over van die 'neppe' silverlits picooz, maar is die bij conrad een nepperd? of niet, er staat namelijk wel hetzelfde merk enzo bij, maar een foto die op de site van silverlit staat staat met een rode bloem, en bij conrad met en paarse.. bij voorbaat dank

Pever zei:
Op het moment dat ik de goede hoogte heb bereikt en wil blijven hoveren gaat het hlicoptertje trillen en om zijn as draaien.
Geef ik weer wat meer gas vlieget hij goed maar dan gaat hij richting het plafond.
Volgens mij heeft dit te maken met het toerental dat de rotor draait.
De mijne doet dit ook.
Dit is een kwestie van de trim bijstellen bij laag toerental.
Maar dan heeft u wel weer kans dat ie bij hoogtoerental gaat draaien.

Peter-Jan zei:
Pever zei:
De mijne doet dit ook.

Ik heb het heliecoptertje uit elkaar gehaald en nu blijkt het van het motortje af te komen.
Dit motortje trilt bij een laag toerental.
Het is net of er twee pooltjes in te motor erkaar tegen werken en dat dit bij een hoog toerental verdwijnt.

Bij conrad hebben ze ( bij mijn weten ) de echte.
De kleuren is gewoon een aanduiding voor het kanaal waar hij op vliegt.

Pever zei:
Peter-Jan zei:
Pever zei:
De mijne doet dit ook.

Ik heb het heliecoptertje uit elkaar gehaald en nu blijkt het van het motortje af te komen.
Het is net of er twee pooltjes in te motor erkaar tegen werken en dat dit bij een hoog toerental verdwijnt.

Als je hem niet al te veel beschadigt hebt, zou ik hem gewoon retour brengen.
Niet al te veel poespas aan doen en zorgen dat je gewoon een "goed vliegend" exemplaar krijgt.

Pjoeter zei:
Pever zei:
Peter-Jan zei:
Pever zei:
De mijne doet dit ook.

Als je hem niet al te veel beschadigt hebt, zou ik hem gewoon retour brengen.
Niet al te veel poespas aan doen en zorgen dat je gewoon een "goed vliegend" exemplaar krijgt.

Dat zal een probleem worden. Ik heb om zeker te weten dat het aan het motortje lag de heli bijna compleet moeten demonteren en dit is niet helemaal zonder schade gegaan.

Het is trouwens al mijn derde helicoptertje dat ik heb en alle drie trillen ze bij een laag toerental.
Dat is ook de rede dat ik deze min of meer gesloopt heb.
Ik kon niet geloven dat het werd veroorzaakt door onbalans van de rotor.
En ik heb gelijk gehad.

De helicopter vliegt zeer goed (alle drie eigenlijk wel) bij een hoger toerental of bij een half lege accu.
Dan moet ik meer gas geven om hoog te blijven.
Er is gewoon iets raars met de motertjes aan de hand.

Ik ben toch wel benieuwd of meer mensen dit probleem kennen.

Een goede test om dit uit te proberen is de heli in de hand houden en dan langzaam het toerental opvoeren.

Beetje sneu om te vragen als dit ook binnen de garantie valt en dan met een gedemonteerd iets aan komt zetten wat ooit eens een PicooZ was.

Wat ik wel vreemd vond, was dat de 1e en de 2e heli inderdaad met een lager toerental wat meer lawaai maakten.
Wat ik vermoed ( wie ben ik ) dat dit komt door de goedkope afwerking van de overbrenging.
Het asje, lagerhuis (voor zover je van lagers mag spreken ) en de tandwieltjes.

Wat mischien een oplossing kan zijn is ( dit heb ik ergens gelezen ) dat men het lagerhuis aan de onder en de bovenzijde een
gaatje boort van 3mm en dit 1 mm diep.
In deze gaatjes plaatst men dan elk een lager ( buitendiameter 3mm , dikte 1 mm, en asdiameter 1mm ) als as neemt men dan
een koolstofstaafje van 1mm doorsnede.
Als ik dan kijk bij bijvoorbeeld "conrad" dan komt zo'n lagertje op zo'n 10 € per stuk. :?
Dat is dan 20€ totaal, dan komt er nog een stukje koolstof in van pak hem beet 2€, totale som van 22€ en dit op een heli van 35€
dan zijn de totale kosten dus 57€ 8O 8O

Ok, ok, toegegeven deze lagertjes zijn gegarandeert ook wel ergens goedkoper te krijgen.
Maar ja, waar?

Wat zou het effect zijn als men de tailboom iets verlengt, zou hij dan directer sturen of niet?
Ik vind het een geinig dingetje, maar wat ik nu zo jammer vind is dat je zodra je er mee gaat vliegen iedere keer weer opnieuw moet trimmen.
Iemand mischien een oplossing of moet men hier maar mee leven?

Zoals ik al zei, ze zijn gegarandeert ergens goedkoper te krijgen.
Het is natuurlijk een optie.
Maar had ze liever bij een locale winkel vandaan gehaald.
Paypall en overige "moeilijke" betalingswijzen en natuurlijk nog maar te zwijgen over de verzendkosten.

Maar deze prijs staat mij beter aan dan die bij "conrad".

Ik heb er eindelijk ook een en ik vind ,m echt super schattig :D
Was ff oefenen met die besturing maar heb ,m helemaal door,.voor door de huiskamer is hij gewoon erg leuk.
En ik heb een aansluiting voor m,n utlimat gemaakt met de dripper zo dat ik dat ding net als m,n x-twin niet meer oplaad via het kastje.
Scheelt bakken met batterijen en door die dripper worden ze optimaal geladen,.ik kan bijna 10 min vliegen met de picooz :P
En zo kogellager setje is natuurlijk super intressant,.minder trilling, weerstand, langer vliegen 8)

T800 zei:
En ik heb een aansluiting voor m,n utlimat gemaakt met de dripper zo dat ik dat ding net als m,n x-twin niet meer oplaad via het kastje.
Scheelt bakken met batterijen en door die dripper worden ze optimaal geladen,.ik kan bijna 10 min vliegen met de picooz :P

1. Wat is een dripper?
2. Zit de LiPO van de PicooZ rechtstreeks op het connectortje (zijkant) aangesloten?

mvg, Z

Z900 zei:
1. Wat is een dripper?
2. Zit de LiPO van de PicooZ rechtstreeks op het connectortje (zijkant) aangesloten?

1) dripper? Nooit van gehoord :wink:
2) nee, er zit een diode in serie met de lipo, dus op die connector moet je geen gewone lipolader aansluiten.

Ik heb ooit eens met de aanschaf van die ultimat 2 extra kastjes gekocht voor lithium cellen te laden.
De ene is een equalizer voor meerdere cellen en de ander is een dripper loader,.deze geeft bij het laden geen directe spanning maar een soort van druppel lading.
Hij voelt en regel ook continu de laadspanning,.dus als ik er een mini cel er achter prik, regelt de dripper ook gewoon de laadspanning af tot wat de cel nodig heeft.
Was erg geschikt voor al die mini cellen die ik gebruik heb ik me zo laten vertellen.
Ik gebruik ook vaak dat ladertje wat ik ooit bij me LamaV2 kreeg,.zit ook een dripperloader functie op.
En ja hoor ,.daar achter al die toevoegingen hang ik gewoon me picooz,.gaat prima en ben al zo een 30 laadbeurten verder en zo een 10 weer op het kastje ( leuk op de zaak he he he) en merk geen verval in de vliegtijd of vermogen :D .

Edit>lamalulverhaal

druppelladen is bedoeld om een accu op spanning te houden.

Een accu kent zelfontlading, dwz. als je een accu ongebruikt laat liggen, zal hij lading kwijtraken.

Daar wordt dan druppelladen voor gebruikt; als een accu eenmaal geladen is, zal de lader omschakelen naar druppelladen, wat zoveel inhoudt dat hij minimaal laad, louter om de zelfontlading tegen te gaan.

Of dat ook is wat T800 bedoeld, weet ik niet.

Ik denk het wel,. :roll:
Het is ff lastig uit te leggen zo iets als een druppel lader,.het klinkt namelijk meer als een SOA :wink: :lol:

Back