silverlit piccoz

ik wil binnekort een picooz kopen is het verstandig om er al wat onderdelen gelijk bij te kopen (ik denk dat mijn picooz het heel zwaar gaat hebben namelijk).
en is er ook een oplader die je gewoon in het stopcontact kan steken voor je picooz (het gaat me om het mileu en oplaadbatterijen zijn daar ook slecht voor)

hallo,
bladerrotor heel voorzichtig buigen.
gaat veel beter vliegen, ook sneller omhoog gaat. ook vooruit tuurlijk. speld of plakband.

groeten paul.

paul manshande zei:
Ja ja... :roll: Uhhh, geen idee wat het is. Ik ken wel bladerdeeg....
paul manshande zei:
gaat veel beter vliegen, ook sneller omhoog gaat.
Ongetwijfeld, als maar 'ie niet valt beneden naar... (even een koekje van eigen deeg)
Kun je in het vervolg wat begrijpelijker (gewoon nederlands is goed genoeg) schrijven?

Bruno van Hoek zei:
paul manshande zei:
Ja ja... :roll: Uhhh, geen idee wat het is. Ik ken wel bladerdeeg....
paul manshande zei:
gaat veel beter vliegen, ook sneller omhoog gaat.
Ongetwijfeld, als maar 'ie niet valt beneden naar... (even een koekje van eigen deeg)
Kun je in het vervolg wat begrijpelijker (gewoon nederlands is goed genoeg) schrijven?

Tjonge jonge hoe oud zijn we?? 53???
Ooit wel eens van het woord RESPECT gehoord.
Als je namelijk beter leest op het forum weet je dat Paul doof is.
Ik vind het geweldig dat hij het probeerd op het forum.
Ik zie ook wel dat hij niet alles tikt zoals het zou moeten maar je begrijpt vast wel wat hij bedoeld of niet? :evil:
Ik kijk regelmatig op dit forum maar reageer nooit vind het gewoon leuk om te lezen, maar nu moest ik gewoon even reageren.

Ach niks van het commentaar aan trekken :wink: En zoals Smurfie al zei we begrijpen best wat je bedoeld.

Groeten,

Kris

ik heb een probleem met mijn picooz die ik gisteren heb gekocht.
ik heb er nu ongeveer 5 keer mee gevlogen en opgeladen.
maar nu ik heb probeer op te laden gaat het charge lampje naar een halve minuut al uit.
en als ik dan probeer er mee te vliegen vliegt hij maar iets van 30 seconden.
ik heb geprobeert hem langer op te laden ook al is het lampje uit maar het heeft geen effect.
ik heb er gisteren direct nadat ik hem gekocht heb gelijk nieuwe batterijen van de aldi eringedaan.
weet iemand waar het aan ligt?

Z900 zei:
had ik ook soms last van -> stekkerje slecht contact (bij mij toch)

mvg, Z
weet je ook hoe ik het kan oplossen want als ik weer naar de intertoys moet fietsen ben ik weer een uur kwijt.

oplossen is een groot woord, maar je kunt de contactpennetjes cleanen (kontactspay op wattestaafje)
en/of (daarna) het plugje een paar keer in/out het connectortje halen.

mvg, Z

Smurfie zei:
Tjonge jonge hoe oud zijn we?? 53???
Ooit wel eens van het woord RESPECT gehoord.
Als je namelijk beter leest op het forum weet je dat Paul doof is.
Ik vind het geweldig dat hij het probeerd op het forum.
Ik zie ook wel dat hij niet alles tikt zoals het zou moeten maar je begrijpt vast wel wat hij bedoeld of niet? :evil:
Ik kijk regelmatig op dit forum maar reageer nooit vind het gewoon leuk om te lezen, maar nu moest ik gewoon even reageren.
Dat is op zijn zachtst gezegd pijnlijk.... :oops:
Dit was het eerste dat ik van Paul las en dat doofheid de oorzaak was, heb ik geen moment vermoed. Dat maak ik waarschijnlijk nooit meer goed... :?

Maar nu de reactie van Smurfie :bad-words: :
53, goed gelezen! En al ongeveer een jaar of 20 verbaasd over het steeds slechter leesbaar worden van de geschreven taal.
Over het meest misbruikte woord van dit moment, respect. Zo hebben we allemaal onze eigen definities:
Wie degenen respecteert die je berichten gaan lezen, probeert (met een T) in ieder geval leesbare taal te gebruiken.
En zo moeilijk is dat niet want ik kan het zelfs, al lukt foutloos schrijven mij ook maar zelden.
Van de 100 taalverprutsers waren er 17 dyslectisch, 19 gaven toe dat het hen geen ene moer kon schelen of hun boodschap leesbaar zou zijn en de rest vond nederlands sowieso oninteressant.... http://www.onzetaal.nl/nieuws/opinternet/a0320.php Door de 83 niet-dyslectici voel ik mij dan behoorlijk niet-gerespecteerd. En jij als 84-ste hebt dat gevoel ook niet in me wakker gemaakt, dat begrijp je nu vast wel. Mijn botte-bijl reactie houdt de zaak voor mij dan nog redelijk redelijk in balans. Dat ik er, in het geval van Paul, naast zat, is niet goed te praten, maar je weet nu in ieder geval hoe het komt.

En nee, ik begreep geen hout van de oorspronkelijke boodschap, anders had ik nu een baan als onderzoek journalist kunnen hebben.
Als ik op iedere post, die ik graag wil lezen maar met moeite kan ontcijferen, zou reageren, dan had ik er een dagtaak aan.
Net als jij reageer ik daar maar zelden of nooit op. Maar jouw reactie vraagt om een weerwoord. Dit dus.

Ik ben geen ster in Nederlands daar is verder geen bijzondere reden voor. De een is er goed in de ander niet.
Maar ik denk dat iedereen zijn best doet om iets in begrijpelijk nederlands op het forum te zetten.
En er zijn mensen die iets hebben waardoor zij dingen op een andere manier lezen of schrijven.
Dat kan b.v. zijn door doofheid, woordblindheid of dyslectie.
Ik heb er op mijn werk en in mijn omgeving veel mee te maken waar door ik weet dat dit drempels geeft bij deze mensen.
Daarom vind ik het knap van deze mensen dat ze tikken op zo iets openbaars als een forum, en dit is ook goed omdat hun taal ontwikkeling hierdoor vooruit zal gaan.
Ook weet ik dat sommige kunnen afhaken en de moed opgeven na zo'n reactie als u hebt gegeven, ook als was het achteraf niet zo bedoeld.
Daarom reageerde ik zo fel, misschien ook niet zo netjes maar ik denk dat mijn punt duidelijk is.
Je kan en mag iemand aanspreken over tikfouten of de manier waarop iemand iets schrijft, het gaat er alleen om de manier waarop.

Ik denk dat we alle twee ons zegje zo hebben gedaan, en dat is goed dat maakt dingen duidelijk.
Dus ik hoop dat u het er mee eens bent dat we nu weer kunnen tikken en lezen over modelbouw.

ik heb vandaag ook maar zon piccotje gekocht..egt lachuh ik kan al aardig de kamer rondvliegen,dit ding is veel leuker dan de x twin vliegtuig die ik afgelopen zaterdag gekocht heb....nog liefhebbers die m voor een habbekrats willen hebben?

Smurfie zei:
Ik ben geen ster in Nederlands daar is verder geen bijzondere reden voor. De een is er goed in de ander niet.
Maar ik denk dat iedereen zijn best doet om iets in begrijpelijk nederlands op het forum te zetten.
En er zijn mensen die iets hebben waardoor zij dingen op een andere manier lezen of schrijven.
Dat kan b.v. zijn door doofheid, woordblindheid of dyslectie.
Ik heb alleen een probleem met degenen die daar niet door gehinderd worden en er toch een zootje van maken. Maar dat afreageren op degenen die er echt niks aan kunnen doen kan inderdaad niet.....
Smurfie zei:
Ik heb er op mijn werk en in mijn omgeving veel mee te maken waardoor ik weet dat dit drempels geeft bij deze mensen.
Daarom vind ik het knap van deze mensen dat ze tikken op zo iets openbaars als een forum, en dit is ook goed omdat hun taal ontwikkeling hierdoor vooruit zal gaan.
Ook weet ik dat sommige kunnen afhaken en de moed opgeven na zo'n reactie als u hebt gegeven, ook als was het achteraf niet zo bedoeld.
Je begrijpt hoe dom ik mezelf daardoor achteraf voel. Dat ik het nog niet eens in de gaten had....
Smurfie zei:
Daarom reageerde ik zo fel, misschien ook niet zo netjes maar ik denk dat mijn punt duidelijk is.
Je kan en mag iemand aanspreken over tikfouten of de manier waarop iemand iets schrijft, het gaat er alleen om de manier waarop.
Zeg dat wel... Ik ben, na me door enkele moeilijk leesbare posts te hebben heengeworsteld, ook geen objectieve waarnemer meer. En die felheid slaat inderdaad nergens meer op...

Maar goed, geef me een PicooZ en ik ben in een klap weer 15 en helemaal blij met m'n speelgoed....Dan is er niets meer over van de serieuze wedstrijdvlieger die pas echt goed op gang komt als 'het ergens om gaat'....

Smurfie zei:
Ik denk dat we alle twee ons zegje zo hebben gedaan, en dat is goed dat maakt dingen duidelijk.
Dus ik hoop dat u het er mee eens bent dat we nu weer kunnen tikken en lezen over modelbouw.
Zeker, ik heb ook Paul nog een persoonlijk bericht gestuurd.

Ik wil er niet op door hameren maar ik heb Paul afgelopen zondag ontmoet. Het is een geweldige kerel met een ongelovelijk gevoel voor humor en die geen enkel probleem (als je het mijn vraagt) uit de weg gaat. Hij is even komen kijken hoe wij aan het vliegen waren en ik weet zeker dat hij verder gaat komen met zijn nieuwe hobby.

Zijn doofheid heb ik niet als obstakel gezien maar eerder als uitdaging om hem te helpen met oplossingen. Zoals bijvoorbeeld een heel simpel probleem, hoe in godsnaam kan je de timer op je zender horen als je gaat heli vliegen. Het is een enthousiaste vent die zijn weg wel gaat vinden.

@Paul
Misschien is het handig om in je onderschrift op het forum aan te geven dat je doof bent en daarom iets meer moeite hebt met de Nederlandse taal.

mee eens en het gaat niet of je iets goed of slecht schrijft als je het maar begrijpt .
ik schrijf soms ook de domste dingen en heb het niet in de gaten.
we zijn hier om elkaar te helpen

Back