silverlit piccoz

Alexkvw zei:
denny zei:
pas op met dat spijkertje in de neus mijn eerste piccooz is er door gesneuveld
iets te hard tegen de muur en het spijkertje doorboorde de lipo
in mijn 2de piccooz heb ik een klein spijkertje er onder gelijmd
en de 3de vliegt zonder gewicht mooi rustig vooruit
vind dat er wel veel verschil in zit per doos
of licht dat aan mij

Wat doe je met al die picooZ? :D Als ik het goed begrijp heb je een nieuwe gekochtomdat de lipo stuk was... wrm niet gewoon een nieuwe lipo?

Waar kun je die kopen in nl en wat voor type is het....en hoe zet je die in het "piepschuim" ?

mvg, Z

Alles eraf: het schuim, originele accu, plastic aanhangsel aan de staartboom, en dan moet er DENK ik wel een iets grotere lipo onder kunnen. (helaas is hij dan niet meer zo goed beschermd).

die 130mAh is de accu die in de X-twin zit, die is gelijk een stuk zwaarder wel...

2x 50mAh wellicht? Maar dan kun je beter 1 accu verwisselbaar maken lijkt me, kun je 1 laden, 1 vliegen.

Geinig helicoptertje.

Vliegt prima, prijs/fun verhouding is net als met de x-twin: Super!!

Rondjes met de klok mee gaan me beter af dan tegen de klok in, maar ik
kan al landingen maken op de tafel.

Wel moest ik, zoals in de gebruiksaanwijzing aangegeven, het staartje in z'n
geheel iets met de klok mee draaien om voorwaartse beweging te krijgen.

Erg leuke "wannahave".

Johan

HEY!!!

Heb de Picooz gister gekocht en heb er heel veel plezier van, geen problemen tegengekomen alleen heel veel crashes gemaakt:p.

ik heb geen gewichtjes gebruikt maar 2 kartonnetjes schuin in de lijn van het cockpit, gaat heel goed. Alleen goed opletten dat de staartrotor niet te dicht tegen het motortje aan zit!

Groeten Freek

Ik heb vandaag een nieuwe lipo in mijn PiccoZ geplaatst. Ben toen ook maar eens aan het meten geslagen en ben een beetje geschrokken hoe Silverlit de lipo oplaadt :cry:
Het laden start met 200mA, dat is een stevige 4C! Daarna neemt langzamerhand de stroom af, tot er na 20 minuten nog 55mA loopt, ongeveer 1C dus, dan stopt het laden, de spanning op de lipo is dan inmiddels opgelopen tot 4.31V!
Geen wonder dat mijn lipo na 3 maanden nog maar de helft aan capaciteit had :wink:
Ik ben nu aan het onderzoeken hoe ik het laden zo kan aanpassen dat ie in ieder geval stopt bij 4.20V en liever ook de laadstroom wat minder zien te krijgen, dan moet het maar wat langer duren voor de lipo vol is, 4C lijkt mij toch echt een beetje teveel :cry:

Tja, daarom laadt je ze ook snel vol... :D
Je kan dus of elke twee maanden de lipo vervangen voor die paar euro of deze verwisselbaar maken en met 50-100mA laden.
Maar de motortjes hebben natuurlijk ok niet het eeuwige leven, het blijft wegwerpspeelgoed.
www.indoorflyer.co.uk heeft naast de lipo's ook goedkope 50mA ladertjes.

De vraag is met welke max (start)stroom kan je de lipo veilig opladen?..... ik heb gelezen dat
dit 2C zou zijn (dus 100mA), dan zou dus 200mA toch wel wat teveel van het "goede" zijn.

ik heb de IR-zender van een 9V batterijclip voorzien en deze kan ik via een netadaptor (9,35V / 1.5A DC)
aankoppelen. Het gekke is dat de IR zender niet aangaat als ik hem aanzet, maar als ik hem aan laat staan
en dan het laadsnoertje van de pico eraan koppel hij wel aangaat en het groene ledje gaat branden.
Ook gaat ie na +/- 20min uit.

strange ?!?!

50mAh = 1.67gr
130mAh = 3.62gr.

fbk, ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar gekregen heb om de lipo te vervangen zonder al teveel
schade te hebben aangericht ? ;)

2 gram een probleem ?!?!

mvg, Z

Ja, ik heb (naar aanleiding van dit topic) de verleiding niet kunnen weerstaan om tijdens de Sinterklaas er een voor mijzelf mee te nemen (grote jongens hè :wink: ). Leuk dingetje. Na het plakken van een rubber voetje op de neus vliegt-ie inderdaad recht vooruit. Simpel en grappig, verder totaal nutteloos (toch maar weer oefenen met de DF04). :D

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
tja nutteloos, ik heb m ook maar ik vind t echt vet grappig om af en toe door de kamer heen te vliegen, als je m ook laat zien aan vrienden kijken ze je aan wat is dat nou weer voor kinderachtig ding, maar als ik er mee ga vliegen willen ze allemaal ook een keer hahaha!

Een van de dingen die ik het vervelendst vind is dat er een veer in de gasknuppel zit. Weet iemand of je die er makkelijk uit kan slopen? Op deze manier moet je het roer loslaten als je hem wil vangen, soms is dat vervelend als ie gaat tollen.

weet niet hoe groot je handen zijn, maar anders de zender in de hand nemen en met die duim de knuppel nog bedienen....1 hand vrij om hem te vangen ;)
btw ...zo lastig lijtk me het niet om evt. de veer eruit te halen (evt. knip)

mvg, Z

breintje zei:
Een van de dingen die ik het vervelendst vind is dat er een veer in de gasknuppel zit. Weet iemand of je die er makkelijk uit kan slopen?

Even zoeken "breintje" :wink: even dat brein laten werken :wink: Hoe je dat moet doen staat al vaker op het forum beschreven.

Zorgen dat de PicooZ getrimd is met het staartstukje. Dan blijft hij redelijk recht vliegen of in de lucht hangen. Je kunt hem dan zo uit de lucht pakken en starten vanaf je hand.

Als ik start vanaf een oppervlak (grond of tafel o.i.d.) dan tolt het arme ding als een bezetene totdat hij op zo'n 30cm. hoogte is. Zal wel grondeffect zijn of zo. Anderen hier ook last van?

Sleurhutje zei:
Als ik start vanaf een oppervlak (grond of tafel o.i.d.) dan tolt het arme ding als een bezetene totdat hij op zo'n 30cm. hoogte is. Zal wel grondeffect zijn of zo. Anderen hier ook last van?

Klopt, de mijne doet net het zelfde. Het helpt wel een beetje als je het gas geleidelijk aan open gooit en niet van de eerste keer volgas geeft. Het heeft ten andere niets te zien met grondeffect maar meer met het koppel die de rotor ontwikkeld.

Stevo

Back