Simpele pulse jet engine met dhz onderdelen

  • Topicstarter Topicstarter wickedspawn
  • Startdatum Startdatum


Hier even 2 foto's van mijn eigenbouw valveless pulse jets.Heb er meerdere gebouwd.
Met de grootste hier op de foto,is de ganse straat buitengekomen,om te zien wat er aan de hand was.En ben nog een grotere aan het bouwen,die opgestart word met propaan & verder zal gaan met verhitte diesel.

 
Laatst bewerkt:
hallo barry

wat is de reden dat er een blauwe gloed te voorschijn komt aan de inlaat van de straalpijp?

ps: vreemd dat het hardsoldeer niet losgekomen is.....of is alles met de TIG gelast?

ps;: een zeer mooi plaatje hoor:cool::cool::cool::cool::cool:
groeten

steffe
 
Laatst bewerkt:
Dat moet wel tig zijn...... wordt heter dan hardsoldeer zo te zien :)

Maar, waar woon je dat je nog niet bent weggestuurd ? :)
 
GLOEIKLEUREN VAN STAAL

donkerbruin..............................± 550°c
bruinrood..................................± 630°c
donkerrood...............................± 680°c
donkerkersrood.......................± 740°c
kersrood....................................± 770°c
licht kersrood............................± 800°c
lichtrood.....................................± 850°c
hel lichtrood..............................± 900°c
geelrood....................................± 950°c
geel............................................± 1000°c
lichtgeel.....................................± 1100°c
geelwit.......................................± 1200°c
wit............................................... ± 1300°c

steffe
 
kijk eens naar dit filmpje

GLOEIKLEUREN VAN STAAL

donkerbruin..............................± 550°c
bruinrood..................................± 630°c
donkerrood...............................± 680°c
donkerkersrood.......................± 740°c
kersrood....................................± 770°c
licht kersrood............................± 800°c
lichtrood.....................................± 850°c
hel lichtrood..............................± 900°c
geelrood....................................± 950°c
geel............................................± 1000°c
lichtgeel.....................................± 1100°c
geelwit.......................................± 1200°c
wit............................................... ± 1300°c

steffe

Dit is een van onze testen....8,4 kg stuwdruk

kxqVBTHd_40[/media] - pulsejet 1 Januari Nederweert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is de straalpijp gemaakt uit koper?
zo ja....koper heeft een smelt temp van +- 1050 gr C. ....
op het plaatje van barry is de kleur geelwit.......
een temp. indicatie van +- 1200 gr C....


vreemd dat de pijp niet aan het smelten is....

reden???

steffe
 
Oeps,al lang geleden,maar toch enkele antwoorden:

De pulse jets zijn niet van koper,maar van 0,8mm RVS 304 gemaakt & zijn gelast met een MIG-MAG.
Die vlam aan de inlaat is normaal,omdat het valveless pulse-jets zijn;tussen de pulsen komt er ééntje langs de inlaat terug & geeft nog iets meer stuwdruk.

De hele grote,is sinds gisteren klaar,maar ben op zoek naar een soort injectiesysteem,zodat ik vloeibare brandstof kan gebruiken.
Heb hier nog een massa aan bromfiets sproeiers in allerhande maten,maar zoek eigenlijk naar een brandstofpomp,die druk & debiet genoeg geeft om fijn te vernevelen , en deze zou ik regelbaar maken.
Met vloeibaar bedoel ik kero , diesel , enz...........
Nog meer power,lawaai en hitte.:mrgreen:
 
Misschien een idee om een verdamperring te maken, of sticks, zoals in een turbine? Als je start op gas zou dat moeten kunnen en heb je veel minder druk nodig.
 
Geen slecht idee,maar dan vrees ik dat de inlaat te veel gaat verkleinen.
Heb zonet een onderdeeltje gedraaid , waar een sproeiertje inpast.
Zou een ruitenwisserpomje van een auto al niet voldoende zijn??
Of is dat niet bestand tegen diesel.:confused:
 
Denk dat dat wel meevalt. Ik heb wel eens een "fogger" opengesloopt. Hierin wordt een pulsejet gebruikt om insecticiden te vernevelen. In de jet zat een soort spiraal. Ik denk dat dit een soort gloeispiraal was die ervoor moest zorgen dat de motor niet kan afslaan o.i.d. Ik denk dat de draad zeker 2mm dik was en de spiraal zelf ca 25mm doorsnede. De spiraal zat overdwars gemonteerd en was zo breed als de verbrandingskamer. Als dat werkt, moet een verdamper ook geen probleem zijn lijkt mij zo.

Ruitenwisserpomp weet ik niet. Ik liet mijn jet eerst op benzine lopen en weet wel dat een methanolpompje dat niet fijn vindt. Heb uiteindelijk maar een pomp gekocht die beide aankon.
 
Laatst bewerkt:
bel een auto sloper op
en vraag naar een drukpomp voor een bezine injectie motor type maakt niet uit
deze kunnen heel goed tegen diesel en leveren goed druk
een vaarregelaar er tussen en klaar of een kogelkraan die naar je tank gaat hoe meer deze dicht gaat hoe meer er naar de motor gaat hoe je geen regeling er tussen

als je aan een oude oliebrander kan komen moet je daar de verstuiver uit halen anders 1 kopen deze werken heel mooi bij weinig druk verneveld heel mooi

groet niels
 
Wat is in hemelsnaam een oliebrander??

En ik ga wel eens naar een autokerkhof voor een brandstofpomp.Regelaars heb ik nog liggen & deze zou ik kunnen aansturen met een servotester.
Zo heb ik meteen een min-en een max.Kan ik een streepje zetten;3s LiPo voor de regelaar & klaar.En dan nog een sproeier uitzoeken & een plek om te starten,want hier voor de deur riskeer ik het niet meer.
 
Brander van een chauffageketel dus.YEP , en zo'n heb ik er enkele liggen , want heb een Viessman ketel in huis.Moet ik zeker eens bekijken.
Thanks voor de tip.
 
Back
Top