Simpele pulse jet engine met dhz onderdelen

• Topicstarter Topicstarter wickedspawn
  • Startdatum Startdatum
laurens zei:
De straal die voorstuwing levert zet zich af tegen de lucht...
Nee, het zou ook in het luchtledige werken. (Ware het niet dat er dan geen zuurstof is om het geval te laten werken). "Actie is reactie", 1e (2e, 3e ?) wet van Newton. Het gaat om het feit dat een massa (de lucht in de pijp) een versnelling ondervindt, dat levert stuwkracht. Hetzelfde geld voor een propellor, deze levert trekkracht doordat hij lucht versnelt, niet doordat hij zich 'afzet'.

Er zijn wel degelijk vliegtuigen geweest met een pulsjet als aandrijving. Men heeft diverse experimentele vliegtuigen daarmee gemaakt en ook de V1 is er in een bestuurde versie geweest. Hanna Reitsch heeft daar nog mee gevlogen maar vond het een ellendig vliegtuig dat moeilijk vloog en veel te veel herrie maakte.
Het meest succesvolle vliegtuig was een Nederlands toestel waarvan er een redelijk aantal gebouwd zijn die ook werkelijk commersieel gebruikt zijn en dus gevlogen hebben!
Welk vliegtuig was dat? De Kolibri, een helicopter van Nederlands fabrikaat.
Kijk HIER eens. Als je een leuk filmje (met geluid) van dit vliegtuig wilt zien. Klik op het bovenste artikel dan opent een nieuw venster waar een interessant filmpje wordt vertoond.

Hoi Ernst,

De kolibri maakt gebruik van ramjets en niet van pulsejets.
Een ram jet heeft geen bewegende delen dus geen ventielen of inlaatmembramen.de ramjet maakt gebruik van een zeer ingenieus gevormde inlaat en dito uitlaat,een ramjet heeft integenstelling tot een pulsejet aanstromende lucht nodig met een minimale snelheid om te kunnen werken.
vandaar dat de rotor van de kolibri eerst op snelheid word gebracht met b.h.v een brandstofmotor,als deze op snelheid is worden de ramjets onstoken en houden deze de rotor op snelheid.
een kolibri is te zien in het aviodome te lelystad.

Groeten ruud

wickedspawn zei:
Stuwkrach't; ik heb hem niet gemeten. Als ik klaar ben met verhuizen ga ik hem ontsteken en meten.
dus verwacht niet al teveel stuwkracht voor zo'n klein beestje. quote]

Wickedspawn

heb je al verdere testen kunnen uitvoeren?, ik ben benieuwd ..... 8O
wat zijn de meetresultaten?
heb je ook enkele plaatjes?

groeten
steffe

hey, heb al een aantal positieve reacties gekregen, ben momenteel erg druk met werk. (http://www.nielsperik.nl). Vandaag, 2e kerstdag mijn eeste vrije dag sinds 2 maand. Kortom, nog echt geen tijd gehad om de "hobby" dozen uit te pakken.

Sorry.

Ik zal kijken of ik binnenkort paar foto's kan maken!

wickedspawn zei:
hey, heb al een aantal positieve reacties gekregen, ben momenteel erg druk met werk. (http://www.nielsperik.nl). Vandaag, 2e kerstdag mijn eeste vrije dag sinds 2 maand. Kortom, nog echt geen tijd gehad om de "hobby" dozen uit te pakken.

Sorry.

Ik zal kijken of ik binnenkort paar foto's kan maken!

wickedspawn

hierbij een steuntje in de rug uit Vlaanderen
een streepje (kerst)muziek
[stream:6cec3c4340]http://www.bernaertsmusic.com/11MP3/20050446.MP3[/stream:6cec3c4340]
ps: morgen is de muziek weer weg.....

groeten
steffe

plaatje gevonden van een pulsjet in werking...... :lol: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
de buizen hebben een kleur van hel oranje tot geel
dit komt overeen met een temperatuur van 850 a 1100 graden °C..!!!!!!!!!!!!!!!... 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

pulsejet1.jpg

warm genoeg he........

Bij het verhitten van ijzer zijn verschillende kleuren waar te nemen.
De kleuren die ontstaan zijn gerelateerd aan bepaalde temperaturen.

GLOEIKLEUREN VAN STAAL

donkerbruin..............................± 550°c
bruinrood..................................± 630°c
donkerrood...............................± 680°c
donkerkersrood.......................± 740°c
kersrood....................................± 770°c
licht kersrood............................± 800°c
lichtrood.....................................± 850°c
hel lichtrood..............................± 900°c
geelrood....................................± 950°c
geel............................................± 1000°c
lichtgeel.....................................± 1100°c
geelwit.......................................± 1200°c
wit...............................................± 1300°c

steffe

wickedspawn zei:
De mensen in Londen hoorden het als een v1 aankwam. Zo'n ding kwam er dan aan.... de brandstof was op ( kwestie van goede calculatie en ervaring) en dan kwam die naar beneden. Het was daar dus enger om GEEN v1 te horen :).

Ze hebben wel geprobeert pulsejets op vliegtuigen te zetten. Maar dat is nooit een productie vliegtuig geworden. Lawaai en trellingen waren een groot probleem.

Pulse van v1 pulsjet is ongeveer 50Hz idd
Mini pulse engines kunnen van 100 tot 250Hz.
(heb ik gelezen)

Zo'n ding kwam er dan aan.... de brandstof was op.

Dit is zo'n wijdverbreid verhaal over de V1: "hij stortte neer als zijn brandstof op was".
Inderdaad stortte hij neer als zijn motor geen brandstof meer toegevoerd kreeg maar deze toevoer werd afgesloten door een teller die ingesteld werd vóór de lancering (het kleine propellertje vooraan dreef een soort "km teller" aan)
Bijna tegelijkertijd werd ook de persluchtleiding naar het hoogteroer letterlijk doorgeknipt en ging het hoogteroer door een veermechanisme naar beneden staan zodat de V1 dan in een duikvlucht kwam.

Mvg,

Paul Siemons

Had zon propellor op de neus dan geen ontzettende last van wind snelheids veranderingen? Alsie boven zee flink de wind van achteren kreeg bevoorbeeld? Een kleine verandering kan toch al snel zorgen dat zon ding denkt dattie nog 20km moet terwijl die allang zn doel gepasseerd is?

Ik heb eens op een tentoonstelling foto's gezien van een V1-bombardement op Antwerpen, zo onnauwkeurig waren ze blijkbaar niet.
De V1 mag je gerust een knap staaltje "Deutsche Grundlichkeit" noemen.

Die onnauwkeurigheid kwam door een trucje van de Engelsen. Tijdens de bombardementen van London hebben ze de stad in 4 delen opgedeeld. Als de bom in het zuidoosten landde dan gaf men op dat die in het zuidwesten terecht was gekomen. De duitsers gingen dit dan bijstellen zodat de bom nu net buiten de stad viel. Op die manier zijn vele bommen net buiten de stad terecht gekomen.

Hey, daar staan ook bemande V toestellen bij?

En inderdaad, propellortje is klein, maar merkt ie daardoor die wind vershillen niet zo erg dan?

ruud zandvliet zei:
Hoi Ernst,

De kolibri maakt gebruik van ramjets en niet van pulsejets.
Een ram jet heeft geen bewegende delen dus geen ventielen of inlaatmembramen.de ramjet maakt gebruik van een zeer ingenieus gevormde inlaat en dito uitlaat,een ramjet heeft integenstelling tot een pulsejet aanstromende lucht nodig met een minimale snelheid om te kunnen werken.
vandaar dat de rotor van de kolibri eerst op snelheid word gebracht met b.h.v een brandstofmotor,als deze op snelheid is worden de ramjets onstoken en houden deze de rotor op snelheid.
een kolibri is te zien in het aviodome te lelystad.

Groeten ruud
Dat is juist dus daar klopt mijn verhaaltje niet helemaal. Toch als je goed kijkt is het verschil tussen een ramjet en een pulsjet niet eens zo groot. Het "voordeel" van een pulsjet is dat hij ook bij lage snelheden en stilstand zal werken.
De Amerikanen hebben met de pulsjets van de V1 geëxperimenteerd na WW2. Ze hebben toen toestelen laten vliegen met pulsjets die zo snel gingen dat boven een bepaalde snelheid de motor 100% als ramjet ging werken. De "klep" bleef dan constant open staan.
Al dit soort "vliegtuigen" en experimenten zijn na verloop van tijd gestopt omdat de brandstof er met sloten tegelijk door gaat en de herrie zo erg is dat het voor een piloot levensgevaarlijk wordt om er mee te vliegen. Die herrie bleek iemand vrij snel strontziek te maken.

Back