Fotor
Forum veteraan
De stap vanaf een lama zal erg groot zijn (over de picooz heb ik het voor het gemak maar even niet...). Je hebt enige kans op succes met de nodige begeleiding of na veeeel oefenen op een simulator. Vergis je niet in deze categorie helikopters. Ze zijn veel moeilijker te vliegen dan een coax en bovendien zul je er met veel meer beleid mee om moeten gaan. Als je niet nadenkt zijn ze regelrecht gevaarlijk. Dus niet te dicht bij gaan staan, NIET als er kinderen in de buurt zijn etc. De eerste keer schrik je je rot over hoe hard de rotor draait.
Eerst goed oefenen met bijv een Walkera df4 lijkt me een betere optie. Deze zijn ook niet makkelijk te vliegen, maar gaan niet zo snel stuk (en als ze stuk gaan kosten onderdelen geen drol), draaien veel minder hard en zijn dus minder gevaarlijk. Meestal klap je de boel weer open na een crash en vlieg je weer verder. De stap van df4 naar sjm is veel beter te doen dan van een coax heli naar een sjm (of vergelijkbaar).
Afstellen maakt heel veel uit op een cp heli. Een niet goed afgestelde heli is nauwelijks te vliegen. Hier zul je dus hulp moeten zoeken.
Eerst goed oefenen met bijv een Walkera df4 lijkt me een betere optie. Deze zijn ook niet makkelijk te vliegen, maar gaan niet zo snel stuk (en als ze stuk gaan kosten onderdelen geen drol), draaien veel minder hard en zijn dus minder gevaarlijk. Meestal klap je de boel weer open na een crash en vlieg je weer verder. De stap van df4 naar sjm is veel beter te doen dan van een coax heli naar een sjm (of vergelijkbaar).
Afstellen maakt heel veel uit op een cp heli. Een niet goed afgestelde heli is nauwelijks te vliegen. Hier zul je dus hulp moeten zoeken.