SJM-500

• Topicstarter Topicstarter David Wielemaker
  • Startdatum Startdatum
Ze hebben in ieder geval weer een mooi en gewaagd design neergezet: :thumbsup:

500comp1.jpg

OMG wat een bruut ding!

Destijds bijna een SJM400 aangeschaft, maar ik vond hem net te klein en ben uiteinderlijk voor een Mini titan gegaan.
Maar dit ziet er zeker verdomd goed uit!

Leuk topic trouwens met die verschillende canopy ontwerpen!

Groet,
Tjerk ;)

Leuke grootte (zo te zien net als de hurricane 550ep). Jammer dat hij alleen weer echt spuug lelijk is :hammer: Hoewel hij heeft ook wel wat..
Interessant ding kwa frame opbouw wel :P

Een hurricane is met een kleine 2kg en 500mm bladen een tikkie groter. Deze zwaait met bladen van 400mm en weegt ~1.4kg. Dit formaat gaat vast populair worden. Veel Trex/Titan vliegers willen wel wat groters maar een 600 is ze vaak te groot/duur. Dit is een mooi tussenformaat.

Dat spuuglelijk kan ik me ook wel in vinden. Met name dat landingsgestel vind ik helemaal niks. Ik dacht ook eerst dat die bogen achter de kap deel uit maakte van het frame, en vond ze wel mooi. Het zijn echter gewoon aan aantal servodraden (kijk de thread op rcgroups maar door), beetje jammer want dat gaf 'em wat meer vorm.

Ik heb em net vanbij unitedhobbies besteld voor de ongeloofelijke prijs van 259.95 dollar en 42$ verzendkosten. In euro kwam het in totaal op 224 euro inclusief 2 HXT 9320 MG servo's.
Ik vind die brute look prachtig :-) Ik hou niet zo van al die ronde vormen (tenzij bij mensen van het vrouwelijke geslacht)

onderstel is prachtig, kap is niet om aan te zien.... en dit is niet de standaard kap..... die is nog lelijker :( formaat is wel fun :)

Het idee van deze en de hurricane is om 2 packs te gebruiken van een heli zoals een 450 of mt. De stap naar dit formaat wordt dan kleiner omdat je geen nieuwe accu's / laders hoeft te kopen :) Erg slim gedaan.....

mmmm dat ziet er zeker niet verkeerd uit 8O 8O

Sterker nog ik vind hem heel mooi, maar ik hou ook wel van aparte dingen :lol: :lol:

En tja voor dat geld zou je bijna zeggen als Mini Titan vlieger doe mij er maar 1, maar dan kom je erachter dat ik heel tevreden ben met mijn MT...dus hou ik het voorlopig nog maar even bij mijn Mini Titan :P

Maar ik vind hem zeker erggggg mooi :wink: :cry:

Inderdaad, dat is de europese verdeler van sjm, maar ik ben benieuwd wat hij daar kost. Bij rc-tek (de amerikaanse verdeler van SJM) kost hij 425$. Bij united 259$ ...

Bij Stein-Elektronik:

Hi Laurens !
Thanks for your support !

We sell the SJM 500 including-1050 KV power motor- ESC with 60 amps- fibre glass blades- painted canopy for 399 EUR .

We ship to all forum users in Holland free of charge !!!!!!!!!

hey

is hij niet een beetje aan de zwaare kant, de zoom 450 bijvoorbeeld heeft een rotor diameter van ong 78cm en weegt 850 gram en de SJM 500 heeft een diameter van 87cm en weegt 1.45kg. 600 gram vind ik best veel eigelijk als de diameter maar 10cm groter is.
maar hij blijft er apart uit zien

Mvg Tom

Mn R90 is 20 cm groter dan een R50 toch weegt ie dik 2 kilo meer. Het is de verhouding die telt.

Fire-Fly zei:
hey

is hij niet een beetje aan de zwaare kant, de zoom 450 bijvoorbeeld heeft een rotor diameter van ong 78cm en weegt 850 gram en de SJM 500 heeft een diameter van 87cm en weegt 1.45kg. 600 gram vind ik best veel eigelijk als de diameter maar 10cm groter is.
maar hij blijft er apart uit zien

Mvg Tom

Je ziet het verkeerd, hij is niet 10cm groter maar 90pi^2 - 78pi^2 = 118cm^2 meer :wink:

Wel, 't is uit met de pret bij unitedhobbies wat de SJM500 betreft. Prijs is nu $389.95. 130 dollar meer dan gisteren. Ik vraag me af of ze klachten gehad hebben over hun goedkope prijs van de 'officiële' SJM dealers (rc-tek of Stein-elektronik)...
Op rc-groups werd een paar dagen geleden de link naar de UH sjm500 gepost en een paar posts later was er een reply van Scott van RC-TEK dat hij hoedanook betwijfelde dat deze prijs lang zou duren... Blijkbaar heeft hij snel gelijk gekregen.

Back