crash1000 zei:
lol, dus zoals align, esky en de rest prijzen gewoon kunstmatig hoog houden

Vraag voor de gein een prijslijst van align (doe alsof je een dealer wilt worden) je lach je echt kapot dat het zo goedkoop kan

Er staat wel bij hoeveel je zelf minimaal moet gaan vragen.( uit mijn hoofd 2,5keer zoveel!)
En dan nl-shops krijgen het voo elkaar om nog duurder te zijn.
Is het niet te opvallend dat kingv2 bij elke nl-shop voor 160,- euro verkocht wordt?
Heey crash1000
Ben met je eens dat in Nederland de prijzen hoog zijn maar als je kijkt naar wat een Nederlandse ondernemer moet betalen sta je verbaasd van te kijken dat we het hier voor zon prijs te koop aangeboden krijgen.
Even een aantal punten op een rij wat een ondernemer in Nederland moet betalen als hij een vracht rc - producten invoert:
- Invoerrechten
- Belastingen (omzet) (soms meerdere omdat accu’s inzitten en dat als risico factor gezien wordt. Als het lipo accu’s zijn dan betaal je zelf nog meer en moeten ze in een speciaal container opgeslagen worden en ook moeten ze nog in een speciaal terminal opgeslagen worden en als dat niet genoeg is worden ze door een speciaal crew behandeld. Lijkt wel of lipo’s nucleaire afval is)
- Terminal handeling kosten
- Laat volgen administratiekosten
- ISPS toeslag
- Eco Tax ( aardig aan de hoge kant omdat het kunststof is en een accu bevat)
- Inklaringskosten
- Afgeven wegvoeringexemplaar
- Transportkosten ( Blijft enkel stijgen)
- Diesel toeslag zit tussen 10% a 13%
- Porti, Papier, Telefoon toeslag (hoe ze het berekenen weet ik nog steeds niet maar is belachelijk hoog)
- Huur van de container.
- En de verzending; vanaf China hier heen wat na speelgoed crises (dat er teveel lood geconstateerd werd in bepaalde speelgoed soorten) verboden is dus alles moet naar Hongkong wat ook nog eens kosten met zich meebrengt en ze vragen daar 3 keer zoveel voor om het hier heen te schepen als de chinezen, omdat ze weten dat men geen keus heeft.
(Je krijgt ze dus echt niet voor de prijzen die jij op een dealer lijst gezien hebt. Als jij ze voor zon bedrag kan krijgen dan betaal ik jou IPV aangegeven USD op de lijst Euro’s. Je mag dan op een 40ft container bestelling van mij rekenen

)
Dit zijn een aantal punten die ik me kan herinneren maar ik kan je verzekeren dat er nog meer dingen zijn waar je als een Nederlands ondernemer verplicht ben te betalen. (verzekeringen ; brand, diefstal, transactiekosten etc.)
Maar als we kijken naar de prijzen in US en of HK die zijn even duur als je het legaal bij hun besteld . Ze hebben bijna geen kosten en betalen ook eens geen belastingen omdat het grootste deel illegaal is. Ik heb vaker berekeningen gemaakt als je een helikopter of vliegtuig legaal Nederland in wilt voeren dus zonder de risico te lopen om een boete te krijgen van de douane dan betaal je in de meeste gevallen zelfs meer dan als je het hier koopt en je moet ook nog eens langer op je product wachten.
Door een product buiten Nederland of EU te kopen en de belasting daarvan proberen te ontduiken steun je de Nederlandse economie niet mee en dat zorgt ervoor dat wij in Nederland achterblijven lopen met ons prijzen.
Mijn advies: koop in Nederland zover het kan maar als het echt te gek wordt wat betreft prijzenverschil dan heb je alle recht om het uit buitenland te bestellen maar benader altijd wel eerst de winkeliers die ze wel verkoopt je hebt dan groot kans dat ze je een betere prijs geven dan de buitenlandse concurrenten vooral als het om nieuwe producten gaat. Ze willen dan graag iemand hebben die het uit test en als jij de kennis daarvoor hebt….
Ik hoop dat je dit niet als een aanval op jou ziet en of als reclame maar meer als een vriendschappelijk uitleg: waarom de prijzen in NL hoog zijn en wat er eventueel aan gedaan kan worden om het te verlagen.
Hartelijke groeten,
Zapata