SK360 Digital Flybar

Discussie in 'Flybarless' gestart door johnnygr, 9 mei 2008.

  1. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Weer vooruitgang :)
    Ik heb geen idee of dat werkt met die epoxy, denk dat je dat zou moeten testen...
    Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft..
    ringen in dezelfde maat met een andere shore waarde (hardheid) vinden lijkt me ook niet echt een makkelijke opgave..
    Hoop dat je er uit komt.

    Eric
     
  2. johnnygr

    johnnygr Guest

    Ik heb dat van epoxy aan de buitenkant ergens op rcgroups gelezen die dat ook zo had gedaan, en bij hem met succes. denk niet dat ik die thread nog terug kan vinden.
    Het gaat mij er meer om dat ik het goede spul gebruik.

    Ik heb er geen idee van wat de shore-waardevan de huidige ringen is, de term is overigens nieuw voor mij. Als ik weer een onderdelen bestelling moet doen dan kan ik misschien ook wel proberen om er een extra rubber te bestellen zodat ze meer samengedrukt worden, dus 4 rubber per kant ipv 3. of zou dat ook weer slecht kunnen zijn voor de rubbers, het samendrukken?

    Er zitten ook een afstands-bus/dikke ring tussen de kop en de bladhouders, als ik daar nou een dikkere versie zou kunnen krijgen of er een dunne ring bijplaatsen zou ik er ook kunnen zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2008
  3. johnnygr

    johnnygr Guest

    De heli voelt een stuk consequenter aan met de HS85 dus het tekort aan koppel klopte denk ik wel.
    De heli moet met deze servo's nog iets beter getrimt worden, dat kan nu niet meer op de zender dus moet ik nu binnen doen op de pc. ik denk dat de heli op deze analoge servo's nog best op wat lichte sportvlucht krijg, maar dat zien we nog wel.

    1 ding begrijp ik niet. de motor wordt nu al aardig warm en heb eigenlijk alleen wat pitchpumps gedaan. Voorheen bleef hij lekker koel op sportvlucht. Bij deze hogere efficientie zou hij koeler moeten zijn. Had er nu wel 1 tandwiel groter op gelegd ( van 14 naar 15 ) dus dat zou het kunnen zijn bedenk ik nu tijdens het tikken.
     
  4. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Dat extra tandje is i.d.d. de oorzaak denk ik.
    Je headspeed zal ook behoorlijk hoger zijn als je de gascurve niet hebt aangepast?
    En zelfs als je hem aanpast dan moet de motor nog steeds meer koppel leveren met een groter tandwiel.
    Maakt de headspeed veel uit trouwens voor de werking van de SK360?

    Eric
     
  5. johnnygr

    johnnygr Guest

    Ik heb een jeti-spin regelaar en deze heeft een governor waarbij je de headspeed kan instellen. ( dus 1900 rpm bijvoorbeeld ).
    Hij kan dit door het aantal polen in de motor weet ( kun je instellen ) en meet wanneer er een pool voorbij komt.
    Is dus eigenlijk een primitieve datalogger ( je kunt max toeren, min en max. voltage, getrokken amp enz uitlezen na een vlucht. kost wat maar dan heb je ook wat.
    [edit] Je kunt ook de tandwielverhouding invullen om zo op het toerental van de heli te zien.

    Headspeed, Ik heb het zo begrepen:
    Als je dus met bijvoorbeeld 1900 toeren vliegt komen gaan de bladen dus 1900/60 = ongeveer 31 keer per seconden rond. Hij kan dan dus eigenlijk 31 correcties per seconden geven aangezien de bladen 31 keer langsgaan per seconden. Een hoger toerental geeft dus een hogere correctiesnelheid. Je zou dit dan dubbel kunnen rekenen omdat er 2 bladen zijn denk ik.
    Hoeveel dit in de praktijk uitmaakt zal ik nog in de praktijk moeten ondervinden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2008
  6. johnnygr

    johnnygr Guest

    Hoi EricW,

    Ik heb overigens nog even nagerekend en kom op dik 2400 toeren onbelast uit.
    terwijl ik 1900 heb ingesteld in de regelaar. dat is dus een te groot tandwiel.
    Ik zal uiteindelijk naar 2000-2100 toeren willen als ik mijn 5S motor binnen heb maar leg nu nog even het kleinere tandwiel terug.
     

Deel Deze Pagina