Inmiddels duiktest 2 gedaan, in tegenstelling tot een eerdere poging ging alles nu redelijk goed, qua techniek dan, Wat wel een beetje vervelend is dat ondanks dat ik een grotere duiktank heb gemaakt die in eerste instantie groot genoeg leek het nu toch lijkt dat ie wat aan de krappe kant lijkt te zijn.
Na duiken komt het water door de overloop spuiten maar komt het topje van de sail nog net boven water, nu is dat lekker veilig en bij varen zal hij wel onder gaan maar ik heb toch liever iets meer marge, ook omdat er dan wat lucht overblijft in de tank.
Ik was al van plan de ballasttank nieuw te maken dus op zich niet erg maar hij is nu redelijk in balans en hoop dat dat niet te veel veranderd. Het duiken gaat niet heel snel, maar het werkt in ieder geval
Tevens heb ik zoals al eerder gemeld de Frsky R9 STAB ontvanger aangesloten en ingesteld. Ik heb een filmpje gemaakt hoe dat er uitziet. De uitslag gevoeligheid kan je eenvoudig instellen vanaf de zender.
Verder werkt alles eigenlijk nu naar behoren, toch is de ontluchting nog een punt van aandacht, de valve blijkt soms te blijven hangen, dat was vorige sessie het geval, ik weet dus niet of dat de meest handige optie is, van een forumlid het aanbod gekregen eens naar zijn R&R systeem te kijken, dat werkt met een snorkel ipv de ontluchtings en beluchtingsklep die ik gebruik. van dat aanbod ga ik zeker gebruik maken.
Wat de WTC zelf betreft, ik werk met een simpele buis met 2 flenzen aan beide uiteinden, de afdichtingen zijn 2 bij de bouwmarkt verkrijgbare rubber ringen van 80x2 welke ik gewoon tussen de kopse kant van de buis en de flens plaats, dit blijkt eigenlijk foutloos te werken, als ik lekkage had washet bij een as of de vorige pistontank.