Skoda 120LS op Tamiya-TL01, vraagjes!

Voorkant is nu ook verlaagd, uiteindelijk toch maar het hele stuk hout er tussen weg gelaten. Nu de veren verder uit staan bleek dat achteraf helemaal niet nodig.. Dus 2 gaatjes in de originele ''bumper'' van de tl01 geboord en aan de body bevestigd (helaas zit 1 van de 2 gaatjes in de body dicht..).

De wielen van het m-chassis met band hebben de diamter 1 mm groter dan deze velgen zonder band, dat komt goed uit voor het meten:p.

Staat aan de voorkant ook mooi laag nu, sturen gaat ook net goed

Eigenlijk is het onderstel nog wat aan de brede kant, misschien dat dat ook nog aan te passen is maar dat laat ik eerst wel zo

Eigenlijk is het onderstel nog wat aan de brede kant, misschien dat dat ook nog aan te passen is maar dat laat ik eerst wel zo

Als je de draagarmen van een M-chassis gebruikt, komt het met de breedte ook goed.
Moet je alleen ook weer kortere aandrijf assen hebben.
Het past, want ik op TL-01 draagarmen op een M03-chassis gebruikt, dus andersom moet ook kunnen

Bedankt voor de tip! Dat lijkt mee een goed plan. Hoeveel zijn ze ongeveer korter dan de draagarmen van de TL-01?

Vandaag de bodybevestiging aan de achterkant ook afgemaakt. Twee gaatjes boren en twee boutjes erdoor, dat was m alweer:

Toen maar een begin gemaakt aan de stuurinrichting. Ik had nog een servo liggen, dus die heb ik even in de tl-01 uitgeprobeerd. Met aan weerskanten van de servo een stukje triplex past hij precies in de opening van het chassis. Even provisorisch vast gezet en een ontvanger met wat batterijen erin gelegd.

Sturen gaat wel goed maar bij max sturen loopt het wiel tegen de achterkant van de spatbordrand aan, voorkant van de spatbordrand gaat goed. Ik denk dat kleinere (smallere) draagarmen van een m-chassis al heel wat doen. Of is er nog een manier om dit op te lossen?

Hoeveel zijn ze ongeveer korter dan de draagarmen van de TL-01?

De H.O.H. afstand van de draagarm ophangpunten zijn van een TL-01 en een M-Chassis gelijk. Dit betekent dat je totale breedte met M- draagarmen 160mm zal zijn. Met dunne wielmeenemers is kan je nog 4 mm smaller uitkomen.

P.s.
Ik heb nog wel een setje liggen. Als je via een PB je adres doorgeeft, dan stuur ik ze wel op.

Weer goed bezig geweest zie ik,wielen sturen goed zag ik ergens staan.
Hou wel rekening mee dat er nog banden om moeten en dus het sturen weer een probleem kan worden.
Succes en zeker verder blijven doen!

Het is alweer even geleden.. Ik heb en maak er weinig tijd voor, maar ben er afgelopen dagen toch weer even mee verder geweest. Het duurt wel heel lang inmiddels maar het begint nu eindelijk een beetje ergens op te lijken:p.

De aandrijfas tussen de voor- en achter wielen was nog 15mm te lang, dus hier ook maar een stukje vanaf geslepen en een nieuw gaatje in geboord voor het pinnetje. Pinnetje past er weer mooi in en het tandwiel zit er alweer op.

Even passen en jawel hoor, het past:p.

Ik heb de TL01 incompleet gekocht, ik miste nog 2 tandwielen, wat asjes en wat lagers aan de achterkant. Deze heb ik laatst weten te vinden. Een van de asjes was te lang dus die heb ik eerst op maat gemaakt.

En toen was de oude TL01 min of meer weer compleet! Nu maar even rondkijken naar een motor en me verdiepen in kleinere velgen (even zien wat er zo allemaal op past).

Back