B
boris279
Guest
Begint er mooi uit te zien hoor, mbt de lengte van het model, wat zijn de maten van je model? Ben wel benieuwd naar dat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je! Het scheepje is 67 lang, 38 hoog, 17 breed. Het valt eigenlijk best mee, maar in vergelijking met Duyfken en Speeljagt is hij natuurlijk vrij groot. Ik heb ter vergelijking even een foto gemaakt (het is een beetje een donker hoekje):Begint er mooi uit te zien hoor, mbt de lengte van het model, wat zijn de maten van je model? Ben wel benieuwd naar dat.
Het roer wordt met een "touw" bevestigd (zo staat het in de bouwbeschrijving, inclusief de aanhalingstekens!). Ik heb er uiteindelijk een klein rondhoutje voor gebruikt, dat leek me wat steviger. Het resultaat:
Dit rondhoutje lijkt inderdaad best wel wat steviger, maar ik krijg de indruk dat je er nu ook geen roerganger bij hoeft te zetten, want die kan het roer nog maar in 1 richting bewegen, en dat lijkt mij geen stuurbeweging.
Dat werd met een touwtje gedaan om het roerblad te kunnen draaien denk ik zo![]()
Enigszins jammer is dat de ra korter is dan het zeil breed is!
wordt mooi hoor, en als je nu van een stukje rondhout een nieuwe ra maakt??
Leuk hoor, een statenjacht Matthias??![]()