Sky Angel Mini War Birds (Robbe, HK Fun Fighters)

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
@Erwin, leuk om te lezen dat die funfighters je zoveel fun geven. maar je laat je andere kisten nu toch niet staan hé? want ik lees je verhalen over al die andere kisten ook graag hoor. Ikzelf zou niet zo snel een hele serie van de zelfde soort kistjes kopen, ik vindt het juist leuk om met veel verschillende soorten vliegtuigen met hun eigen vliegeigenschappen te vliegen.

Ik heb tot nu toe nog geen kans gehad om mijn rarebeer met de nieuwe setup te vliegen, zie het niet zo zitten om met harde wind te vliegen. hopelijk gaat de wind vanavond een beetje liggen, lekker rustig vliegen tijdens het voetballen:yes: Verder ga ik er ook een paar standaard 4s packjes bij bestellen ben namelijk erg benieuwd naar het verschil met de nano packjes. Jammer genoeg heb ik ook de eerste schade opgelopen tijdens het knutselen aan de rarebear, met het aan solderen van 3,5mm connectoren aan de motordraden, de bout een beetje te dicht bij de cowl gehouden waardoor die aan de bovenkant nu aardig vervormd is :-( gelukkig heb ik dit kistje niet gekocht voor de mooiigheid maar om mee te knallen.

Goed weekend,

Hans

Hoi Hans.
Bedankt voor je reactie en leuk jou te horen.
Wat het laten staan betreft van mijn grotere toestellen zal dat helaas wel gaan gebeuren hoor.
Ik ken mezelf na 41 jaar behoorlijk en daarom kan ik dit zeggen.
Ondanks dat m'n vliegmaatjes zekers weten dat ik over een korte tijd vast weer met iets anders op de proppen kom.Ha ha ha ha.
Nee..........ik ben behoorlijk 'klaar' met die grotere modellen.
Voor mij wegen andere zaken mee en met name het kunnen transporteren van vliegtuigen is met grote toestellen op de fiets of met de motor knap lastig kan ik je zeggen.
Deze Micro Funfighters zijn DE oplossing en uitkomst voor mij.

Heb daarnet met de Rare Bear gevlogen.
Stond een wel erg harde wind.
Met vlagen toch wel windkracht 6.
De Rare Bear vloog er redelijk in.
Oke.........fladderig voor 300gram maar..........lekker vlotjes.
Helaas ging het bij Lipo nr4 mis.
Ik raakte de orientatie op het toestel kwijt en zag niet meer het verschil tussen boven en onder.
Probeerde nog de snelheid eruit te halen maar de harde wind speelde mij parten.
Met een behoorlijke snelheid joekelt het toestel zo de sloot in.
Voorzijde motor afgebroken en alles nat.
Laat het toestel even liggen voor wat het is.
Ben toch nog druk met de opbouw van haar zusjes.

Ga me zo wel de Funfighter P-51D bestellen.
Die kist wil ik er zekers nog bij en in China bestel ik die Funfighter SkyRaider.
Dat model vind ik wel erg vet.
Morgen de T-28 Maidenen.
Relaas volgt.................
Vr Gr E

Maiden van de Funfighter T-28 Trojan is inmiddels een feit.
Kon niet wachten tot morgen en een veld opgezocht waar de wind luwde door omringende hoge bomen.
Ben content want de Maiden vlucht van deze T-28 ging als uit het boekje.(weet helaas ook hoe het anders kan gaan)
Toestel vloog fijn en mede doordat ik het model optisch ook nog eens veel mooier vind dan de Rare Bear is het vliegen ermee voor mij ook nog eens fijner.
Nee, een Rare Bear zal waarschijnlijk wel de best en snelst vliegende Funfighter zijn, maar optisch gezien vind ik het de minst mooiste.
Daarom zou ik er geen tweede van bijhalen.

Morgen maar weer met de vliegmaatjes lekker fladderen op het grote ruime veld.
Hopenlijk is de wind dan meer geluwd want vandaag was bar en boos.
Vr Gr E

Vandaag eindelijk een aantal sessies kunnen vliegen met de nieuwe nanotech 4S setup, de eerste sessie vanmorgen ging niet helemaal goed de motor begon te haperen bij half gas of meer, het verschil met 3S was al wel gelijk te merken half gas met de nano`s stond gewoon al gelijk met vol gas van de 3S`jes. Terug naar huis en de Hobbywing 40A esc uitgewisseld met de 40A plush esc van mijn PZ Mustang en gelukkig die doet zijn werk goed! Op de fiets terug naar het veld (alles past in één fietstas :D super!) en nu de kraan helemaal open draaien en whoooww wat een snelheid daar wat je bijna bang van! en met vol rolroer uitslag boort ie de gaten in de lucht. Met flink wat power erop zijn de 850mah nanopackjes in 3 min. leeg maar dan heb je ook een belevenis.
Ben helemaal happy met mijn funfightertje :worship:

Gr.

Hans

Dylan sys150,

Ik zie dat de vliegtuigen in de Duitse Warehouse voorzien zijn van Buddycodes, zou je deze willen posten? Dat scheelt ons geld en kan jou geld opleveren:)

Om de buddy code te zien ga je naar je account daarna naar je order en dan staat er achter de fun fighters dit plaatje
icon_friends.gif
daar klik je op en die link mag je hier plaatsen of pben, als iemand deze link gebruikt krijgt hij korting en jij een gedeelte van je geld terug

De code ontvangen van de T-28 en is besteld het was maar 2$ mja is toch weer een 9 grams servotje als je het zo bekijkt :rolleyes:

Dus als ik het goed begrijp kreeg jij maar 2 dollar korting??
Ik kreeg laatst 15 dollar korting op de bestelling van de Rare Bear met een buddy code.
Vreemd...............
Vr Gr E

Was bij mij ook zo!
Die T-28 gaat je bevallen.
Vond het toestel nog fijner vliegen dan de Rare Bear.
Wil vandaag mijn Funfighter P-40 Warhawk gaan maidenen.
Erg mooi toestel om te zien en de bouw ervan ging het fijnst.
De AT-6 gisteren nog gevlogen met wat wind.
Waar de Rare Bear en T-28 het bij flink wat wind nog erg goed doen, verbleekt de AT-6.
Wat een slecht vlieggedrag zeg.Heeft vast met het model te maken en weet nu dat elk toestel haar eigen vlieggedrag heeft en kent.
Toestel wil erg snel over een vleugel wegvallen zodra de wind opsteekt of als de snelheid uit de kist gaat.
Ben er niet over te spreken en is allerminst prettig vliegen.
Deze AT-6 in de handen van een beginnend vlieger gaat geheid voor Crashes zorgen.
Ik had mijn handen er vol aan.Alleen het landen al was een crime en moest alle zeilen bijzetten.
Nee........dat was dus een miskoopje.Helaas, kan gebeuren.
Vr Gr Erwin

Afgelopen avond mijn Funfighter P-40 Warhawk laten Maidenen.
Ging Godzijdank als uit het befaamde boekje.
Stond wel wat vlagerige wind maar dat vind ik wel fijn.
Beter als windstil weer want ik prefereer liever wat wind om het toestel met de kop in de wind op te gooien.
Gaat op die manier wat makkelijker vind ik.
De P-40 vloog echt goed en ook weer knettershard.
Is een blijvertje en de kist heeft een mooi schaalgetrouw vliegbeeld.
Vind het model alszijnde P-40 Warhawk wel erg mooi.

Ik heb inmiddels al de nodige HobbyCity Micro Funfighters uit mogen proberen.
En zoals reeds eerder vermeld kan ik wederom weer zeggen dat al deze kistjes totaal GEEN en ik herhaal.......GEEN beginnerstoestellen zijn.
Ze zijn allemachtig snel en allemachtig rap in moves.
Dat in combinatie met het feit dat ze met gemiddeld 600mm spanwijdte wel erg, erg snel uit beeld zijn vertrokken.
Nee........dit soort kistjes zijn toch echt vergelijkbaar met een soort van racewagen.
Bloedjesnel en bloedje tricky en absoluut NIET vergevingsgezind.
Maar als je de skills hebt om te vliegen dat zijn ze hoogst vermakelijk.
Vr Gr E

Het waait stevig hier nu.
Doenbaar voor Mirco warbirds om in te vliegen maar persoonlijk niet het fijnst vind ik.
Moet dan teveel knuppelen om het toestel lekker vliegend te houden.
Want het blijft hoe dan ook ±300 gram aan totaal vlieggewicht.
Vanavond schijnt de wind weer te gaan luwen.
Ideaal en nu al zin in om te gaan knallen met de Warbirds.
Vliegmaatje Leon komt dan ook langs met zijn vette Outrage Fusion 3 kilo elektro heli en dan geniet ik ook weer van zijn vette 3D moves die hij uitvoert met zijn heli.
Vr Gr E

Afgelopen avond: vrijwel windstil.
Na de P-40 Warhawk fijnafgesteld te hebben ermee heerlijk gevlogen.
Maar damn.........wat is dit type toestel lastig te landen met vrijwel geen tegenwind.
Lijkt waarrempel wel een soort van pylonracertje.
Vlieggewicht rond de 300gram maar snelheid is er zeer lastig uit te krijgen.
Het is dat ik kan landen in hoog zacht gras, maar anders was het telkens een endje lopen om het toestel op te halen.
En inderdaad: effe kien uitschatten om het toestel voor de voeten te landen gaat mij nog niet lukken helaas.
Daarvoor zit er teveel gang in en het is niet echt bepaald een zwevertje.

Heb me gisteren net als m'n vliegmaat Brutus een GPS Datalogger besteld bij HobbyCity.
Apparaatje weegt slechts 16 gram en meet hoogste snelheid/hoogst afgelegte hoogte en gemiddeld gevlogen afstand.
Apparaatje kan op een vrij kanaal van de ontvanger en schijnt super accuraat te functioneren.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat werken straks in deze Funfighters.
Afgelopen avond knalde mijn P-40 Warhawk er op WOT weer overheen.
Het blijft lastig inschatten hoe snel het toestel nou echt vliegt, maar het gaat serieus knettershard.
Ben Funjets gewend op zelfs 4S Lipo maar deze kleine wonders van ±300 gram gaan ook eng en schuw hard.
Vr Gr E

Nou ik ben benieuwd ik hoop dat vanavond de wind wat gaat liggen dan kan ik eindelijk de maiden maken, met buikpijn gevoel want dat heb ik altijd voor de maiden :rolleyes: ja ik ken die gps logger erg mooi dingetje heb hem vorige week al besteld :) idiaal met een lcd schermpje erop meteen aflezen op het veld!

Hoi.
Dat buikpijn gevoel voor een maiden ken ook ik maar al te goed.
Al een jaartje of 8 overigens zolang ik al vlieg.
Met wentelwiekmachines zijn Maidens iets makkelijker.
En al helemaal als men al kan vliegen.
Vliegtuigen maidenen en dan met name toestellen handstarten is andere koek.
Dan is het letterlijk bij de Maiden EROP of ERONDER.
De allereerste vlucht van welk gehandstart vliegtuig dan ook is zo bere cruciaal.
Kan goed gaan...........maar ook na paar seconden Crashen en dan helemaal aan barrels liggen.
Ik kan inmiddels toch al behoorlijk vliegen mag ik zeggen, maar elke Maiden van een vliegtuig geeft mij een onderbuik gevoel waar ik U tegen zeg.
Ja ja, het is maar een speelgoedvliegtuig.............maar toch.
Vaak de nodige uurtjes bouwtijd die erin zit en wie wil er nou bij een Maiden zijn toestel Crashen.

Elke toestel heeft haar eigen vlieggedrag.
Maar elk toestel heeft ook haar eigen start gedrag tijdens de vlucht.
Ik vergelijk mijn vliegtuigen wel eens met vrouwen.
Nee.........niets negatiefs, in tegendeel..... maar wel het feit kennende dat vliegtuigen net als vrouwen ieder haar eigen kenmerken en gedrag heeft.
Geen enkel vliegtuig is hetzelfde in vlieggedrag en daarom ook geen enkele vrouw in haar doen en laten.
Ik heb de afgelopen 8 jaar zoveel verschillende toestellen ge-maidenend dat ik wel eens denk: hoe kan het nou in hemelsnaam zo zijn dat de vliegtuigen onderling zo elk hun eigen vliegkenmerken hebben.
Maar het zal veelal te maken hebben met hoe het toestel is ontworpen en in elkaar steekt.
Net zoals dat een Hoogdekker veel minder snel zal stallen en over een vleugel weg zal vallen dan een laagdekker bijvoorbeeld.
Of dat een Twin toestel heel anders vliegt dan een single prop.
Erg interessant allemaal maar zal het bewaren voor een ander Topic.

Hoop dat het vanavond windstiller is dan nu op dit moment.
Wil dan na etenstijd weer met de Funfighter P-40 Warhawk gaan knallen.
Als ik met dat gebakje vlieg, dan is het net als met de heli's na afloop best vermoeiend.
Met mijn grotere toestellen zoals bijvoorbeeld de Hype Hoogdekker,P-38 en de Hype WOW gaat het allemaal wat makkelijker/gemoedelijker en hoef ik er minder hard voor te werken om het toestel ongecrasht mee naar huis te nemen.
Niets mis mee, maar ga het soms een beetje saai vinden.Mede daarom ben ik de Funfighter Micro's ernaast gaan doen.
Want vliegen met deze kleine en wel erg snelle rakkers is echt bezig zijn met sturen en weten wat je doet seconde na seconde.
Indien je daarin verzaakt of het te licht opvat dan Crash je geheid het toestel.
Heerlijk die vliegtuigen en heerlijk die......................
Genietse allemaal.
Vr Gr E

Haha heel mooi geformuleerd! Maar dan het heerlijke gevoel erna als het goed gaat en je het model aanvoelt dan lijkt het alsof je al 5 lipo's ermee gevlogen heb en weet je meteen wat het toestel doet bij een bepaalde stuur commando. Dat wil dus zeggen dat de maiden goed is afgelopen, en man wat vliegt het mooi! Bij het opgooien 70% gas en het model vloog in een kaarsrechtenlijn van me af de horizon in gelukkig was de wind gaan liggen en was het eigenlijk optimaal een briesje van één kant en zon wel een laagstaande zon maar geen donkere wolken waarbij je het aanzicht van het model eerder verliest. Echt een FUNfighter! Ik vloog de T28 met een 1000mah 20c 3s Turnigy lipo omdat de nanotech lipo's nog onderweg zijn vanuit China en met volgas snijd het model door de lucht non stop verticaal omhoog geen probleem, geweldig!

Let wel op het CG van de T28 omdat de CG die word aangegeven in de handleiding niet klopt! In de handleiding staat 50mm vanaf de voorkant van de vleugellijst en dit moet 25mm zijn! Gelukkig had ik dit al ergens anders gelezen.

De uitslagen heb ik zo staan alleen vind ik dat toch net te weinig er mag wel 10% bij (expo staat op 20)

IMAG0190.jpg

Hier de CG de voorste (breede) streepjes is de juiste plaats de stipjes is volgens de handleiding en klopt niet.

IMAG0194.jpg

Trouwens Dylan sys150, gebruik jij tape onder de vleugels tegen het doorbuigen?

Hallo heren,

Als je een lange tijd fun wilt hebben van funfightert ga dan niet scheuren op lage hoogte want dat gaat je geheid mis, ben ik tot 2 keer toe achter gekomen afgelopen week. resultaat: vleugels bij de wortel gescheurd, motormound los, Foam achter de cowl flink vervormd, rolroer af gescheurd plus nog wat kleine dingen.

@MeX101, waarom zou je tape gebruiken tegen het doorbuigen van de vleugel? Er zit toch een carbon stok over de gehele spanwijdte in!

Gr.

Hans

Hoi hoi.
Tape plakken over de gehele vleugel doe ik ook niet.Is niet nodig.

Hans.....
Hoezo is laag vliegen kans dat het mis gaat???
Bedoel jij daarmee dat je dan een stuurfout maakt en het toestel dan Crasht?
Of bedoel je iets anders? De boel gaat toch niet spontaan aan barrels?

Daarnet weer een paar packs leeggevlogen met de Funfighter P-40 Warhawk.
Deze bevalt erg goed.
Landen is een crime.
Zodra er snelheid uit dit toestel gaat wil het tip stallen.Naadje dus.
Ging daarnet ook bijna mis.
Met gasje erop kon ik het toestel eruit redden.

Ga zo wat koelingsgaten aanbrengen aan beide zijden van de romp vooraan en koelingsuitlaatgaten aan de achterzijde.
Met tijdje lang WOT wordt het behoorlijk warm binnenin merkte ik net.
Dat moet beter kunnen vind ik.
Vr Gr E

Hans.....
Hoezo is laag vliegen kans dat het mis gaat???
Bedoel jij daarmee dat je dan een stuurfout maakt en het toestel dan Crasht?

Inderdaad, ik dacht (nadat ik de eerste tijd op redelijk veilige hoogte de kist goed onder controle hield) dat ik wel wat lager kon manoeuvreren. nou mooi niet dus, in ieder geval niet met hoge snelheid want je(ik) krijgt geen tijd om te corrigeren. Dus ik houd hem (als de reparatie lukt of een nieuwe) wel weer lekker op veilige hoogte met af en toe een snelle lage flyby.

Mvg.

Hans

Hans, ik begrijp het.
Ben het ook met je eens en zelf als ik lage fly bye's doe dan hou ik maximaal 2 meter hoogte aan en dan op max half gasje.
Heb inmiddels zo'n 25 packjes gevlogen met de Funfighter P-40
Die bevalt erg goed.
Vliegt strak, goed en knettershard.
Enige nadeel van deze P-40 vind ik het tip stallen over de vleugel bij lage snelheid.
Landen is nog steeds een crime vind ik.
Vr Gr E

Back