Sky assistant variometer

misschien eens een mailtje richting fabrikant ivm het mankement?

zou niet mogen.

Staat de vario wel op het zelfde kanaal als je radio?

check even de knopjes die op de vario staan, het kan zijn dat hier iets mis mee is... (de witte schuivertjes) dan doet ie niet wat ie zou moeten doen! :D

Kun je opnieuw de firmware en spraakbestanden installeren? Het lijkt alsof hij de spraakbestanden niet kan vinden in het geheugen.

Het kanaal staat goed want de vario doet het.
Maar de spraak doet het niet.
Ah, snap ik het goed dat het geluid van de Vario wel uit je radio komt (de daal- en stijg tonen), maar de spraak niet?

Kan het zijn dat in de software op de PC (volgens mij bij PPM events) de spraak allemaal uit staat (ik heb geen vario bij me, dus ik kan de software even niet laten zien)?

Succes!

Misschien ten overvloede, maar op de website van de fabrikant staat een NL handleiding die misschien iets licht kan laten schijnen op het probleem:
Klik hier

Verder staat op het forum van de fabrikant wat minder goede bericht (ik weet niet hoe je engels is, maar hier komt het):
Re: Problem by getting speech

by Pitlab » 8 Sep 2011, o 09:43
Jreinikka wrote:I'm trying to set my new SkyAssistant in finish language, but no proper results until yet. I made following steps:

1. Update firmare version 2.33.3, FI (found in Pitlab website)
2. Samples -> Save on SkyAssistant -> "Sample_fi.saw" (newest version found from Pitlab website)
3. Turn device off and on again
4. wait until started 30sek (Beebs in every 3sec)

No speech at all, but variometer is working good. Tryed allso Configuration -> Restore default settings but no effect. I've tryed with English and germany languages (firmware and .saw) too, but allways the same result. Every time it should say someting, I only hear a very short and quiet "click".

Is it defect or did I something wrong?
Hello Juha

I am sorry for late ansver.
You are doing good. It looks like memory failure. Most problably valriometer also don't register logs.
The memory chip storing voice samples and log is in QFN version (without pins, only soldering pads) and is sensitive for mechanical stress. Maybe you bend variometer PCB during landing or crash and connection to memory pads into the chip were cracked.
Please send it to me for repair. Cost of replace memory chip is 5 Euro.
Kortom, het kan een kapotte geheugen module zijn. Reparatie kost 5 euro in 2011 (Nu dus 5,20 Eur...;))
Het draadje staat hier:Draadje
vertaald met google translate: Draadje in NL

succes!

Arthur

Bertus, je hebt gewoon garantie op de vario toch? heb je hem bij mij of bij piotr gekocht? dan gewoon inzenden ter reparatie :)

je hebt wel toon van de vario , maar geen spraak?

dit kan bij de instellingen uitstaan. (op de pc kan je dit weer aanzetten)
als ie helemaal niets opslaat (zoals ik had), iets wat je ook kan uitlezen normaal op de pc, dan kan het zijn dat de software verouderd is, en dan moet je updaten :)

mijn spraak deed het ook niet, en dat kwam omdat ik mijn spraak op een schakelaar moest zetten, in de zender. dit was ik vergeten :)

hey , goed nieuws :) je gaat er veel plezier aan hebben!

succes met de eerste thermiekbellen die gelogt worden! :D

Back