Vanmorgen mijn Vario weer eens in m'n handen gehad, na de zoveelste twijfel om 'm te verkopen. Het viel mij op dat ik de vario niet zo heel vaak gebruikte... Ik heb mij echter niet afgevraagd waarom dat eigenlijk zo was? Ik denk dat ik niet de enige ben die het wat ''vervelend'' vind om rond te zeulen met de portofoon. Op de een of andere manier was het een ''blok aan m'n broek'' met een irritant touwtje er aan wat eigenlijk zowat de hele tijd in de weg zat... Aan het einde van dat touwtje zat nog een mini-in-ear-koptelefoon die je de hele tijd in je oor mag proppen. Over dat laatste heb ik wat minder moete mee, maar naar mijn mening kan dat beter...
ik wilde de vario ook inzetten voor het sleepwerk, met name de hoogte vind ik van belang. De vario kan ik (na wat spelen met de vario) instellen op hoogte zodat er een alarm afgaat. En dat is toch wel prettig als je wat meerdere sleeps wil gaan maken op 1 accu...
Alleen het slepen in combinatie Met het hele portofoon-houtje-touwtje geval is niet je van het... Tot ik in een bakje aan het grabbelen was van het soort ''waar-van-alles-inzit-wat-ik-zelden-gebruik''... En laat nou daar net wat inzitten wat mijn ''probleem'' in 1 keer oplost...
Op onderstaande foto mijn portofoon, gekoppeld met een Jabra Bluetooth zender. Aan deze zender kan ik mijn Bluetooth headset koppelen... Voorlopig heb ik zo'n headset die ik om m'n nek kan hangen, waar ik dan weer een oortje aan kan knopen... (zie 2e foto)
Ik schrijf voorlopig, want een 2e headset is onderweg. Die 2e zit enkel alleen aan m'n oor... En zo ben ik wel van mijn probleem af. De zware protofoon laat ik bij m'n stoel/spullen/koffer of wat dan ook achter, ik heb enkel de headset aan m'n oor... (en als de telefoon overgaat kan ik nog opnemen ook...;-) )
Het bereik is toereikend, op een open veld meer dan voldoende. Meestal staan wij vliegers niet eens zo heel ver weg van onze spullen af...