Slash voor dochter

Tis maar hoe je het bekijkt he.

Als je ziet hoe het eraan toe gaat met ons klimaat, kan je zeggen dat de wereld al kapot aant gaan is sinds WOII toen ons consumptiegedrag pas echt gevolgen koppelde voor onze wereld.

Maar dat er op die datum "iets" zal toeslaan waardoor in 1 klap alle leven eindigt, dat is leuke fictie :)

Maar de werels IS AL aan het kapotgaan...zij het vertraagd, tenzij men radicale veranderingen oplegt.

de wereld is niet kapot aan het gaan, het klimaat zal veranderen maar hoezoo is dat slecht, een paar diersoorten sterven uit en er komen ook weer nieuwe, de mens zal het moeilijker krijgen maar wij zijn ook een diersoort op aarde die kan uitsterven dus...

maar nou weer ontopic...

neen, "een paar diersoorten sterven uit" (zoals jij het tactvol zegt) maar komen ook nooit meer terug.
Velen oorzaken van het uitsterven van diersoorten hebben niets met "de natural way of life" te maken maar met de tussenkomst van de mens.

Ik weet niet waar jij was de laatste jaren, maar NEWSFLASH, er is dus wel effectief een ecologisch probleem (ijskappen, uitdrogingen, overstromingen, stijgende temps) ik haal maar een paar thema's aan zonder in detail te treden, maar dat jij doet alsof er niets aan de hand is toont aan dat je de actualiteit niet volgt of dat het je gewoon niet interesseert. OF dat je het allemaal kiest om te negeren.
Goeie tip, verdiep je in natuurdocu's allerhande ;) Misschien eens beginnen met Al Gore's "An Inconvenient Truth"

en ja, nu ontopic

ps: welke zijn de nieuwe diersoorten die de honderden diersoorten die reeds uitgestorven zijn door ons toedoen, hebben vervangen? :)

Laatst bewerkt:
@Riko,

Ach, dan gaan we allemaal dood.
Als je eenmaal plat ligt merk je er zelf niet meer van.

HEEEYY Riko...

Het gaat niet over het milieu hier, het gaat om een leuke hobby, tenminste voor de meeste hier...

Soooo Cut the crap and get a life...

En zo niet, doe het dan niet hier.

Ja het is waar, ik geef je 1000% gelijk, dit is een leuke hobby, duuh anders zou ik toch ook niet ermee bezig zijn he :)

Maar ik vond toch dat ik op joostvhoek zijn reply moet antwoorden want zijn reply maakte mij een beetje geschokeerd, zo van: is dat onwetendheid, of opzettelijk de ogen sluiten voor problemen waar je allang niet meer naast kan kijken?

aja nog iets @marco_b er is geen nood om mij te beledigen, want je kan van iemand die begaan is "met het lot van de wereld" niet echt zeggen dat hij geen leven geeft. (jij zegt "get a life")
Ik zou anderzijds wel kunnen zeggen tegen u "get a life" want individuen die zich er zich geen BARST van aantrekken zijn degenen die imo geen leven hebben.
Ik kan begrijpen dat jij je geen reet aantrekt van natuur, leven, dieren, menselijkheid en je alleen bezighoudt met materiele en oppervlakkigheid. En dan botst het natuurlijk met iemand die zich daar wel voor interesseert.
Dus ik vraag enkel werderzijds respect en geen platte opmerkingen aub.

Ik heb al gezegd, on topic nu en toch blijft men erop replyen dus ja, je moet mij niet vertellen ontopic te gaan als je zelf niet eens ontopic kan blijven.

Dus nogmaals, kunnen we dan ontopic gaan? het heeft toch geen nut hierover te discussieren op een normale manier met sommigen zo blijkt....

nog een keer offtopic: tis maar net hoe je het bekijkt.
kijk je in een tijdsbestek van een paar honderd jaar of minder dan zie je een opwarming + de gevolgen. Kijk je in een tijdsbestek van 10.000 ofzo dan hobbelen we weer richting een ijstijd.

het klimaat is een trendy topic op dit moment. en wat milieubewust is blijft vaak ook nog de vraag.

een toyota primus bv. vaak word er gedacht dat die auto goed is voor het milieu. maar wat gebeurd er met die accu's als die auto op is.
staat er vast wel weer een 4 jarig kindje ergens in india die dingen uit elkaar te halen..

of biobrandstof. men dacht halleluja.. maar we branden wel eerst duizenden hectare oerwoud plat om de benodigde platen te laten groeien..

dus : kope die slash !!

Wat je zegt is allemaal correct.
Om echt milieubewust te zijn en actief bezig te zijn om geen enkel negatief gevolg te hebben voor de natuur, moet men van bij het begin tot het einde, in het hele productieproces op een milieubewuste manier beginnen nadenken.

Ik bedoel, het is al bewezen dat men bijvoorbeeld plastic kan maken op basis van de meest gemakkelijk afbreekbare materialen (afbreekbaar organisch plastic niet ogv petrolium zoals het merendeel van onze plastic)

Maar we zijn dus heel erg offtopic aan het gaan en ik heb het gevoel dat ik voor het merendeel hier toch tegen een muur spreek door over dit onderwerp effe offtopic te gaan.
Moest het over tetten, borsten, tieten enz gaan zou het wss wel gemakkelijker zijn om offtopic te gaan :)

toch nog even offtopic
trek een ding niet in twijfel want ik weet dat de aarde naar de klote gaat
maar we kunnen het toch niet meer stoppen met biobrandstof enzo
(dat gaat trouwens om geld voor de grote jongens niet voor de natuur)
het enige wat je kan doen is het uitstellen van wat er gaat gebeuren want (dit klopt niet presies voordat ik reacties krijg) maar wat is nou het verschil tussen over 5 jaar ijskapen op de noordpool weg of over 50 jaar, als de zeespiegel zo erg zou stijgen kan je er in 50 jaar toch niks aan doen of wouw je de dijken 10 m verhogen

Back