Sleep/zweef trainingsdag in Moerstraten

Het is weer top voor BIGGS :banana: ik ben blij dat het weer goed loopt.
Het was een trainings dag maar door de groote opkomst kwam dit een beetje in de knel te zitten.
Maar het voornaamste is BIGGS leeft weer en nu door gaan zodat we er meer liefhebbers voor het sleepvliegen bij krijgen zowel kleine als groote zwever, ik zeg maar kleine zwevers worden van zelf groot. :P

De zwevers zo als we in Duitsland te zien krijgen dat zie ik nog de eerste jaren hier in de BENELUX niet gebeuren, daar moeten we nog voor groeien.

En zoals het weer werkte het op deze dag weer mee, zo als van ouds we op een BIGGS dag gewend waren.

Toppie voor de organisatie :music:

Leuke foto's ! Zo'n rearwin Speedster is wel een erg leuke bak! Overigens zag ik verleden week een pilatus porter met een echte turboprop.
Ben benieuwd wanneer we de eerste turboprop sleper bij BIGGS kunnen begroeten!

Hallo allemaal,

Ik heb wat foto's verzameld en deze op onze website geplaatst.
Zie: http://www.bouwenvliegenlijmen.org/

Ook aan Bertus zijn wens is geluisterd. Bertus: foto's van de cockpit zijn er ook te vinden. :lol:

Mocht je foto's hebben dan zijn die via de webmaster te mailen.

Hans,

Het is niet helemaal de goede plek hier, maar namens alle aanwezigen al vast hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en het gebruik van jullie terrein. Zonder dit soort clubs kun je het wel vergeten meetings of wedstrijden te kunnen organiseren!

Ik hoop dat de aanwezige BVL leden nu een betere kijk hebben op het slepen en BIGGS, ze weten nu tenminste wat jou sinds kort "bezielt"....

Ik weet zeker dat Bertus (maar niet op zondagen!) indien nodig, jou wel komt helpen op je eigen terrein omhoog gesleept te worden. Of anders kom ik nog wel een keer, of Evert....

Mooie foto's!

Erik, tja, een turbine sleper....Ik denk dat het technisch nog iets te vroeg is, ik zie nog te veel motorproblemen met de inmiddels vliegende Ravens etc.
Bovendien de hoge kosten (een dure "beurt" iedere 50 uur, het hoge brandstof verbruik...), dan gaat een weekendje slepen écht in de papieren lopen!

Daarnaast denk ik dat een turbine alleen succesvol is in combinatie met een verstelbare geregelde prop: een "constant speed prop" zoals die gebruikelijk zijn in de grote luchtvaart.
Onderlaatst zag ik zelfs een verdere ontwikkeling met de dieselmotoren en een geregelde prop van de Diamond DA40 http://www.diamond-air.at/download/productfacts/da40tdi_factsheet.pdf
Deze motor heeft zelfs helemaal geen propregeling meer (voor de vlieger), als je "gas" geeft, regelt de prop zelf zijn bijbehorende toerental!
Dat is dus nog even verder dromen als modelbouwer......

Rosé, ik denk dat de grote zwevers sneller opkomen dan je denkt, er zijn er nu al aanmerkelijk meer als een jaar geleden, we zijn uiteraard nog niet op het Duitse niveau, daar hebben we nog een te grote achterstand voor.
Maar belangrijk is wel dat we lol hebben, dat hoeft niet persé met een grote dikke of dure zwever......En lol heb ik zéker gehad, zondag!

Hoi Allemaal,

Nav. de thread over de jonste trainingsdag bij Moerstraten, heb ik mij ook maar aangemeld.

Ook ik wil een ieder bedanken voor de leuke dag die we gehad hebben als gast bij de BVL.
Monique en ik hebben een leuke ontspannende dag gehad, en naar mijn mening is het zeker voor herhaling vatbaar.

Jeff.

Back