sleepboot JAN van robbe

Hallo Piet, ik las in het "pdf" bestand als dat er ook: een stoomfluit op de module zit is dat nog wat???
Naar mijn mening;gezien jou moeite voor een fluit niet veel dus !!!!!!
Maar kan het mis hebben natuurlijk.

"Dat is alles" zegt ie dan, mijn sleper heeft alleen snelheidsregelaar en roeruitslag, en lampjes die niet werken! Wees blij! :)

En leuk gevonden, dat van die stoeltjes, ik ga het denk ik ook eens een keer proberen :)

het fluitje op de module is een akelig schel piepje, het stoomgeluid is met versterker en goede luidspreker zeer redelijk te noemen.
groetjes piet kuiper

F.van.Gent zei:
Hallo Dikkie als je er stroom opzet dan doen ze het toch wel.die lampjes

3V lampjes met een hoop elektronica eraan waardoor deze op mijn accu van 14V aangesloten kan worden, probleem is dat er een hoop spul id losgeraakt en ik krijg het niet voor mekaar uit te zoeken waat aan wat hoort :( Als mijn vader een keer tijd heeft laat ik hem er wel naar kijken.

Erg mooi schip, bij de mensen waar ik meestal mee ga varen zitten er 2 maar op dat interieur zijn ze nog niet opgekomen. erg leuk.

Boot is ook erg sterk, je kunt er makkelijk een rubberbootje met iemand erin achter hangen en dan vaart ie gewoon door.

@dikkie:

Leg je toch een accupakketje van 4 penlites in je boot.
lampjes in serie, schakelaartje ertussen en je hebt licht.
Kun je alle andere dingen die er nu tussen zitten om 14 volt naar 3 te krijgen eruit halen

hierbij weer wat foto's van de JAN.

de romp met de eerste laag verf
romp%20onder.jpg

afgebouwde bovenbouw
bovenbouw%203.jpg

bovenbouw%202.jpg

groetjes piet

en nog bedankt wim, weet nou hoe het werkt.

Piet,

Je hebt dezelfde vergissing gemaakt die ik ook maakte:
je hebt de url van de thumbnail gepakt, ipv die van de grote foto.
Je moet dus de grote foto openen en daarvan de url nemen.
(Kun je gewoon aanpassen in je posting, hoef je geen nieuwe voor te openen)

Mooi schip overigens!

Wim

(edit)
Graag gedaan Piet!)
(/edit)

dit is een van de laatste foto's na het schilderen, er moeten alleen nog allerlei kleine dingen gebeuren en dan na de vakantie de eerste proefvaart.

bouw%20sleper%20003.jpg

groetjes piet

Hoi Piet,

8O , dat is een hele mooie Jan, of eh... Hendrik W. geworden. Nu maar hopen dat alles goed gaat met de proefvaart :lol: .

Groetjes Danny.

vandaag gevaren met de hendrik w. heeft een perfect vaarbeeld maar moet nog wat kleine aanpassingen doen.
zal de komende dagen wat foto's op het forum zetten.
dan heb ik gelijk nog een vraag;
de boot is dermate zwaar dat hij alleen met twee man in het water is te tillen.
weet en/of heeft iemand een voorbeeld of tekening van een soort lift om de boot makkelijker in het water te laten zakken?
groetjes piet

ik heb ergens gezien als dat de man een liertje in de auto had en dan een soort liftje was ergens op het forum dat ging prima ik heb al gekeken voor je maar kan het niet terug vinden.
Maar de gingen twee rails naar beneden van af de auto met dar op een soort driehoek waar dan de boot opstond en zo naar beneden liet zakken
En wat is zwaar mijn volharding weegt 45 kilo
maar lig het lood er in als hij te water ligt

ja daar zat ik zelf ook aan te denken iets van balken in een soort driehoek waarop een soort steun welke via rails en op wielen met een lier in het water kan zakken.
maar ik ga verder denken en als ik wat heb of anderen weten iets laat ik het zeker weten.
groetjes piet

Back