Sleepmeeting zaterdag 19 maart brandstof en elektro

Ook wij van MVC Cumulus hebben een top dag gehad met deze verscheidenheid aan zwevers, slepers en de gemoedelijke en gezellige sfeer die er hing door leuke mensen die genieten van eenzelfde hobby. Dat jullie de dag als top hebben ervaren is voor ons zeker een opsteker.
Een meeting aan het eind van het seizoen is een goede optie. Ik denk dat veel later dan half september minder gunstig is voor thermiek. Alvast een draadje starten ?:beer::thumbsup:
 
Cumulus, bedankt! Het was een fijne dag.

Met de geslaagde maiden van mijn JS1 een mooi begin van het seizoen. Superfijn ook dat Bertus in staat is de JS1 prima te slepen. Nu ik weet dat crosswind iets is dat vermeden dient te worden met de winglets en meervoudige v-stelling hoop ik op fijne vluchten.

Er waren veel maidens vandaag toch?. De "afdeling Friesland" had daarin ook een topdag geloof ik!
 
Organisatie, MVC Cumulus en slepers bedankt voor jullie inzet.
Ik heb een gezellige en mooie vliegdag gehad.
Groet Hans.
 
Nogmaal hulde aan Cumulus.
Bedankt alle deelnemers voor de opkomst en de leuke sfeer.
Dit was weer een dag zoals modelvliegen hoort te zijn.
Ook fijn dat ik de 3 kisten die bij andere eigenaars terechtgekomen zijn heb kunnen zien vliegen.
Vooral het plezier op het gezicht te zien doet meer dan alle geld in de wereld!
Ik heb een partij foto's, mocht iemand een grote foto van zichzelf willen dan moet ie even een PB sturen.
Ik heb alle foto's als zip bestand van 51 MB klaar staan.
Volgorde van de foto's is vanaf 9 uur tot ongeveer 15.30

CIMG2195.JPG


CIMG2196.JPG



CIMG2197.JPG



CIMG2198.JPG



CIMG2199.JPG



CIMG2200.JPG



CIMG2201.JPG



CIMG2202.JPG



CIMG2203.JPG



CIMG2204.JPG



CIMG2205.JPG



CIMG2206.JPG



CIMG2207.JPG



CIMG2208.JPG



CIMG2209.JPG



CIMG2210.JPG






CIMG2212.JPG



CIMG2213.JPG



CIMG2214.JPG



CIMG2215.JPG



CIMG2216.JPG



CIMG2217.JPG



CIMG2218.JPG



CIMG2219.JPG



CIMG2220.JPG



CIMG2221.JPG



CIMG2222.JPG



CIMG2223.JPG



CIMG2224.JPG



CIMG2225.JPG



CIMG2226.JPG



CIMG2227.JPG



CIMG2228.JPG



CIMG2229.JPG



CIMG2230.JPG



CIMG2231.JPG



CIMG2232.JPG



CIMG2233.JPG



CIMG2234.JPG



CIMG2235.JPG



CIMG2236.JPG



CIMG2237.JPG



CIMG2238.JPG





Gert-Jan
 
MVC Cumulus bedankt voor het ontvangst, is toch super als je ontvangen wordt met een bakkie koffie en een stuk gebak (GJ nog bedankt). Dan begint zo'n evenement al goed.
En daarna heerlijk gesleept, alle slepers bedankt nog. Ik het er weer heerlijk van genoten, er waren echt hele relaxte sleepjes bij (bijna allemaal wel ;)).
Weer snel overdoen :yes:.
 
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en Cumulus in het speciaal voor het beschikbaar maken van jullie faciliteiten.

Ik heb een fantastische dag gehad zowel als sleper en als zwever. Ik heb mijn record sleep verbeterd met de maiden van de JS1 (6 of 7 meter span Berrie?) vanavond zal ik met een voldaan gevoel in slaap vallen.

Tot de volgende keer!
 
De JS1 is een 1:3 model, waarvan het origineel 21 meter spanwijdte heeft. Het model komt daarmee op 7mtr.

Ik heb me volkomen veilig gevoelt achter je sleepkist. Toch is dat bijzonder, een nieuwe kist als de JS1 maidenen achter een onbekende sleper met onbekende piloot.. Het is TOP verlopen! Super!
 
Arjan, die 2e foto van jouw, lijkt de kist die daar vliegt wel erg op het randje van de N50 te zitten. De foto is wel onder een hoek genomen, dus je kunt het niet met zekerheid zeggen.
Enig idee hoe hoog je daar vloog en Wat Is jouw idee daarvan?
 
Het is een groothoeklens, het beeld vervormd aan de rand heel erg. In de bewegende beelden kun je zien dat we ruim aan de goede kant van de weg draaien. De hoogte zou ik zo niet weten, ik gok een 150 meter.

Dit is enkele seconden eerder
160319_Sleeptreffen_Kampen5_zps6h83d8zv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net zoals alle voorgangers wil ik MVC Cumulus, en diens vrijwilligers bedanken voor het warme welkom en goede service. De organisatoren, begeleiders en initiatiefnemers voor het goede verloop van de dag.
En eigenlijk iedereen vandaag aanwezig voor de goede ambiance.
Hoewel het duurde weliswaar tot ong. Waalwijk voordat ik weer volledig gevoel in mijn benen kreeg en de kou eruit was, zal dit de voldaanheid zeker niet drukken :D
Sowieso ook fijn om nu wat personen te kennen achter de forumnamen en er was veel moois te zien.

Bertus wil ik nog even bedanken/benoemen voor het geduld en de goede zorgen tijdens het slepen. Ik denk dat bijna alle varianten van redelijk vlak tot bijna recht omhoog voorbij zijn gekomen :cool: (full down geprikt tijdens de sleep en nog het gevoel hebben meer down nodig te hebben :eek: )
Jacob krijgt van mij de volle 50 punten voor zijn doellanding (op mijn Ka8 :worship: ) :p
Was zonder meer een leerzame dag vandaag.
Nu weet ik bijv. ook hoe mijn zwever vliegt met de sleeplijn nog aan zijn neus. Het is dat Bertus zijn sleeplijn terug wilde hebben, ik pikte net thermiek op en ging weer naar boven toen ik rondjes draaide eigenlijk om te dalen. :( :p

Om kort te zijn, iedereen bedankt voor deze geslaagde dag! :thumbsup:

Gr.
Paul :bye:
 
Tja, Paul, ooit heb ik in F5j het landingspunten klassement gewonnen en die vaardigheid moet wel onderhouden worden. Ook op een dag als vandaag. ;-)

Mijn excuus nogmaals, gelukkig geen schade.

Jacob
 
Ik was toen al weg maar ik begreep dat op het moment dat Dirk door de lijn heenvloog de zwever nog gesleept werd.
Typisch een gevalletje van pech.
Na het afkoppelen vliegen de zwever en sleper altijd van elkaar vandaan, dat is standaard zo.
Dus dat is (onderling) al geregeld.
Maar de schade aan Dirk viel mee hoorde ik.
Erger was de schade aan Rick zijn model.
Gelukkig stond hij achteraf nog wel te lachen.

GJ
 
Tja, Paul, ooit heb ik in F5j het landingspunten klassement gewonnen en die vaardigheid moet wel onderhouden worden. Ook op een dag ndaag. ;-)
Mijn excuus nogmaals, gelukkig geen schade.
Jacob

Geeft niets Jacob,

Alles goed afgelopen en zo niet dan was het geen opzet.
Ik vond het eigenlijk best grappig dat je het voor elkaar kreeg op dat grote veld :p
In ieder geval waren de intenties, ideeën en plannen goed (netjes gelijk op circuit aangevlogen, ik land aan deze kant en jij de andere kant), dus het was gewoon in de basis professioneel aangepakt :cool:
 
Ik was toen al weg maar ik begreep dat op het moment dat Dirk door de lijn heenvloog de zwever nog gesleept werd.
Typisch een gevalletje van pech.
Na het afkoppelen vliegen de zwever en sleper altijd van elkaar vandaan, dat is standaard zo.
Dus dat is (onderling) al geregeld.
Maar de schade aan Dirk viel mee hoorde ik.
Erger was de schade aan Rick zijn model.
Gelukkig stond hij achteraf nog wel te lachen.

GJ

Aangezien de sleepkabel bij Dirk in het rolroer zat ( dus vanaf de achterzijde) denk ik dat de sleepcombi meer in het vaarwater van Dirk kwam dan andersom. Maar het is niet mijn bedoeling om hier een soort analyse draadje van te maken. Gelukkig alleen materieele schade, en achteraf weten we allemaal hoe het beter kan.....


Max
 
Back
Top