Sleepmeeting zaterdag 19 maart brandstof en elektro

De wiebelende Fox was de 4 meter Fox van Bertus.
Bertus had het nogal naar zijn zin en aangezien hij geen staart heeft moet hij met zijn model kwispelen.

Jan ik kan de kwispelende fox piloot een beetje
Hij wilde rollen maar vond de uitslag van het rolroer te klein om door te zetten.
Hij vind het saai om achter een sleper te hangen met veel vermogen en zoekt dan andere uitdagingen.
Je zal hem altijd als hij de kans krijgt achter een kleine sleper zien hangen.
Dat geeft de zwakkere slepers meer vertrouwen zegt hij.
Hij heeft mij ook verteld dat hij in de toekomst niet of nauwelijks meer naar meetings zal gaan.
Dus zowel zijn piper als sleepkist als zijn fox zullen bijna uitsluitend op zijn club aan het werk zijn.

De eerste associatie welke gemaakt wordt is inderdaad in de richting van het Duracel konijn hoe Bertus vol energie van links naar rechts stuiterde en zonder hulpmiddelen kon hij ruim boven het geluid van de benzineslepers uit komen. :D
Echter niets van dit alles in het negatieve uiteraard, de tijd voor duidelijke uitleg, het geduld welke hij met mij had (totale sleep-maagd) was lovenswaardig (en vandaar dat ik hem eerder even in het bijzonder noemde en dus niet om de andere slepers op enigerlei wijze tekort te doen) ! :cool:
Zoals GJ ook eerder noemde was er deze meeting dus ruimte en aandacht van beginner tot profi om het zo maar te stellen.

Afdeling logjes:
Afgezet op een keurige 296 meter hoogte, niet in de No-Fly zone geweest of boven de boerderij.
Helemaal volgens de voorschriften en bewijsbaar :)
upload_2016-3-21_17-44-5.png

Ja sorry Arjan, ik vond wel wat aanwijzingen voor thermiek maar dat was weer meer naar rechts in het verlengde van de start van de slepers.
En door eerdere ervaringen had ik weinig interesse om mij aan die kant langer dan noodzakelijk op te houden ;) :D:p
Maar uiteindelijk was het doel van de dag om gesleept te worden. 2 uur e.d. boven blijven kan ik nog vaak zat dit jaar.
Gr.
Paul

De meetings moeten dan wel op zaterdag zijn (dus daar even rekening mee houden) en er moeten veel en moeilijke slepen zijn, dat vind ie leuk.
Maar ik zit in een whatapp groepje met Bertus en hij vond het ook een fijne dag maar mensen in dat groepje willen ook gesleept worden en niet altijd honderden kilometers rijden.
(Thuisbasis is dan modelvliegclub Maasdriel en MVC Aalburg).
Ik weet niet wat Bertus tegen Kees gezegd heeft maar als Kees dat zegt dan zal dat wel kloppen want ze kennen elkaar beter dan ik Bertus ken.

GJ

Quote:Hij heeft mij ook verteld dat hij in de toekomst niet of nauwelijks meer naar meetings zal gaan.
:hammer:

Quote: Ik had het idee dat 'ie het aardig naar z'n zin had . . . :) ---jan.

Ja hij had het zo naar zijn zin , dat hij helemaal vergat te eten en drinken.

Komt ie thuis met zijn oud brood .

Vrouw boos en nu mag ie voor straf niet meer naar Meetings ...

Jammer voor het sleep gebeuren , maar eigenlijk eigen schuld , vraag het Kees maar , want die kent hem het best !

Ene ik kan nu nooit meer zijn sleepdraad oprollen ?? , Jammer.
CIMG2221.JPG

Er is wat mis gegaan in het filmpje waar door de edits niet meer samen vallen met de muziek.

Maar ik ben nu te moe om dat te fixen, dus hier moeten jullie het maar even mee doen.

Ps. Ook hier zijn de stop en rec knop verwisseld, met als gevolg niet erg veel sleeps vast kunnen leggen.

Ps. Ook hier zijn de stop en rec knop verwisseld, met als gevolg niet erg veel sleeps vast kunnen leggen.

Wat is dat toch met jullie...
Jullie kunnen bouwen en vliegen als de beste maar het juiste knopje indrukken lukt niet??
Toch wat zenuwen voor de eerste meeting van het jaar??

GJ

• Like
Reactions: jve
Toch n mooie filmpje Sander.
En het vinden van het juiste rec knopje had ik deze dag ook moeite mee [emoji30] , zal idd wel de emoties geweest zijn.

Wat is dat toch met jullie...
Jullie kunnen bouwen en vliegen als de beste maar het juiste knopje indrukken lukt niet??
Ik laat volgende keer wel een ander de eerste vlucht doen met een nieuw toestel, kan ik zelf filmen en de juiste knoppen op het juiste moment indrukken.
Volgende keer maar een 'dedicated'cameraman/vrouw toewijzen dan?
Die moest werken, iets met bootjes.....

Back