Sleeptreffen MVC Cumulus Kampen op 22 maart 2025

Was weer een super gezellig dagje en dank aan de organisatie!! Op naar 2026
Absolúút!
Vrijwel niet gevlogen i.v.m. de toch wel vlagerige enstevige wind, maar ik heb me geen moment verveeld, en heel wat gezichten gezien die ik lang niet gezien had, sommige wel 25 jaar niet.

Erg leuk, erg gezellig!

Ook namens het bestuur van MVC Cumulus, dank voor jullie aanwezigheid en de gezellige dag! Geen grote schades, ondanks de wind toch veel gevlogen en heel veel leuke mensen bijeen.

Top!
IMG-20250322-WA0000.jpg

Was zeker een leuke dag, mooi weer, maar . . . afijn.

Er komen vast nog weer meer en rustiger dagen en dan hoop ik er ook weer bij te zijn (met de zender in de hand (en een model in de lucht!)). :)

Dank voor alle goede zorgen en de catering. :thumbsup:

Tot de volgende.

(Ruim 7.000 stappen op de stappenteller!)

jan.

Echt weer een ouderwetse top dag.
Het waaide helaas wel stevig maar daardoor veel kunnen kletsen.

Even een slecht filmpje van de landing van de js1 van Berrie.

Super bedankt voor de gastvrijheid in Kampen.

Ach, NOU realiseer ik me pas, dat JIJ dat was die op het laatst nog effe met Berrie bij de Ogar stonden te kleppen...

De condities waren uitdagend, maar ik heb me toch weer kostelijk geamuseerd met paar sleepvluchten, wat vlotte flyby's met de Libelle, foto's maken en gezellig bijkletsen met een aantal mensen.

Hier een fotoalbum met een selectie aan foto's van vandaag. De foto's kunnen vanuit dit album in groot formaat gedownload worden.

Hieronder daaruit nog een kleine selectie:
IMG_6401.jpg

IMG_6445.jpg

IMG_6448.jpg

IMG_6464.jpg

IMG_6472.jpg

IMG_6474.jpg

IMG_6486.jpg

IMG_6527.jpg

IMG_6531.jpg

IMG_6560.jpg

En dan is de windverwachting van vandaag toch wel een beetje tenenkrommend... :confused::mad:

Tsja... IEDERE dag prachtig vliegweer, dan zou het ook wel saai worden, ja... maar toch...
Ik ga vanmiddag vliegen (uiteraard, Windfinder zegt 1 Bft over de lengterichting van de baan), maar als ik had mogen kiezen, had ik dat weer liever gisteren gehad, dan was ik vandaag helemaal happy geweest om met 4 Bft thuis te blijven... :p

Wat niet wegneemt, dat ik me gisteren PRIMA vermaakt heb, hoor, absolúút!

Ik heb weer heel erg genoten van een mooie vliegdag in Kampen.
De gastvrijheid van de club is legendarisch, de vele piloten kwamen van alle windrichtingen en de stevige wind globaal maar uit één richting, hoewel lokaal regelmatig toch weer van alle kanten.
Dank ook aan alle enthousiaste slepers.

En dan is de windverwachting van vandaag toch wel een beetje tenenkrommend... :confused::mad:
nou ook dat is betrekkelijk hoor, er trekken buienlijnen over. Daar hebben we er al een paar van gehad hier in Kampen. Dus wel minder wind, maar niet persé beter vliegweer. En dan hadden we ook niet zulke mooie foto’s gehad. Ik vind zelf die foto met Adri en Sven in het eerste veldje, en Vincent en Jan ver daar achter een prachtige weerspiegeling van de dag:)

Ik heb weer heel erg genoten van een mooie vliegdag in Kampen.
De gastvrijheid van de club is legendarisch, de vele piloten kwamen van alle windrichtingen en de stevige wind globaal maar uit één richting, hoewel lokaal regelmatig toch weer van alle kanten.
Dank ook aan alle enthousiaste slepers.
Dank voor deze mooie woorden Rick, en wij zijn ook iedere keer weer blij dat jullie de lange reis er voor over hebben!

En van je grenzen opzoeken leer je ook waar ze liggen.

Ik weet van mijzelf dat ik een eerste keer slepen met bijvoorbeeld de L-spatz spannender had gevonden als er helemaal geen wind had gestaan. Nu wist ik zeker dat ik naar de grond moest vliegen en ben geen moment bang geweest voor overtrekken. Zonder wind inschatten hoe langzaam je kan vliegen vind ik lastiger

Back