Sleeptreffen MVC Cumulus Kampen op 22 maart 2025

Geen foto's van mij, maar wel even een hartelijk dank aan Cumulus voor weer een zeer fijne en dit keer uitdagende vlieg dag.
Lekker gevlogen met de Eco Boomster, weer wat geleerd en zeker geen spijt dat ik de reis naar Kampen heb gemaakt.
Volgende keer ben ik er weer bij. En dan met een sleephaak in mijn Discus 2 :-).

Is er trouwens al een datum voor het najaar? Ik kan tegenwoordig in tegenstelling tot voorheen, het hele jaar vooruit kijken wanneer ik thuis ben...

Ik krijg net van Berrie door dat de club weer in jullie krant komt ( of digitaal al staat).
Afgelopen zaterdag was er een verslaggever waar we mee hebben staan te praten.

Kriebelt het weer, Bert?
Haha ergens diep van binnen is die kriebel nooit weg geweest.
Vanmiddag zag ik een prachtige kist op marktplaats die gelukkig al heel snel weg was.;)
Ja op zulke dagen kriebelt het best erg, maar op dit moment ga ik er niet aan beginnen.
Al zou hier een gezellige club heel dichtbij zitten zou ik overstag gaan, maar voorlopig vind ik het goed zo

Goed plan!

En dan misschien beter een beetje begin oktober; meer kans op rustig nazomerweer (met weinig regen (en wind!).

upload_2025-3-26_8-49-21.png

Ik heb nog wel een leuke Dandy voor je!

Leuk instapmodelletje.

jan.

We overwegen een tweede treffen te organiseren op een zondag in oktober. Wordt vervolgd……
4 en 5 October kan ik (en het weekend er vóór ook), en andrs pas 25/26 Okt...

Hoe vroeger in het najaar, hoe groter de kans op mooi weer...

Brutus nog even een aanvulling.
Het ging om onderstaande advertentie waarvan ik dacht dat hij op marktplaats stond.
https://www.modelbouwforum.nl/threa...r-super-cub-burda-276cm-nieuw-in-doos.292211/
Ja dan moet ik om mijn handen gaan zitten om hem niet op te halen.

Gek he? Dat die "Burda-Piper" toch een "dingetje" is...

De Burda was (is?) een damestijdschrift voor zelf kleding maken...

Wie weet was dat ding zo populair onder modlvliegers omdat ze dan moeders de vrouw een beetje mee konden krijgen in de hobby? "Kijk, lieverd, er staat Burda op"

De burda Piper origineel is eigendom van Hasel Sig geweest. Het bedrijf Sig heeft toen de burdapiper uitgebracht als model met de foto van het origineel op de doos . Merken zoals Hegi zijn toen ook gevolg.
Het blauw wit maakte de piper een liefkozend vlot uiterlijk wat nog menig ouder modelbouwer doet terug denken aan de dagen dat hun haar meer kleur en aanwezigheid had .

Back