sleepvliegtreffen in Wijk en Aalburg 1 groot succes de volgende is op 21-11-2009 in Kennemerland

Even iets recht zetten de kadett is van Rob ik mocht er alleen mee vliegen.

Maarre Arno niets alleen de grote setups moeten gemeld ook van de kleintjes.

@ Bertus

Mijn stukje hierboven heb ik geschreven vanuit een ander standpunt; namenlijk dat elektro slepen (groot of klein) een meer als prima alternatief is voor het standaard slepen met verbrandingsmotoren.
Er zijn meer clubs met beperkingen ten aanzien van geluidsoverlast als zonder. Alleen al daarom is elektro (slepen) een prima alternatief !! (en als je het wat grotere spul kunt slepen, tot een kilootje of 8 dan gaat de rest ook ! )
En dat heeft dus verder niets met BIGGS te maken waar ik dus echt geen lid van ben ;) !

leuke dag

Niet direct reagerend op bovenstaande maar wil toch nog een keer laten weten dat ik een leuke dag gehad. 4 sleeps met mijn DG1000 gemaakt. Arno ik denk dat de Stick van Patrick ook Dg1000 kan als ik een KTW met accu's inzit (kleine 13 KG).
Sleeps gingen zonder problemen en was meer op schaal.

Bertus en andere iniatiefnemers bedankt voor de organiseren!

Bertus,
dank voor de dag, was heel goed geregeld. nu moet ik mijn spullen in orde krijgen dan kan ik volgende keer meer slepen/vliegen.

nogmaals bedankt,

Jan en Roy

Allen,
Het was een top dag! Ik heb genoten en zo te zien was ik niet de enige.
Bertus bedankt!
Veel sleepjes gemaakt, zelf denk ik een sleep of 30. Het aantal sleeps werd eigenlijk alleen beperkt door het antal zwevers. Het slepen met een hotshot was erg leuk om te zien, de Kadet ging als een speer, de Big Lift had een beetje last van oude accu's maar heeft toch nog wat sleepjes gemaakt, de Big Stick heeft heel wat sleepjes achter de rug en met de Ibis heb ik me ook prima vermaakt. Qua zwevers zagen we allerlei moois voorbij komen van een Ninja en dlg, tot de grote DG1000 en van alles er tussenin.

Mijn setup: Turnigy SK 230kv, Turnigy 100A Sentilion, 10S lipo, 20x10 Xoar en rond de 2400W statisch. Vanmiddag 8kg trekkracht gemeten.

GJVO heeft de unilog met wat logjes van diverse sleepvluchten. Van hoveren met JN@DG aan de sleeplijn, halfgas slepen met Berrie en vol vermogen bij wat grotere zwevers.

De gezellige ongedwongen sfeer, de verantwoorde wijze waarop iedereen vloog en natuurlijk de sate maakten er een hele mooie dag van.

Groet,
Gerben

Ik was ook komen kijken.
allemaal leuke personen die van hun hobby genoten in een relaxe sfeer...wat kan het leven toch mooi zijn :)
Bedankt aan alle personen die mijn vragen beantwoord hebben, Gerben, GVJO, Vosje, Jan Scholten en anderen.
Leuk om deze personen eens in real live te ontmoeten ipv achter de PC

het idee om de grote Pilatus te electrificeren zal ik maar in een hoekje zetten en het houden bij een kleiner electrosleeptoestel wat qua set-up betaalbaarder is ( Waarschijnlijk een Big Lift )

Bertus, de organisatie verliep feilloos ! proficiat
Een volgende keer zal ik er wel weer bijzijn, maar dan MET een toestel;) zwever of sleper

Laatst bewerkt:
Bertus nogmaals bedankt voor de organisatie en de gastvrijheid. Het zou inderdaad leuk zijn als dit een jaarlijks evenement word.

Het was een prachtige dag met superweer!! Heerlijk gevlogen.

Zelf ben ik ook lid van BIGGS maar vond het zeer zeker leuk om vandaag ook het kleinere grut eens te zien en niet pas opvalt als de span boven de 5 meter komt. Zeker is het elektroslepen een goed alternatief voor de benzine slepers al denk ik wel als het groter dan 5 meter word dan zijn de accu's snel leeg en krijg je meer te maken met beperkingen zoals dat je wat minder reserves hebt.

De 21e probeer ik er ook weer bij te zijn.

Bertus en de club nogmaals bedankt!

Hoi Bertus,

Ik heb het draadje met veel plezier gevolgd, mooi dat er zo in het naseizoen nog wat te gebeuren valt!
Ik volg het slepen met E-power ook erg goed, wie weet komen er in de toekomst meer mogelijkheden zodat je ook grotere bakken omhoog krijgt en dat vaker als één keer kunt doen.

Vwb BIGGS: we streven het vliegen na met de GROTERE (BIG) zwevers, dus daar ligt onze focus. Op geen enkele manier vind ik het vliegen met kleinere zwevers echter "minder" dan dat we bij BIGGS doen. Het is gewoon een andere doelgroep. Zoals je weet hebben we dus binnen BIGGS ook geen minimum spanwijdte of zoiets, om iedereen in de gelegenheid te stellen te beginnen met wat kleiners. Veel BIGGSers groeien in de loop der jaren naar wat groters toe.

Ik vlieg zelf, oa op de helling, met zwevertjes van 120cm spanwijdte, ik heb 2 Easygliders, twee vliegende vleugels, en we hebben er héél veel plezier mee. Ik kon vandaag helaas niet komen ivm de verhuizing van schoonpapa naar een bejaardenhuis, anders was ik zéker gekomen!

Wat ik erg leuk vindt is te lezen dat jullie onderling een zelfde sfeer voelen als we ook op de BIGGS meetings hebben, gewoon lekker met een aantal gelijkgestemden een daggie relaxt vliegen.

Misschien kan ik naar Kennemerland komen...

Bertus, nogmaals bedankt voor het organiseren, ik weet dat het jou vanwege je beperkingen, een enorme strot energie en stress gekost moet hebben, ik neem daar mijn petje voor af!

beste piloten,
Het was een super dag om deze tak van sport te promoten.
Ik weet zeker dat er volgend jaar meer van dit soort evenementen zullen ontstaan.
Er zullen ook meer piloten komen ,omdat elektro toch de toekomst heeft.
Ik heb net de setup van mij eens gemeten met vers geladen 30 c 5000 cellen en verbruik 2200 watt.
De setup die ik heb is:
axi 5330/18 ,10 s 1p 5000 30c ,18 x 8 prop ,k-force 70 hv .
De trekkracht die we gemeten hadden zit op de 8 kg ,dit was naar dat ik Wim met de dg1000 had gesleept naar een zeer goedde hoogte.

gr vosje :)

Gerben, ik had op de terugweg met Rob uitgerekend dat ik 25 sleeps(mmer als ik aanvankelijk dacht) gedaan heb.
Als vosje er ook rond de 30 gedaan heet en de biglift een stuk of 5
Dan zijn er 90 sleeps geweest.
Ik vind dat een erg behoorlijk aantal.

Tja Bertus, dan heb ik van die 90 sleeps er 13 vor mijn rekening genomen :) :)

311009wijkenaalburg.png

Mijn langste vlucht, die in het echt veel langer leek omdat ik hard voor mijn belletje moest werken, duurde net iets meer als 17 minuten

311009wijkenaalburg17mi.png

Dat stukje in het tweede gedeelte was lekker, van 90 naar 135 meter in een minuutje of drie.

wijkenaalburgkortsteleg.png
*

Bij mijn kortste vlucht, door de al eerder genoemde lege accu bij Vosje kwam ik net 20 meter hoog. Voldoende om 1 rondje te draaien en terug op het veld te komen.

* De "0" waarden in de grafieken wijken nogal af; wordt veroorzaakt door wat experimenten met TEK opstellingen ..........

Nou, hier is dan het filmpje.
Het is niet geknipt, geen muziek, gewoon puur.

Kwaliteit is niet super, zal hem binnenkort even op een server zetten zodat je hem kan downloaden in hoge kwaliteit.

P.S. Foto's zijn nog steeds welkom, mailen naar ack@ackfoto.nl

Ze zijn te zien op
Electrosleep Meeting Wijk en Aalburg

Gert-Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Bertus,
Die man met die kleine zwarte zwever en grote camera heet Fred (er waren er 2 die dag met die naam) en hier zijn mijn foto's te vinden. FOTO'S. Ze zijn geplaatst in mijnalbum.nl. Door op de foto van je keuze te klikken krijg je ze groot (erg groot) in een nieuw venster, die kun je dan naar je computer laden als je wilt. Alle slepers bedankt voor die dag, zeker Gerben die tot 2 keer toe bleef hooveren met mij aan de sleeplijn eronder bungelend;), het was supergezellig en ik probeer er zeker weer bij te zijn een volgende keer.

Hoi Fred,

Je vermaakte je nogal zag ik.
Ik zal de foto's dit weekend wel op de pagina zetten, ik zit deze week in een hotel in Stein en de verbinding hier in Limburg is nogal traag.
De 21e ben je er ook weer bij?

Grts Gert-Jan

Hoi Gert-Jan,
Ik hou rekening met dat weekend, maar je weet het nooit met mij;).
Is in ieder geval wel de bedoeling.
Gr. Fred

Back