sleepvliegtreffen in Wijk en Aalburg 1 groot succes de volgende is op 21-11-2009 in Kennemerland

Welke datum ?

HH organisatoren,

Bekijk eens of het mogelijk is 1, 2 of zelfs 3 weken eerder als de 21. november iets te organiseren ??
De kans op slecht weer neemt alleen maar toe en mocht het de 21 st november slecht zijn wordt het lastig dit jaar nog iets te doen......................

Arno

Gerben
Gjvo
Arno
Vosje
Bert
Rob
Alex Söntgerath / K68 / Zwever Solo 3,2m 3,5kg / RVB en BIGGS Lid

Als ik zo vrij mag zijn mezelf ook op te geven, leuk inititatief. Elektro sleep heeft zeker toekomst en is een uitkomst op velden die met geluidsbeperking zitten. Wel denk ik dat je met benzine langer en meer sleeps kun maken. Het vermogen van elektro is op peil, daar heb ik geen twijfels over.

Al met al lijkt het me een leuk dagje!

Alex

Aanmelding:Jan scholten met een Big Lift
Aanmelding: Roy Kuiper met zwevertje van 20 jaar oud en 165 cm en solution xl 400cm

Laatst bewerkt:
Nou hopen dat er ook nog zwevers komen want anders staan er sleepkisten werkeloos te zijn.

GJ

Is het een idee om de lijst van aanmeldingen te kopieren en dan te plakken in je reply en dan vervolgens je naar daar onder te zetten net alle gegevens vn je kist, kanaal etc. Zo gebeurt het bij andere draadje eigenlijk ook (watervliegen, berenvliegen etc.) en dat werk erg goed.

Als het in Heeze is heb ik wel interesse, heb nog 2 3.2 mtr zwevers staan die voor het lieren bedoeld zijn dus moet er nog wel een sleephaak in bouwen maar dat komt goed!

Ik zal nog eens peilen of er meer interesse is bij ons op de club, Boxmeer -> Heeze is goed te doen.

Wat voor kisten kunnen er gesleept worden? Wat voor spanwijdte / gewicht?

Bedenk me net dat ik nog nooit gesleept ben, dwz geen kist van me ;) Is dat een probleem?

Is het een idee om de lijst van aanmeldingen te kopieren en dan te plakken in je reply ...
Zo planten fouten zich voort. Ik vind het im mijn elektro fly-in overzicht handig om alles bij te houden in mijn eerste bericht. Daarna plaats ik de verandering/toevoeging in een extra bericht zodat discussie weer boven komt.

In deze discussie plaats iemand bericht over zijn aanmelding/wijziging en de topicstarter voegt die informatie toe aan zijn openingsbericht.

Weer even het eerdere overzicht actualiseren. Wil een ieder die zich aanmeld zijn naam hieraan toevoegen?

Piloot Sleepkist:

Gerben van Berkum, Ibis 120, 2.10mtr (Gerben)
Patrick de vos, stick 120 ,1.93 m , zwevers tot 10 KG (vosje)
Bertus, Hots/Zaunkonig, zwevers tot 1.5mtr (Bertus)
Jan Scholten, Big Lift, 2.25mtr, ook para's (Jan Scholten)
Tadango, Calmato(max 3kg), Husky (Tadano)
----------------------------------------------------

Piloot Zwever:
Gert-Jan van Oostrum, ASW28-28, 4.08mtr, (GJVO)
Gerben van Berkum, ASW 4mtr, (Gerben)
Arno, KA6 4mtr, KA18 4mtr, sleept met vosje, (arno888 )
Roy Kuiper, Zwever 1.65mtr, Solution XL 4mtr
Alex Söntgerath, K68 Zwever Solo 3,2m 3,5kg (Alex Söngerath)
Sven, Zwever 3.2mtr (Sven-Boxmeer)

Alex,
Natuurlijk mag je jezelf uitnodigen, dat is zelfs de bedoeling.
Van harte welkom!

Sven,
We zullen zsm een locatie bepalen.
Ik ben binnen de Aeroclub Kennemerland in overleg of er mogelijkheden zijn.
Nieuws volgt.

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
21nov.... ik weet niet of dat lukt, staat wellicht al iets op de agenda...

Lukt het wel neem ik ook de vampir mee. Een 3.2 meter nurflugel zwever van 1.6kg :)

Ik heb de lijst even aangepast, en boven in het draadje gezet.
Dat wilde ik al doen nu zijn er een aantal en heeft het zin.
Verder kreeg ik het verzoek om een andere lees eerdere datum te prikken.
Ik ben daar geen tegenstander van of het weer dan beter is valt te betwijfelen.
Het blijft toch een gok.

@ Bertus

Het idee voor een eerdere datum kwam bij mij op, zodat we bij slecht weer op de 21 st (eerst genoemde datum) nog een uitwijkdatum hebben. Na de 21 st heb je zo Sinterklaas en de feestdagen zodat die, sociaal gezien, al redelijk vol zitten......

Voor wat betreft de deelnemers, zelf vlieg ik met de kist uit post 39, een ASW 22 achtige van 5 meter-6kilo. Van Thermiek 58 hebben verder interesse Bert Blezer met een 4 meter KA 6 en Loek van Mulken met een 4 meter Ka 18.

Arno

Heren,

De sleepmeeting kan op Zaterdag 21 November plaatsvinden bij de Aeroclub Kennemerland.
Website:
ACK Home
foto's:
ACK fotopagina

Eerder is helaas niet mogelijk, de clubkalender zit vol. Laten we hopen op mooi weer.
Of je nou in Oktober of in November zit, de kans op wat minder weer is nou eenmaal aanwezig in de herfst, zoals afgelopen zondag. Wellicht is het in November weer mooi, dan zijn de herfststormen gepasseerd.

Op ons veld is een ruime 12V voorziening aanwezig: 1000Ah.
Daarnaast hebben we een 2kw generator mocht dat nodig zijn.
Het veld is 100x100mtr.
De koek en sopie voorziet de inwendige mens van koffie,frisdrank, chips, warme soep etc.
Een kachel is ook aanwezig in het clubgebouw!

Jullie zijn allemaal van harte welkom bij de Aeroclub Kennemerland!

Groet,
Gerben

Ron,

laten we dit draadje on topic houden.
Ik wou je een PM sturen, maar die accepteer je blijkbaar niet.
Even kort dan, ons solar systeem:
3 Solar panelen, goed voor een totale laadopbrengst 8A bij behoorlijke zon.
Laadregelaar met intelligente curve om accu's optimaal te laden.
16x 6V 100Ah gelaccu's. Daarnaast hebben we nog 200 a 300ah aan losse accu's voor electrolier etc.
100" bedrading naar de laadtafel, met 2 sets stroomrails waar je de lader aan kunt koppelen.

Groet,
Gerben

Bertus, we zijn de laatste tijd steeds dingen aan het organiseren dus het komt wel goed.

Als het droog is en onder windkracht 5 dan vliegen we.
We hebben een kachel in het clubhuis dus we kunnen tussen de vluchten door opwarmen.

Vanaf de weg is het ongeveer 600 meter lopen naar het veld.
We zorgen dat er een auto staat die zware dingen en mensen die slecht ter been zijn naar het veld kunnen brengen.

12 volt voedingen kun je thuis laten, dat scheelt weer een hoop gewicht.

Grts Gert-Jan

kijk weer een leuk electro evenement bij ons op de club!
Dat wordt nummer 4 dit jaar(electro fly inn en 2x f5b).

heb het in de agenda genoteerd.

Alvast ff genieten, Gerben zijn IBIS 120 met aan de sleep de ASW 4mtr. (wel goed kijken :))
full

Leuk!

Groet,

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Back