sleepvliegtreffen in Wijk en Aalburg 1 groot succes de volgende is op 21-11-2009 in Kennemerland

Bertus, ik zal het er thuis eens over hebben.

Slepen met klitteband gaat prima. Ik wil dat met mijn Supra nog eens doen!

Laatst bewerkt:
Ik zit hard te denken om mee te komen doen. Ik moet alleen nog even zien dat ik een geschikt toestel heb... tja de Talon wel misschien.

Ik weet mijn planning nog niet precies.
Maar ik ga er rekening mee houden!

Dus zet mij maar alvast op de lijst als "zwever" met een mpx easyglider pro.
Ik weet nog niet of ik ook een sleper op tijd af heb.

Groeten,

Edwin

Bertus,

Tijdens "speciale" evenmenten als de Electro-sleepdag kan er onder verantwoording van een instructeur gevlogen worden. Dit betekent niet dat hij over je schouder mee staat te kijken, wel dat hij een oogje in het zeil houdt.
KNVVL lidmaatschap is dan ook niet noodzakelijk, wel even laten weten of je dat bent of niet.

Bart en Edwin, jullie zijn van harte welkom!
(Bertus update jij de lijst in de startpost even?)

Groet,
Gerben

Bart en Edwin, jullie zijn van harte welkom!
(Bertus update jij de lijst in de startpost even?)
Tja ik sta nog een tikje te aarzelen, omdat ik met die Talon tot dusver alleen handstartjes heb gemaakt en dus ook nog nooit gesleept heb. Ik zou me lekkerder voelen als ik er al een beetje mee op het duin had gevlogen bijvoorbeeld.
En een andere aarzeling is, dat eind gaan rijden als er op zeker geen thermiek is...

Het lijkt me niet dat ik moet proberen te slepen met een toestel zonder rolroeren.

Verder zie ik dat er meerdere problemen met de afstand hebben.
Ik stel deze vraag dan vooral aan Gerben.
Zou het dan misschien toch niet handiger zijn, als we het toch bij ons op het veld doen?
Dat leg toch meer in het midden van het land? (Wijk en Aalburg)

Hallo

Dit lijkt me een buitengewoon goed idee van Bertus om dit eerste elektro sleeptreffen een ietsepietsie centraler in het land te organiseren. Vanuit het zuidoosten is het anders maar liefst 235 km ...............
Ben dus helemaal voor !

Arno

Bertus, als je het in Wijk en Aalburg wilt houden dan kunnen Gerben en ik het wel organiseren, dan zit jij niet in de stress.
Maar voor mensen uit het noorden is Wijk en Aalburg net zo slecht te bereiken.
Dus het is de vraag waar de meeste mensen vandaan komen.
Zoals Tadango al zegt, vanuit Groningen is Wijk en Aalburg ook een eind, en helemaal nu de A2 op de schop is.

GJ

Laatst bewerkt:
Wellicht is het qua weer ook gunstiger om wat meer naar het oosten de gaan?

@Tadango

Check net ff; voor wat betreft de afstand Groningen - Wijk en Aalburg ga jij er niet echt op vooruit....:(
Of het echt zo veel gunstiger is met het weer ? ; zou kunnen natuurlijk. Misschien wat minder wind...

Ik sprak Gerben net, hij heeft het een beetje druk.
Organiseren op een ander veld is toch lastig, je kent de mensen niet, op ons eigen veld weten we exact wie we kunnen vragen en wie waar goed in is, dat word nu veel moeilijker.
Ook bepaalde "lokale" regels zijn ons niet bekend, dus weer iets wat het moeilijker maakt.
Dus het lijkt me het handigst als het in Wijk gaat gebeuren om daar de lokale mensen het te laten regelen, die weten het beste hoe de zaken er daar voor staan.

Dan nog even wat dingen waar rekening mee gehouden moet worden.
Hoe gaat er geladen worden, als ik de lijst zie met modellen die er komen vliegt dat allemaal op 10S of meer.
Dat kan je niet uit je auto-accu laden, ja, misschien 1 a 2 keer.
Dus dan moet er een aggregaat komen, en aangezien onze laders / voedingen alleen al 1000 watt trekken.
Als er dan nog andere mensen willen laden dan ga je al snel naar de 3 kilowatt.
Daar moet je dus wel de faciliteiten voor hebben.

GJ

Wijk en Aalburg is een uurtje rijden, dat is goed te doen, dan ben ik weer van de partij. Ik lees hier wel wat er besloten wordt.

Wat thermiek betreft: afgelopen maandag en woensdag zijn er nog clubleden op thermiek naar 500 mtr gestegen, hopelijk kan dat nog vaker!

Laatst bewerkt:
Wijk en Aalburg is helemaal top! De thermiek is daar helemaal niet "op" als het mais al weg is ;) Weet je nog Bert?

Zet mij maar op de lijst voor de 21e november! (uiteraard hangt deelname wel af van het weer)

de volgende vliegtuigen mogen mee:

- Grunau Baby (nog 1 keertje vliegen voordat de nieuwe bespanning er op komt)
- Skopas (vintage F3B, klitteband)
- Supra (klitteband slepen)

Back