slijtage main gair - belt cp v2

Beste allemaal,

ik heb een probleem met de maingair en de brushless motor.
Namelijk: doordat de lager uit mn brushless motor is gezakt heeft het tandwiel de maingair beschadigd. Gister heb ik een nieuwe maingair gekocht en deze gemonteerd, incl een nieuw tandwiel voor de motor, onder de bruslessmotor heb ik een dus allu plaatje gemaakt zodat de lager niet kan uitzakken. Alles netjes afgesteld en vanmorgen wilde ik de heli gaan proberen. Wat bleek is weer de maingair afgesleten... dus kan ik weer niet vliegen... wat doe ik fout, of wat moet ik doen zodat de volgende montage wel een succes wordt??

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het bovenstaande, alvast dank!

groet Dennis

Nog een vraagje:
Is het btw normaal dat de lager van de motor zakt tot aan het tandwiel? Is dit nog een garantiegevalletje?

Zelfde probleem

Hey hallo,

Dit probleem heb ik exact hetzelfde gehad met mijn Belt CP.
Deze kwam nieuw uit de doos.Eerste keer dat ik hem aanzette vernielde het tandwieletje ook mijn main gear.Het lager was ook los gekomen van de het motortje.Ik heb het lager met lager loctite vast gezet en de main gear uiteraard ook vervangen.Lijkt mij ook een geval van garantie.
Maar de site waar ik hem besteld had was niet thuis toen ik meerdere mailtjes gestuurd had.Lekker makkelijk.V-nix.nl.
Ze sturen onderdelen bijzonder snel op maar als ze iets van garantie horen dan hoor je niks van ze.
Dus ik zou het lager vast zetten in zijn huis met loctite.

Succes ermee

Robin

Dank voor de reactie.
Ik heb mn belt cp v2 trouwens ook bij V-Nix gekocht.
Ik heb nu eindelijk voor elkaar dat de ESC (deze is ook al doorgebrand bij het tweede gebruik) gratis vervangen wordt. Ik stuur de brushless motor ook maar meteen mee, kan men die ook vervangen. Ik heb een helicopter gekocht om te vliegen maar k ben alleen maar aan het mailen en problemen oplossen... niet echt leuk meer...
maar thnx voor je reactie..

JA, helaas wel ja. Maar eigenlijk is dat een best vaak voorkomend probleem. Meestal heb je dit voor na een lichte crash of net een te iets onzachte landing, maar soms helaas ook de eerste keer je gas geeft. Ik denk wel niet dat deze onder garantie valt.

Ik heb miijn Belt een half jaar ofzo en heb al zestandwielen versleten.

hier net zo met een belt cp v2, alleen is het bij mij maar 1 keer gebeurd toen ik er net mee begon na het eerste gestuiter en geklungel over de grond.. nieuwe main gear erin iets strakker afstellen op het motor tandwiel, lagertje er met hamertje en drijvertje voorzichtig weer ingetikt en nooit meer last van gehad...

wat de fabrikant zegt is dat je elke nieuwe helicopter eerst 2 accutjes rustig in moet laten draaien en ervoor moet zorgen dat de motor en lager een paar keer warm word en af koelt ZONDER TE VLIEGEN (staat ook ergens in het boekje geloof ik) hierdoor zetten de lagers en lagerhuizen uit en krimpen ze weer waardoor alles zich eens goed kan zetten..

ook ik baalde van mijn eerste schades maar daar kom ik nu wel op terug,, een rtf belt cp v2 vliegt namelijk voor geen meter zo uit de box...

hij is wel in de lucht te houden maar je bent er knap druk mee,, na 2 weken 15 accu's en 4 crashes en veel opbouw en afstel tijd vliegt ie eindelijk echt lekker stabiel zoals t moet. je kan nu rustig ff wat afstellingen op de zender bijtrimmen of in je neus peuteren :o of even wegkijken terwijl de heli stabiel hovert en af en toe met de rechterstick wat gecorrigeerd moet worden terwijl ik in het begin veel meer correcties op alle sticks moest uitvoeren..

en dat terwijl mijn main shaft heel lichtjes verbogen is maar dat merk je alleen laag in toeren in het begin met optoeren.. (wel gaat daardoor zo langzamerhand de hele kop kapot geloof ik maarja die moet toch ook een keer vervangen worden :D)

wel ben ik nog een beginner en vraag nog lang niet het uiterste van het model.. ook de esc is mijn eerste en gaat nu al 40 vluchten van 8 min mee..

alles met de staart naar je toe is een eitje als je de besturing eenmaal doorhebt... tip (misschien een rare) als je klaar bent om te VLIEGEN gooi dan je trainingskruis weg!! zo'n lomp kruis vliegt voor geen meter.. dat kruis is er alleen voor als je nog niet durft op te stijgen. vind ik dan.. de belt cp v2 staat stevig en prima op zijn eigen pootjes ;)

als je een weekje goed traint 3 (accus per dag) kun je wel hoveren en misschien ook al wel een beetje rond vliegen TELKENS TAIL IN maar voordat je ook weer netjes terug kan vliegen NOSE IN of een mooi rondje of 8je ben je weer een maand of 2 of meer verder :D

maargoed,,, t is nog lang geen trex natuurlijk,,, toen ik zo'n ding superstrak zonder trillingen in de lucht zag hangen, en zag hoe hij zonder trillingen langzaam op de grond aftoerde en dat de rotorbladen 300 keer langer dus soepeler door zag draaien ook weer bijna trillingsvrij wou ik mijn belt bijna gelijk in de container gooien...

ik weet wel wat mijn volgende machientje word :worship: trex :worship:

groet

hallo,

hoe heb je t voor elkaar gekregen dat de helicopter nu wel stabiel vliegt? de mijne is nl. ook erg onstabiel. Heb je dinge aan de heli afgesteld, of aan de zender? k ben zeer benieuwd..

groet

alles aan de heli heb ik opnieuw afgesteld, na een paar crashes en reparaties en veel proberen snap je precies wat alles doet of moet doen..

afstanden van de korte linkjes weer volgens het boekje gesteld, met de lange linkjes t bladspoor bijgesteld van 8 setjes rotorbladen setjes van 2 gemaakt die qua gewicht en evenwicht het beste bij elkaar passen.. riem van de tail rotor de juiste spanning gegeven, daardoor waggelt ie ook een stuk minder tandwielen op de juiste speling afgesteld feathering shaft moertjes niet te los niet te vast, rotorbladen zelf niet te los niet te vaste enz enz

eigenlijk heb ik de hele heli opnieuw in elkaar gezet met de juiste vetjes olietjes enz enz

verders heb ik de servo's vervangen omdat er vrij snel speling in het tandwielstelsel van de servo's kwam wat ook weer spelingen in de kop veroorzaakt.. hierdoor heb ik dus alleen de servo zender combi zo afgesteld dat alle stuur trims in het midden staan..

verders geen afstellingen aan de zender gemaakt..

hover pitch linker draaiknopje en channel 5 voor de gyro rechter draaiknopje staan ongeveer halverwege.. die afstellingen liggen ook weer aan de weer omstandigheden..

ik zal straks eens een filmpje posten van mijn zwaar gehavende belt cp v2 die redelijk perfect vliegt..

groet

Jongens.............niet om te zeuren hoor, maar als ik een aantal van jullie zo hoor, dan is zo'n Esky Belt CP eigenlijk een soort van drama machine.Of niet??
Is toch eigenlijk te zot dat men zoveel zaken dient te verrichten voordat de heli stukken beter gaat vliegen en een veel stabieler vlieggedrag krijgt?
Ik heb een 3 jaren geleden ook 2 stuks van die Esky Belt CP's gehad.
Kreeg ze toen ook niet goed.
Lag niet aan het gebrek aan kennis hoor, want 2 gasten waarvan er eentje met een Henselheit brandstof vloog(de andere met een Gaui Hurricane550), kreeg de Esky Belt CP ook niet goed.
Wist toen helaas niet dat zo'n Esky Belt CP zo'n drama machine is.
Enne.............even uit de wereld helpen............het is echt niet zo dat een Trex450 zaligmakend is hoor.
Zeker voor de beginnende vlieger die zekers nog geen 3D vliegt zijn er genoeg andere 450 size CP klonen die het tot tegenstelling van de Esky Belt CP echt heel goed doen zonder er heel veel aan af te moeten stellen.
Vlieg nu 2 maanden met een KDS450SV.
Nog nooit zo'n fijne heli gehad.
Heb er 1 'kaal' dus gewoon zoals de meeste 3D heli's eruit zien.En de andere KDS450SV zit ingebouwd in mijn Hughes MD500 schaalromp.
Jullie willen niet weten hoe fijn dat vliegt.En mooi............................
En...............zonder al dat gedoe(fijnafstellen etc etc) eromheen van wat zo'n Esky Belt CP vaak wel dient te hebben.
Ik heb vroeger gelukkig dankzij die 2 stuks Esky Belt CP's het licht gezien, en voor mij never nooit meer een Esky heli.
Geluk you all.
Vr GR E

Amen to that ;)

Je hebt meer afstelwerk en frustratie met een Esky heli dan plezier.
Esky is de reden dat veel mensen stoppen met heli vliegen, pure ellende !

Blij te horen dat je tevreden bent over je kds, ik hoor er niks dan goede dingen over, have fun

als beginnede vlieger raad ik zeker geen Trex 450 aan hoor, dan zou ik eerder voor de belt cp gaan :D, lekker goedkoop en supersnel nieuwe onderdelen.. en dat is waar ik mijn eerste heli op heb uitgekozen "bij welke heli heb ik het snelst vervangende onderdelen".. en na mijninziens alle gebruikelijke pre checks (die je bij elke heli na moet lopen) vliegt ie perfect, en ik heb er alles van geleerd wat met heli vliegen te maken heeft

+ het feit dat ik altijd wist dat als ik vandaag crashedte ik de volgende dag of de dag erna weer kon vliegen dankzij een shopzinnige website met verdomd goede service!!

wat als voordeel heeft dat ik durf te crashen en mijn heli kapot durf te vliegen tijdens oefenen, en dat het helemaal niet erg is om tijdens oefenen te crashen...

hoveren hup bam crash 2e keer gaat het goed

piroeetje hup bam crash 2e keer gaat het goed

nose in hup bam crash 2e keer gaat het goed

na nu een accutje of 40 te hebben gevlogen kan ik tenminste al vliegen i.p.v. telkens tail in rond te fladderen bang voor schade..

met een heli die veel duurder is of een heli waar minder snel onderdelen voor te krijgen zijn was je nu nog steeds aan het hoveren omdat je steeds bang bent te crashen..

tis net als snowboarden,,, LEARN BY FALL

en een kds450 de hemel in prijzen over de rug van een Trex 450 :confused:

ik heb test piloten zo'n Trex 450 zien verkrachten, en elke kds450 belt cp trex cloon die ik me kan bedenken was in 10 stukken uit de lucht komen vallen bij dat soort manouvres

wel ben ik het met je eens dat de kds450 qualitatief wel beter in elkaar zit als de belt cp v2

maargoed dan is de cheap ass ge re engeneerde Trex cloon de copterx450 weer iets beter, en dan is er wel weer een betere te vinden,

en bovendien heeft iedereen zijn eigen mening en stelt iedereen andere eisen aan producten.

en wat ik er als beginner in korte tijd van heb gezien zal ik toch de Trex 450 of 500 als toekomstige monster opp mijn verlanglijstje zetten..

maargoed nogmaals dat is puur mijn kijk op zaken,,,

groet

Tja, het is maar net hoe je het bekijkt. En op welke manier je wilt leren vliegen natuurlijk ;). Ik doe het wat rustiger aan, met wat minder crashes en frustraties. Zoveel duurder is een standaard KDS450S niet als een Belt CP V2 trouwens, scheelt een paar tientjes. Dat een Trex kwalitatief beter is geloof ik best, maar zover ben ik nog niet.

ik heb gister dan maar een eerste poging gedaan om mn belt af te stellen. Ben nog niet helemaal tevreden, dus zal nog wel een paar keer bij moeten stellen.. heeft nog iemand tips ??

ben het helemaal met de heren eens uit de doos vliegt hij wel maar niet naar boven
het is dan net een botsauto alle kanten op behalve waar ik hem naartoe wil hebben
naar veel afstellen en repareren met hulp van kenners gaat het redelijk het licht niet alleen aan de piloot gr.

Niet mee eens. Jaren lekker mee gevlogen, en afstellen is helemaal niet zo moeilijk als je maar weet hoe en dat is meestal het probleem met strters
Groeten
Martin

Back