Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wel! Ik kan hem vrijdag mee naar de club nemen. Moet je wel blijven tot het opruimen/vegen ... ;-)Bandschuurmachine heb ik nie....
Als je sleepkoppeling in de neus komt kun je de schijfjes lood van een gaatje voorzien en dan over de buis van de koppeling schuiven. Dat gaat nog makkelijker.
Ik wel! Ik kan hem vrijdag mee naar de club nemen. Moet je wel blijven tot het opruimen/vegen ... ;-)
Hoe komt de verbinding tussen de vleugels tot stand?
Maarten,
Ik had het toch goed onthouden; bij CNC-bauteile.eu hebben ze setjes om dubbele kleppen te bouwen. Zie onderaan bij de ASK-13: "Available on request: Air brakes made of FBE - Price: 38 Euro (set)"
Milling set
Ik zou er even een mailtje aan wagen als ik jou was.
En zo ziet de wortelrib er nu uit.
![]()
Er komt nog een haak in om de vleugels met elastiek tegen elkaar te maken en een multiplex stekker
Hoi Maarten, uiteraard volg ik dit project al vanaf het begin,... gaaf toestel!
Heerlijk om naar je vorderingen te kijken, het tempo zit er goed in.
Toch nog een opmerking betreffende de hoofdliggers van de vleugel.
Op de foto kan ik duidelijk het aantal jaarringen van de boven- en onderligger zien. Wat mij opvalt is dat de ligger boven veel minder jaarringen heeft dan de ligger aan de onderkant.
Beter was geweest om deze andersom in te bouwen.
Maar ik weet, deze dikke vleugel kan je ook met hardbalsa liggers bouwen en heerlijke vluchten me maken.
Veel plezier met bouwen!
Johannes
Oké meester, daar zal ik bij een volgend project waar de liggers meer te verduren krijgen goed op letten ;-)
Denk je dat het nodig is om nog een extra verkasting om de constructie van de vleugelverbinder aan te brengen voor een betere verbinding tussen de liggers en kan dat ook met kops (hard) balsa?
Groeten, Maarten
Hoi Maarten, uiteraard volg ik dit project al vanaf het begin,... gaaf toestel!
Maar ik weet, deze dikke vleugel kan je ook met hardbalsa liggers bouwen en heerlijke vluchten mee maken.
Veel plezier met bouwen!
Johannes
Hallo Maarten,
Mooi project man.
Wat zijn afmetingen van die liggers (doorsnede).
Ik vind die nogal aan kleine kant.
Nu, een foto kan optisch bedrog genereren.
Veel succes,
Mvg,
Aurectar
Goedemorgen Aurectar, goed om hier een bijdrage van u te lezen.
De liggers zijn 6 x 6 vuren. Door het enorm dikke profiel lijkt het minder.
Zoals Johannes al zei, in combinatie met het gekozen profiel zal het afdoende zijn.
I
Ik wil je niet ongerust maken maar wil enkel een veiligheidsmarge (voorstel) aanpraten door eventueel een liggertje toe te voegen tot 2/3 van de vleugel (vanaf koorde).
Welke spanwijdte heeft je Slingsby?