Bedankt voor dit vriendelijke aanbod, maar zo erg is het nou ook weer niet.
Het is helemaal niet erg om eventjes te wachten tot het materiaal er is. Zo heb ik voor het eerst in een jaar tijd m'n hobbykamer op kunnen ruimen. Echt geweldig als je weer gewoon kunt werken, zonder eerst alle troep van vijf lopende projecten aan de kant te hoeven schuiven.
Daarnaast wil ik komende weken zoveel als mogelijk mijn vliegkunsten versterken door te gaan oefenen met de monsterlijk grote Tensor 4D. Ik heb daar nieuwe zwaardere servo's, en een 600W aandrijfset op gezet. Deze kist is ideaal om in het weiland tegenover ons huis te oefenen met kunstvlucht.
Er zijn een flink aantal verbeteringen die ik aan de Slopium wil doorvoeren, zoals:
- Romp aan de voorzijde wat langer (minder ballast, lager gewicht, en minder gelijkenis met de Wasabi, om mogelijk (terechte) copyright claims te voorkomen)
- Romp aan de voorzijde ietsje breder, zodat het twincam systeem er beter in past.
- Romp aan de achterzijde breder, en beter aangepast aan de vorm van de staart.
- Vleugels aangepast, zodat er gewoon servo's in passen. (= makkelijker)
- Romp aan de binnenzijde/zijkanten voorzien van een kleine inkeping voor carbon roving. (is nu te slap)
Twincam systeem:
- Dyneema draad met siliconen snoer (=duurzaam) permanent onder spanning zetten.
- Cams beter verlijmen. (onder druk)
- Duw/trekstang moet qua lengte instelbaar worden, zodat het afstellen / later bijstellen makkelijker wordt.
Als ik dit allemaal verwerkt heb (Romp opnieuw ontwerpen gaat weer aardig wat tijd kosten) ga ik EPP snijden, totdat het op is. Dan heb ik hopelijk 4 tot 5 kitjes op voorraad, en dan pas zal ik wat mensen benaderen of ze interesse hebben.
Eigenlijk volledig omgekeerd aan hoe Dirk zijn snijproject uitvoerde, maar ik voorkom op deze manier druk op het project. Het moet namelijk wel hobby blijven...
Vincent