Smart fly 200 van T2M, wie kent 'm?

Blackman zei:
Nou, hij loopt als een speer, met rem welteverstaan..... (zonder rem staat er een windmolen-rem op de neus, een loop lukt dan niet eens!)

Ja, ziet er goed uit, en een boel klimvermogen.
Bart

Blackman zei:
Nou, hij loopt als een speer, met rem welteverstaan..... (zonder rem staat er een windmolen-rem op de neus, een loop lukt dan niet eens!)

Smart fly 200 van T2M, wie kent 'm?

ik! ---> http://video.google.nl/videoplay?docid=5347298333952931989

gr, Blackman

Hallo Blackman,

Ziet er goed uit ,bij mij word de regelaar nogal warm en heb jij de antenne van de ontvanger ook in de romp " buisje" gedaan of buiten het toestel?

Ik denk dat het aan mijn oude zender ligt die nogal gevoelig is voor storingen met dit nieuwe spul van tegenwoordig

groeten Ilja

Hoi. Ik heb de antenne gewoon in het rietje getrokken zeg maar.
En mijn regelaar wordt ook warm hoor, maar niet bloedheet ofzo. Zo en zo loopt mijn motor maar een halve minuut ofzo, dan lekker tijd zweven, dus als hij daarna beneden is voel ik niets meer van de warmte.

Ik dacht alleen pas dat de as van mijn motor gebroken was na een ietwat onzachte landing, bleek na een dag echter dat ik hem met een imbus weer vast kon zetten!

Gelukkig....

gr, Marijn

:(
Vanavond model de grond in gedoken.....
Ik heb de hele avond lekker staan vliegen, maak een bocht, schiet de vleugel los...... duikvlucht en uiteraard op het pad tussen 2 grote velden hoog gewas...

Resultaat neus afgebroken en in stukken, vleugel afgebroken....

Kwam dus omdat de RTF vleugel gelijmd is met aardappellijm of vergelijkend... Dus, let op, en plak het nog even met mannenlijm!

Morgen maar even een gesprek met Staufenbiel aanknopen in de hoop........

:cry:

Marijn

Blackman zei:
:(
Vanavond model de grond in gedoken.....
Ik heb de hele avond lekker staan vliegen, maak een bocht, schiet de vleugel los...... duikvlucht en uiteraard op het pad tussen 2 grote velden hoog gewas...

Resultaat neus afgebroken en in stukken, vleugel afgebroken....

Kwam dus omdat de RTF vleugel gelijmd is met aardappellijm of vergelijkend... Dus, let op, en plak het nog even met mannenlijm!

Morgen maar even een gesprek met Staufenbiel aanknopen in de hoop........

:cry:

Marijn

Nou dat is even een domper, is de vleugel uit elkaar gevallen, als ik het goede begrijp het gedeelte waar de staaf is ingelijmd
ik ga het even nakijken maar dat opnieuw lijmen word toch moeilijk anders trek je de hele vleugel uit mekaar.

Ilja

Dat is balen. Hopelijk lukt het toch om de onderdelen los te bestellen. Deugt de motor nog?

Wat is er precies losgegaan... ?
Ik neem aan dat verbindingen van de vleugelhelften, en van de vleugel met de romp, niet gelijmd zijn ivm demontage voor transport. Maar wat is er dan precies losgegaan, dat met aardappellijm vastzat?
Bart

Er zit een koolstofbuis in de vleugel gelijmd, althans dat zou de bedoeling zijn. Blijkt dus niet goed vast te zitten....
Aan de onderzijde van van de buis zit een soort piepschuim platte stang... (als je het zie snep je het) deze is dus ook los gekomen.
De lijm daar plakt nog steeds, is niet hard geworden ofzo, maar is veel te slap.
Ik maakte een bocht, met goede thermiek krijgt hij meer te verduren!

zucht....

Blackman zei:
De lijm daar plakt nog steeds, is niet hard geworden ofzo, maar is veel te slap.
Misschien 2-componentenlijm die niet goed gemixt is. Dat droogt ook gewoon nooit.
Dat is inderdaad wel iets om met de leverancier over te praten... maar Staufenbiel? Daar fiets je niet even naartoe. Hopelijk neemt-ie van je aan dat er echt iets met de fabricage fout is.

Overigens, bij soortgelijke modellen als de EasyGlider en de Arcus zit die buis los in beide vleugelhelften geschoven, en blijft daar omdat de vleugels aan elkaar "klikken".
Kweenieprecies hoe dat hier zit, maar ik denk niet dat de buis zelf gelijmd hoort te zitten want dan zit je altijd met een vleugel van 2 meter om mee te nemen...?
Ik vermoed dat er een schuimdeel in een sleuf in de vleugel gelijmd wordt, waardoor er een koker in het materiaal ontstaat waar de buis in past?

Bart

Klopt helemaal Bart :D
Zowel Easystar, Easyglider en Arcus hebben hetzelfde systeem 8)
Die drie worden ook geleverd met deze stukken er "los" bij, je moet ze er dus zelf in lijmen :P

Door de opmerking RTF vleugel, neem ik aan dat dit bij de smartfly al door T2M gedaan is!?! :?

Hij is er wel erg netjes uitgekomen, alsof ie helemaal niet gelijmd zat, kun je die aan de andere kant er ook zo gemakkelijk uittrekken?
Had ie misschien gelijmd moeten worden? Dat schuim is vaak zo mooi aan de maat dat ie er misschien in geklemd zat, hebben die knakkers bij t2m liggen pitten... :(

Ben benieuwd hoe ze bij Staufenbiel reageren

Blackman zei:
Er zit een koolstofbuis in de vleugel gelijmd, althans dat zou de bedoeling zijn. Blijkt dus niet goed vast te zitten....
Aan de onderzijde van van de buis zit een soort piepschuim platte stang... (als je het zie snep je het) deze is dus ook los gekomen.
Ik maakte een bocht, met goede thermiek krijgt hij meer te verduren!

zucht....

Nou dit is een behoorlijke crash , ik heb het bij mij gecontroleerd maar je hebt gelijk het zit op sommige plaatsen vast en op andere niet
moeilijk om het er heel uit te halen dus heb ik maar dunne seconde lijm er tussen laten lopen en het zit nu redelijk vast.
ik denk dat ik er nog grafische tape overheen plak dat spul kleeft ontzettend dan zou het wel goed zitten denk ik.

Ik heb trouwen de antenne van de ontvanger aan de buitenkant gedaan met een spelt in de top van de staart en nu heb ik geen storingen meer
en de motor blijft nu ook volgas lopen, dus het is toch nog wel een aardig kistje maar ze hadden de boel wel ff beter kunnen lijmen.

groeten Ilja

river1950 zei:
...dus heb ik maar dunne seconde lijm er tussen laten lopen en het zit nu redelijk vast.

Kan dat?
Ik weet dat het ene schuim het andere niet is, maar mijn SportWing kan absoluut niet tegen CA lijm.
Bart

bdoets zei:
Blackman zei:
Misschien 2-componentenlijm die niet goed gemixt is. Dat droogt ook gewoon nooit.
Dat is inderdaad wel iets om met de leverancier over te praten... maar Staufenbiel? Daar fiets je niet even naartoe. Hopelijk neemt-ie van je aan dat er echt iets met de fabricage fout is.

Overigens, bij soortgelijke modellen als de EasyGlider en de Arcus zit die buis los in beide vleugelhelften geschoven, en blijft daar omdat de vleugels aan elkaar "klikken".
Kweenieprecies hoe dat hier zit, maar ik denk niet dat de buis zelf gelijmd hoort te zitten want dan zit je altijd met een vleugel van 2 meter om mee te nemen...?
Ik vermoed dat er een schuimdeel in een sleuf in de vleugel gelijmd wordt, waardoor er een koker in het materiaal ontstaat waar de buis in past?

Bart

Eens, maar Staufenbiel is wel degene waar ik mijn geld naar heb overgemaakt, dus daar doe ik zaken mee.

De buis zit wel in beide vleugelhelften. Deze buisjes schuif je in een metalen buis aan de romp en zet ze vast met een schroef. Op zich wel aardig systeem. Op die manier is het dus in delen te vervoeren. (opel astra, dus hard nodig!)

En het is inderdaad prima te lijmen met secondelijm. Brand niet weg, ik heb hem vandaag weer inelkaar gezet met activator en lijm. Als een speer.

groet, Marijn

river1950 zei:
Nou dit is een behoorlijke crash , ik heb het bij mij gecontroleerd maar je hebt gelijk het zit op sommige plaatsen vast en op andere niet
moeilijk om het er heel uit te halen dus heb ik maar dunne seconde lijm er tussen laten lopen en het zit nu redelijk vast.
ik denk dat ik er nog grafische tape overheen plak dat spul kleeft ontzettend dan zou het wel goed zitten denk ik.

groeten Ilja

Ik heb bij de vleugel die nog goed was voorzichtig de delen van elkaar getrokken. Zit namelijk vast met dubbelzijdig (dun) tape.
Nu dus met 2 comp. lijm.
Ik vind het vooral jammer dat mijn 2 weken oude vliegtuig nu eruit ziet zoals hij is, bij elkaar gehouden door flink wat lijm. Maar ja, tis niet aars.....

We hebben een filmpje gemaakt van de smart fly
groeten Ilja

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,river 1950
ik heb verstaan dat jij een andere motor geplaatst hebt
vliegt hij nu beter,ik zou dezelfde motor willen plaatsen in mijn elbatros
welke schroef gebruik jij met deze motor?
Gteetz

hunterduck zei:
Hallo,river 1950
ik heb verstaan dat jij een andere motor geplaatst hebt
vliegt hij nu beter,ik zou dezelfde motor willen plaatsen in mijn elbatros
welke schroef gebruik jij met deze motor?
Gteetz

Ik heb de BM2409-18A gekocht omdat de orginele stuk gevlogen is maar deze doet het ook zeer goed met de dezelfde regelaar en accu

groeten Ilja

Back