Smart fly 200 van T2M, wie kent 'm?

Ik heb deze motor ook besteld,maar hoe heb jij de jouwe bevestigd?

hunterduck zei:
Ik heb deze motor ook besteld,maar hoe heb jij de jouwe bevestigd?

De bevestiging is dus net anders om, dus hij word iets korter maar dat is niet zo erg want het motortje en de nieuwe prop 10x4 ook van rctechticks is zwaarder dan de orgineel want dezelfde prop kon ik niet gebruiken andere bevestiging.
Heb de romp voorzichtig opengemaakt en de oude moter eruit gehaald en een nieuw schotje gemaakt en dat met 2komponeten lijm op de zelfde plaats erin gelijmd, moet je nog wel wat epp wegsnijden anders kan de prop er niet op.

groeten Ilja

Bedankt,ga ook iets moeten uitvinden om hem te bevestigen,ik heb ook dezelfde prop als U
De reden waarom ik verander is omdat ik denk dat de motor die erbij zit niet te veel soeps is,ik vloog hem met een 40A regelaar en deze kwam warm en dit zou met het originele motortje niet mogen zijn,dit is waarschijnlijk een motor met een heel slecht rendement
Ook merkte ik dit aan de vliegduur die normaal veel langer moet zijn.
Greetz

De motor zit er in :lol:
Ik heb wel het oude schot kunnen gebruiken,gewoon het motortje demonteren en de as omdraaien en terug in elkaar :wink:
Zo zit de bevesteging terug achteraan en van de neus moet je enkel het randje wegsnijden zodat je een gat hebt waar je motor door kan
Wel moet er een boorkaliber gemaakt worden om de gaten te boren die in het reeds gemonteerde motorspant moeten waar je niet meer aan kunt om deze af te tekenen
Verder draait deze motor met de areonautschroef stukken beter dan de originele rommel.
Als het eindelijk eens wil ophouden met regenen en waaien :roll: terug gaan maiden :)

Hallo hunterduck

We hebben vandaag weer goed gevlogen met het kistje en ik heb er ook een nieuwe lipo bij gekocht
van RCTechnics een Hl Model LiPo 11.1V 1700MAH 12c en deze accu doet het geweldig de motor draait sneller en de kist gaat stijler omhoog.
Ook nog gevlogen vandaag?

groeten Ilja

Vandaag heb ik eindelijk terug kunnen gaan vliegen,eindelijk eens geen wind of regen :evil:
Vlieg nu met de nieuwe motor van rc technics en heb er een lipo van 2600 mAh ingestopt
Vliegt een gans stuk beter,klimt dubbel zo rap naar de begeerde hoogte van waaruit we kunnen vertrekken voor een rustige zweefvlucht
Heb hem de eerste keer gevlogen met de flycamone eronder,had wel een foutje:zat heel hoog en ver om iets bepaald te gaan filmen een keer met de ogen knipperen en weg was hij 8O gewoon verdwenen men kameraad vond hem echter ook niet meer,alles los en wachten,na ongeveer 10 a15sec zagen we hem terug hij ging verticaal naar beneden 8) ,door het grote oppervlak was hij nu terug zichtbaar,vlug recht gezet en toch maar wat dichter blijven.
Het enige wat ik nog moet veranderen is het zwaartepunt,ligt iets te ver naar voren,doordat ik niet meer kan schuiven met de componenten zal ik een stukje lood in de staart moeten aanbrengen
Voor de rest prima zweefmachien

hunterduck zei:
Vandaag heb ik eindelijk terug kunnen gaan vliegen,eindelijk eens geen wind of regen :evil:
Vlieg nu met de nieuwe motor van rc technics en heb er een lipo van 2600 mAh ingestopt
Vliegt een gans stuk beter,klimt dubbel zo rap naar de begeerde hoogte van waaruit we kunnen vertrekken voor een rustige zweefvlucht
Heb hem de eerste keer gevlogen met de flycamone eronder,had wel een foutje:zat heel hoog en ver om iets bepaald te gaan filmen een keer met de ogen knipperen en weg was hij 8O gewoon verdwenen men kameraad vond hem echter ook niet meer,alles los en wachten,na ongeveer 10 a15sec zagen we hem terug hij ging verticaal naar beneden 8) ,door het grote oppervlak was hij nu terug zichtbaar,vlug recht gezet en toch maar wat dichter blijven.
Het enige wat ik nog moet veranderen is het zwaartepunt,ligt iets te ver naar voren,doordat ik niet meer kan schuiven met de componenten zal ik een stukje lood in de staart moeten aanbrengen
Voor de rest prima zweefmachien

Hallo, dat het toestel te zwaar is van voren komt zeker door de 2600 mha accu , mijn toestel is te licht van voren 1800 mha accu.
Waar heb jij het zwaartepunt liggen ?
Ik heb het 7cm van de voorlijst heb ik overgenomen van de Elbatros want van de Smartfly kon ik het nergens vinden.

groeten Ilja

Bij mij ligt het zwaartepunt ook op die afstand,heb vandaag terug gevlogen met het zwaartepunt exact uitgepast
Doch het is nog niet perfect,als ik volgas geef gaat ie veel te stijl omhoog en valt dood,trim ik hem uit bij volgas dan komt het probleem dat als ik wil zweven en de motor afzet hij omlaag duikt,dus moet ik terug uittrimmen om hem vlak te zetten.
Vervelend gedoe,waarschijnlijk moet de motor meer omlaag gericht worden maar dit is niet zo simpel,hij staat nochthans op het originele motorschot,anders de schroeven terug los en bovenaan een paar rondsels ertussen steken
Ook had ik tijdens mijn vlucht last dat ie altijd naar links wou,bij het landen zag ik dat er een sticker was losgekomen en die fungeerde natuurlijk als derde aileron :roll:
Dus,weg met die prutsstickers,ga proberen mijn motor wat meer downthrust te geven en terug proberen
Vlieg met edf,acro,warbird en wou eens iets relaxer,blijkt verdorie dat het zweefgedoe toch nog zo simpel niet is :evil:

hunterduck zei:
Bij mij ligt het zwaartepunt ook op die afstand,heb vandaag terug gevlogen met het zwaartepunt exact uitgepast
Doch het is nog niet perfect,als ik volgas geef gaat ie veel te stijl omhoog en valt dood,trim ik hem uit bij volgas dan komt het probleem dat als ik wil zweven en de motor afzet hij omlaag duikt,dus moet ik terug uittrimmen om hem vlak te zetten.
Vervelend gedoe,waarschijnlijk moet de motor meer omlaag gericht worden maar dit is niet zo simpel,hij staat nochthans op het originele motorschot,anders de schroeven terug los en bovenaan een paar rondsels ertussen steken
Ook had ik tijdens mijn vlucht last dat ie altijd naar links wou,bij het landen zag ik dat er een sticker was losgekomen en die fungeerde natuurlijk als derde aileron :roll:
Dus,weg met die prutsstickers,ga proberen mijn motor wat meer downthrust te geven en terug proberen
Vlieg met edf,acro,warbird en wou eens iets relaxer,blijkt verdorie dat het zweefgedoe toch nog zo simpel niet is :evil:

Bij mij heb ik precies hetzelfde, het zwartepunt ligt goed maar bij volgas naar beneden trimmen en bij motor uit trim in het midden.
ik denk dat de motor van rctechnics sterker is al de orginele motor.

groeten ilja

Ja,Ilja,dit is het voor de nu sterkere motor staat hij niet genoeg down gericht
Het is vervelend maar een keer je het door hebt met de trim valt hij perfect te vliegen
Het klimvermogen is bij mij verdubbeld ten opzichte van de originele motor :)

Back