Smit Frankrijk

Hoi Peter,

Nee, de Walcheren is nog steeds niet helemaal klaar :oops:. Na het vaarseizoen had ik het plan opgevat om de Graupner schroefas(kokers) te vervangen. Niet omdat ze problemen gaven, maar omdat de door Billing Boats geleverde uithouders samen met de polystyreen romp de schroefas(kokers) dusdanig veel speling gaven dat de schroeven telkens tegen de straalbuizen sloegen. Iedereen die mijn bouwverslag heeft gelezen weet dat ik erg zuinig ben op de straalbuizen ;) dus moesten er andere schroefaskokers komen die met twee i.p.v. één poot in de romp verankerd zouden moeten worden.

Helaas ben ik in diezelfde winterstop aan een ander model begonnen en staat de Walcheren nog steeds (zonder schroefassen) op de kast...... :oops:

Groetjes, Danny.

Hallo Paul,

Dat is inderdaad droevig nieuws, zou de romp dan ook geel worden? Er zitten dan ondertussen aardig wat verflagen op de Frankrijk.
Bedankt voor de info.

Groeten,
Peter

meta morfose a la Typhoon.. eerst mooi zwart en dan ff af schrikbarend maken door geel (oranje) te maken

hey peter,

hoe is het verder met de bouw? ik ben niet nieuwsgierig maar wil wel graag weten wat je nou weer verder voor moois maakt :P

voor de rest ziet het er allemaal ondertussen aardig gelikt uit hoor, klasse!!

Maurice

Hé Maurice,

Op het moment gebeurd er even weinig omdat ik nu daagjes maak van 14 uur. Zal waarschijnlijk van het weekend een paar foto's plaatsen. De ventilatieroosters zijn klaar en ik heb het brugdek met de stuurhut in de blanke lak (zijdeglans) gezet. Was nu bezig met de ruitenwissers.

Groeten,
Peter

ok gaaf, tja 14 uur ik ken die dagen ik mag volgende week weer 7 dagen de nacht in (met pech ook 14 uur en daarna 5 dagen de dag zelfde verhaal)
maar ja risici van het vak zeggen ze dan...
maar ben benieuwd. zal van het weekend dan wel even neuzen...

ciao Maurice

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Luitjes,

Hier dan toch weer een kleine update. De ventilatieroosters heb ik gemonteerd op het brugdek. De kleine knevels scharnieren echt. Ik heb dat gedaan met een buisje van 1.5 mm, daarin een staafje van 1 mm waar ik tevens een gaatje van 0.5 mm in heb geboord om de knevel erin te bevestigen. Niet dat ik de roosters ga gebruiken maar ik vind het wel leuk dat het werkt.
Ben op het moment bezig met de ruitewissers, deze maak ik niet zoals BB aangeeft maar probeer weer dicht bij de realiteit te komen.

Groeten,
Peter
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er zoals iedere keer weer oogstrelend uit! Ik vind het echt prachtig.
Ik kijk al weer uit naar de volgende update. Ga zeker zo door!!

Bart

hey peter, je ben wel een uitslover hoor...hahahaha geintje

je maakt der een waar kunstwerk van erg gaaf!!!
ben benieuwd wat er van de ruitenwappers gaat komen.

groet maurice

ik ben nog lekker matroos.. van 8 tot 17 dat zijn mijn dagen :P
nou ja.. 6 uur anker draaien en tot 22 sluizen varen maar verder :P

ziet er overigens heel erg strak uit! je zou niet zeggen dat het zo klein is zo goed zijn de details..

Back