Smit Frankrijk

zo dan...liertje kom er zelf nog bij...als het jou lukt zou je mij dan de bouw beschrijving ervan willen mailen of via een pb ofzoiets? want dan doe ik dat ook maken. is wel gaaf zeg.
alleen het nadeel bij mij is dat de mast vast zit en niet kan zakken...hier wat platen vn afgelopen zondag. groete Maurice
P3220057.jpg

P3220054.jpg

@Brandaris
Je zou haast denken dat Maurice een stalker is toch?

@Maurice
Dat van die stalker is een geintje hoor. Je Frankrijk ziet er mooi uit. Wat betreft het liertje, zoals ik al dacht is het aardig priegelwerk. Het huis en de binnentrommel heb ik nu gemaakt incl. de slinger. Je bent net op tijd met je reactie want ik wilde hem vanavond gaan dichtlijmen. Ik zal er eerst foto's van nemen om ze naar je te mailen. Hang me er nog niet aan op want ik weet nog niet of het goed werkt en zoals Brandaris al zei heb ik misschien wel een pincet nodig.

Groeten,
Peter

Hallo allemaal,

Hier een kleine tussenstand van het liertje. Het is heel wat gepriegel geweest zoals ik al verwachtte. Het geheel staat allemaal nog los. Ik moet zeggen dat het nog soepel loopt ook.
Ik heb gelukkig niet zo van die grote handen dus als het geheel helemaal klaar is kan ik er aardig bij.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gelukkig niet zo van die grote handen dus als het geheel helemaal klaar is kan ik er aardig bij.

Heel mooi gemaakt Peter, hou er wel rekening mee dat er als hij geplaatst is er ook nog een relingwerk voor staat, dus dat wordt de helft minder ruimte.

Brandaris

Hallo Piet,

Ik heb het geprobeerd vanaf het brugdek, moet zeggen ken nè! Alleen zal ik wel de vlaggenmast moeten weghalen.

Groeten,
Peter

Hallo Bart,

We blijven ons best doen. Gaat alleen wat langer duren als gepland door die extra's.

Groeten,
Peter

tja stalker of niet...maak me niet uit, ik ben toch de ergste nachtmerrie waar je moeder je voor gewaarschuwd heeft. hahaha.

Maar dat iertje heb ik inmiddels nader bekeken maar knetter dat word echt klein, ik weet niet of deze knul dat zo netjes voor mekaar krijgt hoor.
Peter doe jij niet aan verzoekjes ? :oops:

rovman morgen ben ik niet op de club. de frankrijk van mij heefteen leuke trekkracht, maar is qua vaarbeeld 100% gelijk aan de echte is echt een pracht gezicht om het te zien varen.

groeten

Wijziging lier

Hallo allemaal,

Het gemaakte liertje was toch niet naar mijn zin omdat ik hem aan de bovenzijde iets te breed vond (misschien sla ik nu iets te ver door). Daarom heb ik een nieuwe gemaakt, het nieuwe liertje is nu net iets smaller en komt beter tot zijn recht tussen de schoorstenen.
De komende weken zal het met bouw even rustiger worden omdat ik thuis de slaapkamers moet witten, verfen en behangen. Zodra dat gedaan is horen jullie weer wat van me.

Groeten,
Peter
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Peter,

Netjes hoor je liertjes :D

Ben van de week even wezen kijken, en ik moet zeggen ziet er allemaal super netjes uit!!

Groeten Danny

Peter,

leuk die extra details mag ik graag zien :D heb ook nog wel enekele voorbeelden van wat je nog zou kunnen makken. Staan ergens in en topic over mijn bouw van de Smit Hunter ;)

Gr Martin

peter hoe ver ben je in middels?? ik heb eventueel foto's voor je van een zusterschip in het donker de smit denemarken voor de verlichting bv.

Gr Jeroen

@jeromeke: gewoon de foto's hiet neerzetten of de link hierneerzetten.
Dan kan iedereen kijken :cool:. (heb ik ook wel belang bij ;))

hallo Jeroen,

Het is een tijdje stil omtrent de bouw omdat ik thuis een kleine verbouwing had, inmiddels is thuis alles klaar en volgt binnenkort weer een kleine update. Foto's zijn natuurlijk altijd welkom.

Groeten,
Peter

Back