Smit Frankrijk

Peter, Harstikke bedankt voor je Mail!
Ziet er allemaal Netjes uit!!
Ik heb die tip van Paul ook bekeken, Ik denk dat ik het ook maar zo ga maken maar ik moet er alleen nog wel iets op vinden. Want ik wil niet het andere deel vast verlijmen, want als je wel een x bij je accu's moet dan moet je alles weer los breken.
Gr martin

Hallo collega bouwers,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de nuttige tips, ik heb hier veel aan.

@Paul
Het ziet er wel goed uit op die links die je gestuurd heb, ben alleen bang dat ik weer een hoop kapot moet maken. Bij het dekhuis heb ik de onderkant dichtgemaakt omdat ik daar de vloer heb gemaakt voor de bemanningsverblijven. Dus die opstaande rand kan ik dan niet maken.
Ik gaat het wel gebruiken voor andere projecten in de toekomst en misschien als blijkt dat er echt veel water in komt dat ik het dan doe.
In ieder geval bedankt voor de tip.

@Jeroen,
Ik heb van Hans al veel detailfoto's van de Frankrijk gehad en kan dus aardig vooruit alleen zou ik nog willen weten hoe de leidingen van de blusmonitoren lopen van achter de stuurhut.

@Martin,
Waren de afbeeldingen duidelijk van de tekeningen?
Het is wel een goed idee van Paul maar zoals je hierboven kan lezen ben ik bang om weer een hoop kapot te maken. Het is toch weer zagen, plamuren, schuren en spuiten en misschien krijg ik er toch spijt van als ik het niet gedaan heb.

Groeten,
Peter

Niet alles is op de foto's te zien, maar als je gezien hebt hoe het zit, dan is dat een stuk makkelijker. De leidingen van de blus monitoren zal ik trachten te beschrijven.
Vanuit het dek gaat de leiding langs de roosters recht omhoog, daar maakt hij een bocht naar het stuurhuis. Midden tussen het stuurhuis en de bocht naar onderen zit een T verbinding met flenzen voor de 4 brandkranen. Bij het stuurhuis maakt de leiding een bocht naar BB en vlak achter deze bocht zit een T verbinding voor de monitor aan SB. De leiding gaat achter die box tussen de schoorstenen langs en maakt dat een bocht naar boven voor de monitor aan BB. De rest is wel uit de foto's te halen en ik neem aan dat het zover duidelijk is, zo niet, laat maar horen.

Groetjes Hans.

peter je kan de frankrijk ook zelf opzoeken;) hij vaart bij urs als de Walcheren je kan dan altijd aan de bemanning vragen of je aanboord mag kijken om foto's te maken

Jeroen,

Ik wist dat de Frankrijk bij URS vaarde maar dat is voor mij een stukkie uit de buurt. Is toch de kant op van Antwerpen?

Groeten,
Peter

fotosvandecamera005ni8.jpg

ik heb ook nog een foto.

m vr gr jan

Hallo Jan,

Ik wist wel dat de Franrijk nu de Walcheren is maar ik dacht dat URS een belgisch bedrijf was.

Peter

urs is een onderdeel van o.a smit maar ik woon op 3 kwartier rijden van vlissingen maar waar je dan precies heen moet weet k nie rotterdam kan ik prima de weg vinden

hallo peter

de walcheren vaart normaal in vlissingen.
dit is de voorm. smit frankrijk.

m vr gr jan
@ Jan heeft helemaal gelijk.

Als je met de trein naar Vlissingen gaat en je komt het station uit links dan loop je binnen 30meter zo tegen de buiten haven van Vlisingen aan !
Als hij niet aan het varen is ligt hij daar meestal ergens afgemeerd.
De URS is wel een Antwerps bedrijf maar de boten zijn over diverse locaties verdeeld

groeten, Brandaris

Laatst bewerkt:
Terneuzen en Vlissingen zijn 2 van die plaatsen waar urs boten liggen en de fairplay XVI is een ex urs boot die voor fairplay in rotterdam rond vaart. zeer waarschijnlijk gecharterd

Hallo collega bouwers,

Ik denk dat ik maar eens een ritje ervoor over moet hebben hoewel ik van Hans veel foto's heb gehad waar ik veel aan heb en een goede uitleg.
Voorlopig kan ik even vooruit.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Peter

Update

Hierbij weer een kleine update. Ben bezig om het interieur van de stuurhut af te maken, moesten nl. nog een paar kleine dingetjes aan gebeuren bv de stuurhendels, het luik om naar beneden te gaan en de marifoon en dergelijke.

full

Groeten,
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
de slepers van URS liggen in:
Zeebrugge
Antwerpen
Vlissingen --> Terneuzen --> gent

en dan heb je nog de zeedienst

Hallo Duimpje,

Zo komen we weer wat te weten, trouwens iedereen op dit forum de allerbeste wensen voor 2009.

Hier gelijk een kleine update. De letters apart uitgesneden zodat het na het spuiten van de blanke lak net lijk of de letters erop gelast zijn. Op de foto is het niet zo goed te zien trouwens.
Ook de schroeven gemonteerd met de boegschroef.

full

Ben verder bezig met een aantal kleine dingetjes voor de stuurhut, maar dat volgt nog.

full

Back