Smit Lloyd 109!!

• Topicstarter Topicstarter Bugsier3_karsten
  • Startdatum Startdatum
Tom, als je nou naar zee gaat , eerst provianderen, bunkeren en water laden,
dan kom je wel aan 8 kilo extra hoor !!!

Brandaris

hahahah sorry ik kon het niet laten...

maar 18 Kg is ook al aardig wat hoor
maar is dat gerekend met alles er in vaarklaar?

Mvg,
Karsten

Update

Hallo,

ik had op marktplaats iemand gezien die verkocht Led verlichting + schijnwerper

Hier het resultaat:

ik heb er dus 10 besteld 2 zakjes
ik heb er net 3 op zitten

nu wil ik er nog een paar kwijt maar weet even zo snel niet WAAR???

Mvg,
karsten

hier nog een foto

ze zijn officeel 3 volt maar ik heb ze gewoon op 6 volts staan.

en ik vind de verlichting erg mooi

hoe meer hoe beter

nu....

ik dacht dat gaat wel

maar nee

ik heb er nu een 2 Volt accu op en dat gaat ook wel

Mvg,
Karsten

kars,

je kan toch ook twee of drie cellen aan elkaar solderen en dan heb je toch ook een accu en brand je die mooie lampjes niet door. Ze schijnen wel erg mooi:p

tim

lampjes

ja dat kan ook maar ik heb gewoon een 2 Volt accu en daar branden ze ook aardig fel op maar iets minder en realistiser

Mvg,
karsten

Ik zou er een aantal op het achterdek laten schijnen, en van vanaf die ''plank'' tussen de schoorstenen. Zo kunnen de heren aan dek 's nachts ook lekker doorwerken, das goed voor de centjes ;).

Gr robin

p.s. Zet je er wel een schakelweerstandje tussen? Is wel zo fijn voor de levensduur van je LED's.

Ik zou er een aantal op het achterdek laten schijnen, en van vanaf die ''plank'' tussen de schoorstenen. Zo kunnen de heren aan dek 's nachts ook lekker doorwerken, das goed voor de centjes ;).

dat vind ik een hele goeie van jou maar ik kom niet meer onder mijn schoorstenen

daar heeft de vorige eigenaar een plastic plaat voor gemaakt....

dus ik moet alles in het zicht laten lopen dat vind ik dan wel weer jammer

Mvg,
karsten

Ik wel...
Er staat een bluskanon op wat in schaal ongeveer net zo groot is als een geschutstoren van de Bismarck en die schijnwerpers laten het schip lijken op zo'n patserjacht in de haven van Monaco tijdens de Grand Prix.

Maar goed... 't is jouw boot.

Hallo Karsten,

Ik denk dat de heren het allemaal goed bedoelen hoor. Wat Roel zegt is wel waar, op mijn Dusseldorf staan nl. de zelfde blusmonitoren en deze is schaal 1:20. Het zou zonde zijn van zo'n mooie boot als er een monitor op staat wat niet overeen komt met het schip. Ga in ieder door met bouwen zo, ziet er mooi uit.

Groeten
Peter

het is niet de goede schaal maar er komt toch een huisje over heen. kijk maar ff terug in dit forum. De bemanning hoeft in elk geval niet naar de zonnebank.;)

tim

het is niet de goede schaal maar er komt toch een huisje over heen. kijk maar ff terug in dit forum. De bemanning hoeft in elk geval niet naar de zonnebank.;)

tim

hoe bedoel je een huisje om heen??

dit is de totale schijnwerper + behuizing maar deze waren kapot gebrand maar ik moet ze gewoon op 3 Volt zetten maar weet nog ff niet hoe

@ Karsten,

Laat je nu niets wijs maken wat betreft de ledjes, deze kunnen op verschillende spanningen branden hoor zelfs op 220 wat zo uit de wcd komt ( wcd = wand contact doos of tewel stop contact in de volks mond ). Het is gewoon en kwestie van de juiste voorschakel weerstand in serie zetten met je ledje. Dus heb je een vaaraccu van 6 V zet dan een weerstand van 1K ( lees 1 kilo ohm = 1000 ohm ) is serie met je ledje dat is hoog zat wellicht kun je ook met 500 ohm af maar ja die bestaat niet in de E12 reeks maar daar mee zal ik je niet vermoeien ;). Maar waar het omgaat is de stroom door je ledje, bij de meeste ledjes is dat 20 mA maar dat is voor ons doel veel te fel dus met minder stroom door de led wordt je levensduur verlengt maar het ziet er ook nog eens beter uit dan die eerder aangehaalde hoogte zon :cool:.

Overigens kun je ze ook op je vaar accu ( 12 V ) aan sluiten ook met een 1K weerstandje geen probleem.

Gr Martin :D

Goed, er is weer behoorlijk geveegd in dit topic. Ik ben de 3e mod (na Roel en Robert) die hier heeft moeten vegen, en eigenlijk zijn er nog een hele berg onzinpostings over.

Ik wil iedereen verzoeken om zich te bedenken dat we allemaal met onze hobby bezig zijn, en dat iedereen daarin een andere insteek heeft. Heb daar respect voor. De een wil graag dat zijn bouwsels zoveel mogelijk op de realiteit lijken en spenderen daar uren bloed zweet en tranen aan, de ander bouwt gewoon iets wat hem/haar leuk lijkt en bouwt dat naar eigen inzicht op. Dat is modelbouw, iedereen doet het op zijn of haar manier.

Aan iedereen die in dit topic wil gaan posten: als het is om af te zeiken, of om te zeggen dat het allemaal niet klopt: graag laten.

of om te zeggen dat het allemaal niet klopt: graag laten.
Oke dus alleen reacties toegestaan als: zie er goed uit, heb je mooi gemaakt, is goed op schaal.
Dan kan dit topic beter op slot, want deze reacties zijn in dit topic niet te verwachten.

Karsten kiest er zelf voor om hier allerlei probeersels te posten, dan moet je er ook tegen kunnen dat daar reacties op komen.
Dat deze misschien niet altijd even positief zijn, is een risico wat je loopt door hier de "publiciteit" te zoeken.
En als je daar niet mee om kunt gaan, moet je volgens mij niet op zoiets openbaars als een forum gaan posten.
Van negatieve kritiek en opmerkingen kun je ook leren.
Zolang ze maar over het onderwerp gaan, en niet op de man gespeeld worden, en dat was volgens mij hier niet het geval.

Karsten snap het weer is niet..

Tim bedoelt, dat het bedieningshuisje voor je lieren over je brandspuit heen komt.. Waardoor je een onzichtbare brandspuit krijg.. waardoor je de mensen onverwachts nat kan spuiten!

duh ?

Alhoewel het lierenhuisje daar veel te klein voor is _o-

Back