@Stefan,
Daar heb je wel gelijk in. Het is niet alleen scratchbouw maar ik moet ook alles uitmeten, uitzoeken, onderdelen maken en heel goed kijken of je niks vergeet. Heb natuurlijk ook geen beschrijving met bouwvolgorde ed. Ik persoonlijk vind het zeker een uitdaging om er toch iets realistisch van te maken. Maar dit gaat jou bij de SL 56 ook zeker lukken. Ben ik van overtuigd.
@Keesdemol,
Kijk, daar doen we het voor. Dank je wel.
@FreekJohan,
Dank je Freek. Jij ook nog veel plezier met je Happy Hunter.
@Snoerke,
Dank je. Als je eenmaal de beslissing hebt genomen om scratchbuild te gaan bouwen zul je nog verbaasd staan van je eigen kunnen. Voorwaarde is genoeg materiaal en een grote kliko want er gaat natuurlijk ook regelmatig iets mis.

. Overigens spreek ik nooit van plastic. Ik gebruik voornamelijk styreen. Dit is prima te verwerken en ook heel fijn te lijmen.
@Pim,
Jij weet als geen ander waarom de lier niet werkend is. Het werkend maken was me wel gelukt maar ik kom gewoon niet weg met het gewicht van een werkende lier. De lier zoals nu gemaakt weegt 47 gram. Werkend, met motor, regeling ed schat ik het gewicht gauw op een 600- 800 gram. Dat is gewoon te veel.
De schoorstenen en de hoofdmast beginnen al vorm aan te nemen. Eerdaags zal ik er wel een verslagje van plaatsen.