Smit nederland ombouw naar de Ierland

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Lvmb, 27 nov 2020.

  1. HANS BERTING

    HANS BERTING

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Emmen - Drenthe
    Hallo Leo,

    Leuk om weer wat nieuwe foto's van je SMIT IERLAND te kunnen zien.
    Wel valt mij iets eraan op met de gele led bij de sleepboog, dit heklicht hoort wit te zijn en mis ook nog de beschermbeugel erbij, de eerste 2 bijgevoegde foto's zijn van de SMIT IERLAND in Maassluis...
    De gele lamp van het sleeplicht hoort bovenin tussen de schoorstenen te staan.
    Op de reling tussen de schoorstenen staat ook een witte lamp, dat is het 2e heklicht wat meestal op zee gebruikt werd omdat de andere bij de sleepboog door de deining lastiger te zien was.

    groetjes: Hans

    ierland04.jpg ierland07.jpg sleeplicht.JPG
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2021
    k-k en kaapstander vinden dit leuk.
  2. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Hallo medebouwers.

    Ff niks van me laten horen was druk met wat andere dingen,maar heb wel wat gedaan aan de Ierland.
    De winterschilder is langs geweest:)de opbouw gespoten en de kleine details geschilderd,
    Tevens het (pinnenblok) aangepast na een foto te hebben gezien van Hans nog bedankt.
    Daarnaast de rode pinnen gemaakt.heb ook de deuren gemaakt heb expres de 2 achterdeuren vast gezet omdat daar alle bedradingen, servos, en printplaat zit.de 2 voorste deuren kunnen gewoon open.
    Denk dat dit even de laatste update is omdat ik ga verhuizen.
    En wat je ziet op de achterkant het zwarte heb ik alvast gedaan omdat er straks rubber strips op komen van 2mm dik.

    Groetjes van Leo 20210130_192925.jpeg 20210208_194046.jpeg 20210218_184549.jpeg 20210218_153402.jpeg 20210218_172951.jpeg 20210218_172733.jpeg 20210218_172934.jpeg 20210218_172711.jpeg
     
    HANS BERTING, Jan Walpot en k-k vinden dit leuk.
  3. HANS BERTING

    HANS BERTING

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Emmen - Drenthe
    Hallo Leo,

    Je hebt in korte tijd heel veel eraan gedaan, ziet goed uit :)
    Dit word een heel mooi gedetailleerd model !
    succes met je verhuizing,

    groetjes: Hans
     
  4. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Wat een fantastisch model word dit, hier kan mijn nederland niet aan tippen.
     
  5. Ronaldp

    Ronaldp

    Lid geworden:
    2 mrt 2006
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Maassluis
    Op de laatste foto.
    Waar heb jij de.moeren van gemaakt.Die op het luikje zitten in de zij.

    Mvg ronald
     
  6. HANS BERTING

    HANS BERTING

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Emmen - Drenthe
    Hallo Ronald,

    Zag je vraag staan over de "moeren" op het luik aan BB kant om bij de winchmotor te komen.
    Hierbij een reactie van mij, heb dit ook gemaakt met hele kleine messing spijkertjes....

    groetjes: Hans

    P1041024 - 15-8-2011.JPG
    Smit Rusland 025.JPG
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2021
    Jan Walpot vindt dit leuk.
  7. Ronaldp

    Ronaldp

    Lid geworden:
    2 mrt 2006
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Maassluis
    Thanks.

    Ga het ook doen op de Smit Hunter.
    Maakt het net wat mooier.

    Mvg ronald
     
  8. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Goedemiddag medebouwers.

    Was een tijdje er tussen uit ivm de verhuizing, de werf is bijna klaar nog paar dingetjes doen dan kan ik de draad weer oppakken van de Ierland.
    Mits ik wordt opgenomen in het ziekenhuis voor een knie operatie, woensdag gesprek met de orthopeed.
    Zal nog een paar foto's bijvoegen tot waar ik gebleven was.
    Iedereen een goed en safe weekend.

    Groetjes Leo 20210227_172553.jpeg 20210224_112127(2).jpeg 20210224_112246.jpeg
     
  9. Ronaldp

    Ronaldp

    Lid geworden:
    2 mrt 2006
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Maassluis
    Wat voor lampjes heb je gebruikt voor de navigatie verlichting?

    Mvg ronald
     
  10. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Voor Ronald de leds 20210510_173326.jpeg
     
    Ronaldp vindt dit leuk.
  11. Ronaldp

    Ronaldp

    Lid geworden:
    2 mrt 2006
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Maassluis
    Laatste vraag.....zijn ze 3 of 6 of 12Volt?

    Mvg ronald
     
  12. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ronald, Leds zijn niet gebonden aan een voltage maar aan een amperage. Je zet een passende weerstand in serie. Wel moet je er erg in hebben dat de stroom er maar in één richting door kan. Dus als ze verkeerdom worden gebruikt komt er geen licht uit. Er zijn tabellen om uit te rekenen welke weerstand je moet gebruiken bij welke spanning. Mijn ervaring is dat er dan veel te veel licht uit komt. Bij de 3 mm ledjes, die ik gebruik, zet ik er twee in serie met een weerstand van 2.200 Ohm. Tussen de 7,2 en 18 Volt komt er dan voldoende licht uit. Gr. Klaas.

    https://www.luxalight.eu/nl/weerstand-calculator
     
  13. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Hallo Klaas en Ronald.

    Alvast een goedemorgen, dat wat Klaas vertelde wilde ik Ronald ook vertellen maar dacht dat hij dat wist ,door de uitleg van Klaas moet het denk wel lukken nu anders gewoon vragen.

    Groetjes Leo
     
    Ronaldp vindt dit leuk.
  14. PJVR69

    PJVR69

    Lid geworden:
    5 feb 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Venray
    Hey Leo,
    Goed dat je er weer bent. Ik dacht vorige week even dat je verslag verwijderd was. Ik volg je al een poosje en vind het erg bijzonder wat je doet. Je hebt veel oog voor detail waardoor je een grote inspiratiebron voor mij bent. Ik ben de smit Nederland aan het maken maar heb het forum eigenlijk iets te laat ontdekt. Waarschijnlijk had ik dan ook meer aanpassingen gedaan. Het is gelukkig nog niet te laat om er een bijzonder model van te maken dus ik volg je nauwlettend Leo. Sterkte met je knie.
    Groeten Peter Joost
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2021
  15. HANS BERTING

    HANS BERTING

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Emmen - Drenthe
    Hallo Leo,

    Heb je een tijdje gemist door je verhuizing maar gelukkig ben je er weer. :thumbsup:
    Fijn dat je weer verder gaat bouwen aan de SMIT IERLAND, blijf het volgen....
    Je SMIT IERLAND ziet er echt heel mooi en goed gedetailleerd uit.

    groetjes: Hans
     
  16. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Hallo Peter Joost

    Dank je alvast voor de belangstelling van de Ierland,als je vragen hebt hoor ik je wellicht hopelijk lukt de bouw van de nederland.
    Ik begin denk weer aan de Ierland te werken over ruim een week moet eerst een schutting plaatsen in de tuin maar alles staat klaar na de verhuizing en ja die knie werkt niet echt mee dat wordt wel een operatie maar dat zien we dan wel .

    Alvast een goede zondag en bouw ze.

    Mvg leo
     
  17. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Hallo beste medebouwers.

    Ben weer terug van weggeweest ivm de verhuizing ja duurde ff wat langer dan gedacht heb gelijk een hele schutting geplaatst kan de hond lekker vrij in de achtertuin.
    En ben weer begonnen met de bouw van de Ierland de vaarmotoren staan erin en de stuurservo,
    Tevens heb ik de kiel aangepast ivm de grote straalbuizen nu klopt het weer en de onderkant van beide roeren aangepast dat moest aan de onderkant rond zijn dus ook maar ff gedaan.
    Later de anodes aanbrengen dan is het onderwaterschip zover klaar.
    En doe een foto erbij waar je op kunt zien de (draadloze)overbrenging voor alle bedradingen oftewel als ik de opbouw eraf haal zit je niet met een paar bundels draden vond dat altijd zo omslachtig.

    Zou zeggen tot laters bouw ze en blijf gezond

    Mvg Leo 20210610_210455.jpeg 20210621_165727.jpeg 20210618_193352.jpeg 20210618_193408.jpeg 20210620_170032.jpeg 20210621_165648.jpeg 20210621_165641.jpeg
     
    HANS BERTING en erah vinden dit leuk.
  18. HANS BERTING

    HANS BERTING

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Emmen - Drenthe
    Hallo Leo,

    Fijn dat je weer een beetje op dreef ben na de verhuizing....:)
    Goed idee zo met de bedrading !!!

    groetjes: Hans
     
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Om de bedrading van de romp naar de opbouw te versimpelen is er in de opbouw een 2e ontvanger gezet. Die wordt gevoed door de ESC van de sleeplier. De CTI multiswitch voor de verlichting kan nu ook naar boven. Daarna zijn er tussen romp en opbouw nog 3 draadjes nodig. 2 voor de 12 Volt en 1 schakeldraad voor het heklicht. Heb geen dekverlichting tegen de verschansing. Gr. Klaas.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  20. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Hallo beste medebouwers.

    Hallo hans en Klaas.

    Hans ja ben weer verder gaan bouwen en vond het zelf ook wel een goed idee die (draadloze)oplossing er komt straks nog 1 stekker bij dan heb ik alle bedradingen gehad en kan ze dan aansluiten.heb verder al de winch aangepast ivm de werking ervan had eerst een kleine vertragingsmotortje in de behuizing geplaatst maar kwam er achter dat die geen kracht had dus dan maar de hele boel omgooien;)nu werkt het wel goed er zit ook een vrijloop op dat alles werkt onderdeks zal later deze week foto's er van bij doen.

    En hallo Klaas

    Ik zag je berichtje maar snap je ff niet er komt geen extra ontvanger bij mij in de opbouw gewoon 3 stekkers komt er nog 1 bij (straks)dan heb ik alles en dan geen bedradingen meer alles wordt gewoon doorgelust onderdeks en alle apparatuur zit dan in de romp dus als ik de opbouw eraf haal zijn er geen bundel draden meer.
    Hopelijk je reactie terug .
    Zijn er dit jaar nog mogelijkheden om bij een vereniging te varen tot zover ik dat red kom namelijk dit jaar nog aan de beurt voor een knie operatie.
    Denk ook dat ik me aanmeld bij de club in Heemskerk,
    Tot zo ver maar weer

    Allen een prettige dag en tot laters.

    Groetjes Leo
     

Deel Deze Pagina