Smit nederland Restauratie

• Topicstarter Topicstarter martinbmw
  • Startdatum Startdatum
Hier de foto's van de verlichting in de bolder kasten.
Het was een beetje moeilijk door de glans op het dek.
Maar het idee vondt ik wel leuk.
434618512_5_G9tG.jpeg

434616805_5_RWl6.jpeg

Hier de foto's van de verlichting in de bolder kasten.
Het was een beetje moeilijk door de glans op het dek.
Maar het idee vondt ik wel leuk.
434618512_5_G9tG.jpeg

434616805_5_RWl6.jpeg

Ziet er erg goed uit

ik denk dat ik ook ook zo iets ga doen in mijn Smit Nederland en andere boten
ziet er erg vet uit

Mvg,
Karsten

"Is dat dan orgineel nee toch Of is dat een eigen idee ?"

Hallo Frederik,

Deze verlichting is 50% verzonnen en zit alleen op het achterdek op die plaats en helemaal achter ongeveer thv de sleepbeugel aan S&B aan de binnenzijde van de verschansing.

Tussen de voorbolders zit deze verlichting niet ivm het storend effect tijdens varen in het donker. het voordek wordt verlicht dmv een puts naast de bel en alleen tijdens het afmeren.

mvg Paul ;)

Frederik dat was een eigen idee
Paul ik weet niet of je de foto's goed hebt bekeken maar je ziet dat de lichtbundel helemaal niet zo hoog komt dat het hinder heeft met varen,
en ik wist niet dat ze het in het echt achter ook hadden.
Dus ben zelf op het idee gekomen en het is dan wel toevallig dat ze het in het echt ook hebben.
En dek verlichting heb je toch meestal aan als je afmeert ? niet tijdens het varen tenminste dat hebben wij niet.

Karsten IK zou dat verspilde moeite noemen als je dat zou doen terwijl je hem toch weg wil doen.
Maar in ieder geval bedankt voor de Complimenten

MVG Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
heee martin

ik zie dat het gelukt is :P ziet er wel vetstrak uit hoor :P hahahah

gr lars.(H)

De smit Denemarken, let op de lamp achter de bolder helemaal rechts op de foto.
p1200580uh0.jpg

Netjes hoor Martin, ziet er goed uit.

Dek verlichting Smit Nederland

Hallo Martin,

Om de dekverlichting verder compleet te maken bijgaand nogmaals de link van mijn model Smit Duitsland, daar kun je ook de lampen helemaal achter op het dek zien.
Wat aan die lampen opvalt is dat de helft van het glas is dichtgeschildert om uitstralen van licht naar voren tijdens het varen te voorkomen.

DSCN9203.jpg - Image - Photobucket - Video and Image Hosting

mvg Paul ;)

Pergotje, Die lamp die jij laat zien dat is een (schijnwerper) verstraler.
Ik denk dat die daar zitten om de sleepdraden in het donker in de gaten kunnen houden en mijn lampen heb ik aan de onder kant van de boldekast geplakt dus het schijnt na beneden om ook echt het dek te verlichten.

Volgens mij zit er gewoon een gloeilamp in en ik ben al vaker in het donker langs de Deen gelopen in Maassluis, dan branden vaak die lampen en verstralers zijn het zeker niet, het lijkt dan wel aardig op het beeld op je foto van het achterdek.
Waarschijnlijk zijn ze wel voor het verlichten van de tros tijdens het slepen zoals je zegt.

Maakt ook niet uit of het in het echt er wel of niet zit, als je het mooi vind, jij bent de baas over je eigen model.
Het ziet er prima uit op je model.

Deze foto was om even duidelijk te maken dat daar oom werkelijk lampen zitten.

Martin.

Ik heb mooi rubber foamband van een hele goed kwaliteit.
Erg dun, erg goed bruikbaar om in de dekrand te leggen om hem beter
waterdicht te maken. Na mn vakantie kan ik zo een stuk voor je regelen.

Hallo Martin,

Ziet er mooi uit die verlichting onder de bolders. Volgens mij zitten deze niet bij de Smit Frankrijk, tenminste op de foto's die ik ervan heb. Misschien dat ik ze toch ook wel gaat plaatsen want het is wel een mooi gezicht.

Groeten,
Peter

Solex Daar heb ik wel interesse in zal ik je in een pb me tel nummer doen ? ik ben tot 3 januari nog vrij en dan moet ik weer 2 weken werken alvast bedankt.
Peter hartstikke bedankt voor je reactie

MVG martin

Back