Roel van Essen
Forum veteraan
Bart, een paar dingen moet ik even kwijt: niet om je af te pl*ssen, maar gewoon goede raad.
Voor je gaat varen: zorg dat je accu's vast liggen en niet zoals ik nu lijk te zien, los op een plankje. Eén golf en de zaak gaat schuiven en jij kan gaan zwemmen. In oktober niet mijn meest favoriete hobby...
Ten tweede: waarom heb je regelaars zover voorin liggen? Dat kost gigantisch veel verlies door je stroomdraden. Naast of tussen je motoren heb je, met een beetje fantasie, plek genoeg. Hou de bedrading van accu naar regelaar en van regelaar naar motoren zo kort mogelijk. Dat scheelt amperage en beperkt storing. Nu heb je een van de motordraden ook vlak naast je ontvanger liggen. Een perfecte storingsbron. Hou dat gescheiden: stroomdraad via de ene kant, servosnoeren, ontvanger en antenne aan de andere kant.
Ten derde: Niks gezekerd? Zonde van je regelaars als je eens een tak tussen je straalbuis en je schroef hebt... Dan heb je voor héél even een rookgenerator aan boord....:new-alien:
Voor je gaat varen: zorg dat je accu's vast liggen en niet zoals ik nu lijk te zien, los op een plankje. Eén golf en de zaak gaat schuiven en jij kan gaan zwemmen. In oktober niet mijn meest favoriete hobby...
Ten tweede: waarom heb je regelaars zover voorin liggen? Dat kost gigantisch veel verlies door je stroomdraden. Naast of tussen je motoren heb je, met een beetje fantasie, plek genoeg. Hou de bedrading van accu naar regelaar en van regelaar naar motoren zo kort mogelijk. Dat scheelt amperage en beperkt storing. Nu heb je een van de motordraden ook vlak naast je ontvanger liggen. Een perfecte storingsbron. Hou dat gescheiden: stroomdraad via de ene kant, servosnoeren, ontvanger en antenne aan de andere kant.
Ten derde: Niks gezekerd? Zonde van je regelaars als je eens een tak tussen je straalbuis en je schroef hebt... Dan heb je voor héél even een rookgenerator aan boord....:new-alien: