smit nederland

Bart, een paar dingen moet ik even kwijt: niet om je af te pl*ssen, maar gewoon goede raad.
Voor je gaat varen: zorg dat je accu's vast liggen en niet zoals ik nu lijk te zien, los op een plankje. Eén golf en de zaak gaat schuiven en jij kan gaan zwemmen. In oktober niet mijn meest favoriete hobby...

Ten tweede: waarom heb je regelaars zover voorin liggen? Dat kost gigantisch veel verlies door je stroomdraden. Naast of tussen je motoren heb je, met een beetje fantasie, plek genoeg. Hou de bedrading van accu naar regelaar en van regelaar naar motoren zo kort mogelijk. Dat scheelt amperage en beperkt storing. Nu heb je een van de motordraden ook vlak naast je ontvanger liggen. Een perfecte storingsbron. Hou dat gescheiden: stroomdraad via de ene kant, servosnoeren, ontvanger en antenne aan de andere kant.

Ten derde: Niks gezekerd? Zonde van je regelaars als je eens een tak tussen je straalbuis en je schroef hebt... Dan heb je voor héél even een rookgenerator aan boord....:new-alien:

bart cornet

er zitten twee conrad gz 600 bb

roel

heel erg bedankt dit is iets wat ik dus niet wist.
de accus dat klopt. ze liggen nog los want ik was van plan om ze vanavond ze vast te leggen.
dat van de regelaars wist ik dus niet die zal ik meer naar achteren gaan plaatsen tussen de motoren. en de snoeren zal ik dan ook anders doen.
en van het zekeren daar was ik nog aan het overwegen om het te gaan doen. maar nu doe ik het gewoon.

Danny van Dijk

ik was van plan om de regelaars op een plankje te maken en dan de regelaars er op maken. en van dat tape om me snoeren doen vind ik ook wel heel erg handig om dat te doen.

dank jullie wel voor alle info die jullie me hebben gegeven. ik heb veel geleerd met een 5 minuten lezen. en nu heb ik weer wat te doen aan de smit nederland. en dan ga ik als de boot is aangepast dan als het weer mee zit even ga varen.
maar dat zie ik wel later in de week.
mvgr bart

hey iedereen

Na een hele tijd bijna niks gedaan wegens problemen thuis. Eerst was ik opgepakt om niks. Toen lag me moeder in het ziekenhuis en bleek dat ze ms heeft. Daarna drie dagen geschorst en daarna nog een boete. Dus heb ik niet echt veel gedaan aan de smit nederland. Maar ik heb wel naar jullie geluisterd. Want ik heb de motoren gezekerdt. ik heb alledrie de accus vast gezet. De regelaars heb ik naast de motoren gezet. En heb de bedrading even wat overzichterlijker gemaakt. Maar ik heb wel wat fotos voor jullie gemaakt niet echt veel maar toch wel drie.
IMG_1549.jpg

IMG_1548.jpg

IMG_1550.jpg

Maar ik wil eerst met der varen voordat ik haar verder ga afmaken. want op de plening staat dat ik haar nog railing ga geven en nog wat schilderen en dan wil ik als laatste het dek water dicht maken. Maar dat zien we nog wel
mvgr bart

Hallo bart,

Je smit nederland ziet er goed en mooi uit!

Een bergenaar hea? Dat is niet zo heel ver van mij vandaan.

Succes met je situatie thuis en met je boot!

Zou je niet eerst dik waterdicht maken voordat je gaat varen? Als je wel op een of andere gekke manier water op je dek krijgt....

het is verstandig om de amp-stekkers van de zekeringen te isoleren met een krimpkous of een stuk tape

hey iedereen

jaa ik ben een ras echt bergenaar.
maar voor de rest.
met varen was ik ook al van plan om me dek met tape dicht te plakken.
en bol bedankt voor de tip dat zal ik ff doen voordat ik ga varen.
maar ik ben van plan om pas na de winter te gaan varen daarvoor heb ik gewoon geen tijd. en dan kan ik me bezig houden met het restauren van me rembertiturm. dit wordt een boot waar ik nog eerst wat voorbereiding nog moet doen. maar daar maak ik straks nog wel een topic voor.
mvgr bart

smit

Heey Bart

Hoever ben je nou ongeveer

maak anders eens een foto met opbouw en alles er op en der aan

Welke kleur dek ga je haar geven...? Grijs? haha

Mvg,
Karsten

p.s. 11 Januari is de vaardag als het dan droog is buiten

hey karsten

Het dek laat ik maar zo als het er nu uit ziet;)
Maar ze is nog niet helemaal af.
Want ik moet de mast nog een beetje op orden maken.
Nog wat railing er opzetten die op sommige plekjes nog geverfdt moet worden.
En het dek nog waterdicht maken dan is ze af voor mij.
Ik heb vier overzicht fotos gemaakt hoe ze er nu uit ziet.
IMG_1647.jpg

IMG_1646.jpg

IMG_1645.jpg

IMG_1644.jpg

Maar ik zal de komende tijd niet echt veel doen wegens school en andere hobbys. Maar als ik weer wat heb gedaan zal ik weer wat fotos maken.
mvgr bart

Back