Snelheid van de E-Revo brushless, E-Revo,...

Ik was dit weekend aan zee, maar ik kon mijn nieuwe pinion nog niet installeren en tijdens het rijden is een wiel losgekomen en heb ik een wiel hex verloren...

De phaltline banden geven verrassend veel grip op het zand. Als ik ze een klein beetje kan tegenhouden met bv. visdraad op het zand is het geen enkel probleem om de topsnelheid te halen. Deze vertanding is goed voor 120+km/u, maar laten we beginnen met 110.:)

Zodra ik een nieuwe 17mm hex heb kan ik weer gaan testen.

Dit snap ik niet, je verkoopt je auto, maar ondertussen rijd je wel alle onderdelen aan gort ?

Dit snap ik niet, je verkoopt je auto, maar ondertussen rijd je wel alle onderdelen aan gort ?
Het is niet deze auto die ik verkoop?
Ik heb hier nu 2 e-maxx' staan: 1 met een gorillamaxx chassis, traxxas e-revo wielen, een XERun 150A esc met 7XL motor en 4s lipo en de andere is volledig aluminium op de A-armen na, heeft een FLM chassis, HPI Phaltline/tremor wielen en een MMM 2200kv combo met 6s lipo.

De eerste is verkocht en de tweede is van mij en dat is die voor de snelheidstests.

Nja, van het filmpje raak ik niet echt warm, vooral niet omdat die banden zo hard baloonen en het daarom lastig wordt voor je DX3S.

Doe maar eens wat runs met een speedgun en / of GPS en film het dan GOED! Dus GPS resetten, kap erop, aanrijden, kap eraf, gps tracken, allemaal on afgebroken. Zoals je grote voorbeeld MikePeperni.

Nja, van het filmpje raak ik niet echt warm, vooral niet omdat die banden zo hard baloonen en het daarom lastig wordt voor je DX3S.

Doe maar eens wat runs met een speedgun en / of GPS en film het dan GOED! Dus GPS resetten, kap erop, aanrijden, kap eraf, gps tracken, allemaal on afgebroken. Zoals je grote voorbeeld MikePeperni.
Dat is dus wat ik dacht te doen met een gps.
Kijk ook eens naar mijn ander filmpje: _Hu9Ve6EL4E[/media] - E-Maxx Brushless mamba monster 5s Lipo 74.56km/h
Daar is de snelheid met gps gemeten (geen gps te zien in het filmpje, maar de rit staat nog altijd in het geheugen van de gps...). Het probleem met deze gps is dat de update rate van de snelheid zeer traag is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Trage update rate is inderdaad heel vervelend.
Probeer je banden eens te tapen, dat helpt echt gigantisch in de handling en het wheelie gedoe ;)

Trage update rate is inderdaad heel vervelend.
Probeer je banden eens te tapen, dat helpt echt gigantisch in de handling en het wheelie gedoe ;)
Het probleem is dan dat ik de banden eerst van de velgen af moet krijgen...
Ik heb een middeltje om CA lijm los te krijgen, maar dat werkt verschrikkelijk traag. Ik heb zo bijna een half uur per zijde nodig en dat 8 keer :sleepy:

Het grote probleem met snelheidsmetingen via toerental is dat de wielen slippen. Zelfs als je alles goed hebt ingesteld gaat het mis omdat de wielen kunnen slippen bijvoorbeeld bij het wegrijden. Dan meet je dus een te hoog toerental. Ik denk dat de wielen nog tot zeer hoge snelheden blijven slippen en zeker als je onroad banden gebruikt op het strand.

Ik heb ook overwogen om een Bushnellspeedgun te kopen. Maar het lijkt me zo lastig om de gun precies op een klein maar snel autootje te richten. Daarom ben ik maar voor een gps ontvanger van eagle tree gegaan. Daarmee is de hoogste snelheid van mijn Flux op 6S en op ruw terrein op 50 km/u uitgekomen. Ik had overigens niets gecalibreerd. Ik wil het nog wel eens over gaan doen, maar dan goed.

maar wat is nu de esensie van het weten hoe hard je auto rijdt?
controle en handeling zijn velen mate meer van belang,hoe de auto presteerd.
leuk om met 130km/h over het strand te raggen en dan niet kunnen controleren.

maar misschien kunnen de speedfreaks het antwoord geven?

maar wat is nu de esensie van het weten hoe hard je auto rijdt?
controle en handeling zijn velen mate meer van belang,hoe de auto presteerd.
leuk om met 130km/h over het strand te raggen en dan niet kunnen controleren.

maar misschien kunnen de speedfreaks het antwoord geven?
Het geeft gewoon een enorme kick om zo'n ding tegen die snelheid onder controle te houden... Rijgedrag van mijn e-maxx is zeer goed op straat dankzij deze wielen, het zwaartepunt ligt goed en hij heeft een 20kg Savöx servo.

Ik heb een filmpje van GDV van zijn E-Maxx 5S lipo

89km/u en dat is nog op 5S...

[URL="
- Brushless E maxx Lipo 5s[/URL]

Dus op 6S zal het wel 100-110 km/u zijn denk ik...

Groetjes

Hey een filmke! Had ik eerlijk gezegd niet gedacht. Nouja, ik ben benieuwd hoe de snelheid op 6S LiPo is. En ik zou ook graag zo ongeveer alles willen behalve een DX3S om snelheid te meten :p Dus probeer een gps te regelen idd :)

Nouja, succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het nadeel van de DX3s gebruiken voor snelheidsmetingen is dat deze de rpm van de wielen/assen meet, niet de daadwerkelijke snelheid. dus als je wielen aan het slippen zijn in het zand, zal de weergegeven snelheid hoger liggen dan de daadwerkelijk gereden snelheid.

lees mijn verslag maar eens,een paar postings terug,
blijf erbij dat een rc off-road auto met snelheid niet of moeilijk onder controle is houden ,hetzij recht uit.

buiten de "kick"om dan :mrgreen::mrgreen:

Ik heb een middeltje om CA lijm los te krijgen, maar dat werkt verschrikkelijk traag. Ik heb zo bijna een half uur per zijde nodig en dat 8 keer :sleepy:
Pan met warm water, water aan het koken brengen, banden in onderdompelen. Na 10 minuten kun je de banden er zo af halen ;)

Yupz, als je ze in de oven doet gaat het er waarschijnlijk ook vanaf. Nja een mooie zwarte velg is ook niet vies :)

Pan met warm water, water aan het koken brengen, banden in onderdompelen. Na 10 minuten kun je de banden er zo af halen

Is mij nog niet gelukt op die manier. Ik heb alleen nog maar een band kapot gescheurd. Maar ik ga het nog wel eens opnieuw proberen. Chroom kwijtraken vind ik niet zo erg want ik ben sowieso niet dol op al dat bling bling. Alleen komt er dan nylon tevoorschijn. Dat ziet er ook niet uit.

Back