Solano

Gentleman,

Mijn naam is Leon de Hoop en 36 jr oud.
Ik ben van plan om de Solano van ITC uit Heemstede te gaan bouwen.
De schaal weet ik nog niet maar hij zal denk ik iets van 1 mtr gaan worden.
Heb inmiddels al een kleine 650 detail foto's en heel veel herrineringen omdat ik bijna alle s-wind class schepen ben geweest.
Ik zit nu alleen nog op de tekeningen te wachten en dan kunnen we gaan beginnen.

Ik heb eens ergens gelezen dat je ergens in Nederland rompen kan bestellen, weet iemand waar en evt hoeveel dit kost
Ik hou deze topic bij zodra ik er aan ga beginnen.
voor degene die niet weten welke sleepboot het is bij deze een foto ervan.

grtjes

Leon de Hoop

solano3jpg.jpg


url%5D
solano3jpg.th.jpg
 
Hoi,

Victor de lang victronic heeft deze boot als model in bezit en het schijnt dat er nog een is maar hoe precies weet ik niet. Er zijn een paar rompen uit de mal gemaakt van victor dacht ik en die zijn in de loop door nederland. Victor heeft de bouw nog gefotografeerd en staat op deze link:http://www.victronic.nl/bouw model.html

Tim
 
Ik kwam vorige week dinsdag nog het zusterschip SUMATRAS tegen bij de Volkerak sluizen tijdens de proefvaart met de Mts Midway.







 
Hay Ronald,

Ja klopt, ze staat in het dok van Scheepswerf Reimerswaal voor het wisselen van een straalbuis.
Ben er vorige week even geweest om wat detail foto's te maken, al met al een goeie 540 foto's gemaakt digitaal, ook heb ik nog een goeie 150 foto's op negatief dus nu heb ik er wel genoeg.
In ieder geval bedankt voor de foto's.

grtjes

Leon
 
ik ben er ook nog bij geweest dat ze in het dok lag bij Van Brink.
Die muts had een hele ingeslepen straalbuis. Allebei de kanten alleen aan bakboord`s kant zat ze der helemaal doorheen.

Bij van Brink wisten ze niet wat ze er mee aan moesten.. Dus vandaar dat ze daarheen is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
ik ben er ook nog bij geweest dat ze in het dok lag bij Van Brink.
Die muts had een hele ingeslepen straalbuis. Allebei de kanten alleen aan bakboord`s kant zat ze der helemaal doorheen.

Bij van Brink wisten ze niet wat ze er mee aan moesten.. Dus vandaar dat ze daarheem om gegaan.


Zou je mij kunnen uitleggen wat je met het rode bedoeld
mvg
Frederik
 
Volgens ITC was het goedkoper om het in Hansweert te doen dan bij Van Brink dus dat was de doorslag hiervoor.
Als het goed is komt morgen de nieuwe tunnel en gaat ze eind van de week weer weg.

grtjes

Leon
 
Armando

quote-
Die muts had een hele ingeslepen straalbuis.
unquote

Ik begrijp dat deze S-sleepboot serie (van ITC) aan jou niet besteed is, jammer, ik vind het wel mooie boten, typisch voor lange sleepwerk projecten
grt
Hawser
 
Ik ben het met hawser eens.
Het zijn hele mooie boten, qua model en lijn vind ik ze erg mooi.
Van de 7 die er waren varen er nu nog 4, de andere zijn weg.
En volgens de bemanningen zijn het erg goeie schepen voor de lange strek

grt

Leon
 
quote-
Die muts had een hele ingeslepen straalbuis.
unquote

Ik begrijp dat deze S-sleepboot serie (van ITC) aan jou niet besteed is, jammer, ik vind het wel mooie boten, typisch voor lange sleepwerk projecten
grt
Hawser

Hawser,

Nee dat zeg ik niet.. Als ik niks over het schip zelf weet kan ik er weinig over zeggen. Naar mate ik er steeds meer intresse in ging besteden vind ik ze steeds leuker worden.. En met die ingeslepen straalbuizen bedoel ik voor de rest niks, maar dat is meer het gene wat er aan de hand was.

Voor de rest een mooie oude serie!
 
Leontug

Van de zeven zijn er drie weg, waar zijn die naar toe gegaan?
Straalbuisschade is wel opmerkelijk, zo zie je ze vaak niet, lijkt meer op slijtage dan op schade van iets er tussen gekomen..how kom?
grt
Hawser
 
Boven zie je het niet echt.. Als je onder in de straalbuis kijk zie je wel dat het ingeslepen is.

Als de schroef 1maal uit balans is en gaat "Zweven/Slingeren" in de straalbuis.. Der past meestal maar net een vinger tussen en als dan precies de speling/zweving onder in de straalbuis is.. Sja dat slijp er dan mooi in!

Vind het trouwens bijzonder knap dat je op zo`n leeftijd er nog een nieuwe straalbuis onder laten gooien.. ITC heeft toch nog wel vertrouwen in de ouwe serie`s kwa schepen!
 
Armando

Een passende schroef/straalbuis heeft in werkelijkheid tientallen cm ruimte dus als jouw verhaal zou kloppen heeft de bemanning nooit meer geslapen en zou de HWTK een dansende hoofdmotor in de machinekamer zien.
grt
Hawser
 
in geslepen straalbuis

Een reden van het slijten van de straalbuis kan zijn, dat het schip voor langere tijd in ondiep water heeft gevaren.
Hierdoor is er wellicht veel zand mee gespoeld door de tunnels.
En omdat zand zwaarder is dan water zijn de straalbuizen aan de onderzijde meer weg gevreten. Zand werkt als perfect schuurmiddel .;)
 
Een passende schroef/straalbuis heeft in werkelijkheid tientallen cm ruimte dus als jouw verhaal zou kloppen heeft de bemanning nooit meer geslapen en zou de HWTK een dansende hoofdmotor in de machinekamer zien.
grt
Hawser


Hawser,

ik ben bij zat zeeslepers wel in het dok geweest of op de helling. In de meeste gevallen weet ik wel waar ik over praat. Dat alleen mijn vinger er tussen past is misschien wat overdreven kan wat meer zijn.. Maar zeker in de binnenvaart pas soms niet eens je vinger er tussen. Dit heb ik toen gemeten bij de smit Bronco die toen op het ponton stond van Smit met WHD.


De Yal (ex Noordzee) met echt geen tientallen centimeter`s ertussen


De Smit lloyd 122


Fighter => Richard.
 
Een passende schroef/straalbuis heeft in werkelijkheid tientallen cm ruimte dus als jouw verhaal zou kloppen heeft de bemanning nooit meer geslapen en zou de HWTK een dansende hoofdmotor in de machinekamer zien.
grt
Hawser

Wat heb je dan aan een straalbuis
 
Back
Top