Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Slaat niet genoeg warmte op voor deze toepassing, koelt meteen af wanneer het 'werkstuk' te groot is.dunne soldeerstift.
Probeer eens een dikkere punt, meer koper, op de soldeerbout die je al hebt.is deze wat?
Dat is natuurlijk een oplossing ware het niet dat je daarmee binnen heel korte tijd je soldeerstift molt. "Vroeger" soldeerde ik ook met een gewone koperen stift. Ik had toen een soldeerbout waar stiften van Ø4mm in moesten. Bij een elektro installatiebedrijf ging ik restjes aardedraad halen. Dat is dik niet geïsoleerd koperdraad dat aan een aardpen wordt gemonteerd en dan aan de aarde in je meterkast. Die draad was bijna Ø4mm en goed bruikbaar om soldeerstiften van te maken. Zo'n stift ging ongeveer een weekje mee en was dan op. Het koper wordt door het soldeertin een soort van opgevreten en wordt dus steeds korter. Ook wordt de punt heel onregelmatig van vorm zodat er vrijwel niet meer mee gesoldeerd kan worden. Je moet dus een vijl (of dremelAls die punt te dik is werk ik em bij met de Dremel
Er lost bij elke soldering een klein beetje koper op in het soldeertin. Ik heb het 'bij'vijlen eens een poosje niet gedaan, ter leringhe ende vermaek, er ontstond een gaatje in de punt van de koperen soldeerstift.... Het koper wordt door het soldeertin een soort van opgevreten ...