Solid Custom Paint R/C bodies!

Een setje wat Maarten afgelopen week aan mij heeft overhandigd:

DSCF5617-1.jpg

DSCF5618-1.jpg

DSCF5620-1.jpg

DSCF5622-1.jpg

DSCF5624-1.jpg

Helaas wat slecht te zien, maar wel érg mooi:

6914900a3b303194.jpg

Beginnend met Carbon, waarna er een blauwe lijn met Marble komt, een zilvere lijn, en dan de graphics van mijn kappen. Erg mooi gedaan Maarten, het blijft zonde dat je het rustiger aan bent gaan doen! Thanks

Groet Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
mmm, begin hier gemende gevoelens te hebben over dit draadje :)

langs de ene kant krijgen we hier bericht na bericht met prachtige foto's van prachtig geschilderde body's ... en tegelijkertijd krijgen we wel regelmatig de verwittiging dat "de rest of the world" die niet kan krijgen, want Maarten paint niet meer voor anderen, behalve dan z'n maatjes. (Wat natuurlijk perfect te begrijpen valt).

Moet wel leuk blijven natuurlijk.

Maarten had zoveel kappies te doen dat ie amper tijd had voor andere dingen. In zijn garage lagen bijna meer kappies dan sommige winkels op voorraad hebben liggen. Dan is het wel te begrijpen dat ie gaat selecteren op de mensen waar hij nog wel voor wil/kan spuiten. Om zo ook tijd over te houden voor andere dingen zoals school of een normale baan.

offcourse!!! Vandaar ook m'n duidelijke
(Wat natuurlijk perfect te begrijpen valt)

maar je begrijpt toch wel dat andere mensen hier teleurgesteld naar zitten te kijken .. (I do!)
En jij hebt makkelijk praten, ;) ;) Pasqual, met je prachtige Swift-body'tje-avatar. Het groene jaloezie-gif druipt zowat uit m'n oren ;) ;) ;)

Ik was net van plan geweest om ook een paar body's bij Maarten te bestellen toen hij het besluit nam om gas terug te nemen qua spuiten van andermans body's. Dat was al niet leuk maar kon ik me makkelijk bij neerleggen en had ik ALLE respect voor. (Heb zelf een tijdje geleden maandne thuisgezeten, totaal burned out).
De kerel doet het immers uit hobby en hopelijk ook voor z'n plezier en 't zou doodjammer zijn als hij dat plezier zou verliezen. ECHT gemeend!

En dan blijven jullie maar pracht-bodies voor onze neus zetten ... Zo iets van "Kijk eens wat moois ik heb gekregen" .. en dan nog één ,... en dan nog één ...

LOL, :D :D :D
lol, maar dan toch wel een beetje groen ;)

ach ja, reden te meer om zelf maar weer eens wat te gaan oefenen met m'n paintbrush ... als ik maar eens de tijd kon vinden hé :(

Laatst bewerkt:
Nou, dan zal ik binnenkort eens foto's plaatsen van hoe mijn door Maarten gespoten body er nu na 6 NK en 2 clubwedstrijden uitzien.... :mrgreen:

Nieuwe foto's zullen er vanaf nu ook niet veel meer komen te staan, alleen nog de how-to's en de paar bodies die ik nog heb liggen. Ik denk er aan om helemaal te stoppen met deze "hobby". Moet zeggen dat ik het wel leuk vind geweest. Van de winter lekker sparen voor een nieuwe motorfiets waar mij kennende te veel tijd in gaat zitten ;).

Uiteraard blijf ik wel actief op het forum!

Hele mooie body's allemaal !!.. en erg strak gespoten !

Aangezien ik zelf ook even een jaar niets gedaan heb begrijp ik dus heel goed dat je het wat minder aan doet of stopt !
ook ik heb op zolder een enorme lading kappen liggen waarvan ik er nog enkele voor bepaalde mensen moet airbrushen.. als mensen dan lang moeten wachten vinden ze het opeens ook niet zo leuk meer !!... een hobby moet wel leuk blijven en niet op werk gaan lijken !

Maar als je zo mooi kan airbrushen zal evengoed die drang wel terug blijven komen ...

groeten,
Ruben

Kan je zoiets ook maken met tamiya lexan spuitbussen ?
Zou wel kunnen denk met veel afplakken ? maarja dan verspil je ook veel verf toch ?

Ja wel dat moet zeker lukken. Alleen een spuitbus is niet zo heel erg nauwkeurig dus inderdaad zul je wat meer verliezen. Maar als je gewoon goed afplakt zodat je de juisten figuren met kleuren combi's kan maken zie ik geen probleem. Niet dat ik zeg dat het makkelijk is om te maken ofzo want sommige bodies hierboven zijn wel heel errug mooi en moet je wel zeker heel goed je best doen om ook maar in de buurt te komen maar sommige zouden ook zeker kunnen.

Ik heb in ieder geval zat prachtige bodies gezien die zijn gespoten met spuitbussen.

Morgen komen twee nieuwe how-to's online (carbon-look en marble-effect).

Verder maak ik ook nog een how-to over de gedetailleerde lampen en hoe je een body spuit met spuitbussen zodat de mensen die geen airbrush hebben ook wat aan dit topic hebben ;).

Ook ben ik bezig met het oefenen van een gespoten hout-patroon en natuurlijk vuur.

Laatst bewerkt:
Die komen in het openingsbericht te staan.

Als mensen nog iets anders willen terugzien als how-to, laat het maar weten :).

Edit: How-to's zijn toegevoegd, foto's van het resultaat en nog een ander effect komen er morgen bij.

Laatst bewerkt:
Back