Solid Custom Paint R/C bodies!

Matanza, thanks. Er komen nog veel meer how-to's aan ;).

mr solid custom, ik gebruik enkel fascolor en autoair van createx.
ik verdunde eerst ook altijd met glassex, maar ik heb 1 keer een echt flesje reducer gekocht en wil nooit iets anders meer.

ik zou zeggen probeer het eens.

Ik heb verschillende reducers geprobeerd voordat ik aan de Glassex ging, maar allen werkten minder goed dan Glassex. Misschien had ik net de verkeerden geprobeerd ;). Welk merk gebruik je?

Ziet er erg goed uit!! Die kleine zilveren lijntjes, voor je blauw spuit, die heb je dus eerst heel dun uitgesneden begrijp ik.
Mag ik vragen welk gereedschap je gebruikt voor het brushen?

Ik heb de zilveren lijntjes inderdaad uitgesneden en zilver gedaan voordat ik het paarse marble deed. Voor het airbrushen gebruik ik voornamelijk de Iwata HP-CH.

Laatst bewerkt:
ik ga voor mn truck een nieuwe kap kopen voor het nieuwe seisoen en heb besloten om hem deze keer te airbrushen
nu heb ik een paar test stukjes gemaakt maar het afplakken en uitsnijden en het verwijderen van de afplaklaag gaat een beetje problematisch namelijk ik krijg een gekartelde rand en dat is niet wat ik wil dit was vroeger ook al met de tamiya spuit bussen maar ik wil hier van af wat kan dit zijn
ik spuit nu met onverdunde autoair en heb mn test stukjes ook met een sopje en lauw water ontvet
heb verschillende droogtijden genomen tot 24 uur toe bij een lange droog tijd werd het wel wat beter dan dat ik het vrijwel direct verwijderde
mischien licht het aan de afplak folie
een tip aub

bvd marcel

Bedoel je dat je de verf met de tape mee trekt?

Wat betreft het spuiten, doe zo'n vier/vijf dunne lagen totdat de verf dekkend is. Zorg dat je de eerste laag HEEL dun erop spuit. Tussen de lagen laten drogen (of even met de föhn eroverheen).

Voor de rest is goede afplaktape/folie natuurlijk ook belangrijk. Welke gebruik je nu?

Ten slotte een paar laagjes wit erachter om de lichtere kleuren er wat meer uit te laten springen en een drietal dunne beschermlaagjes. Ik gebruik hiervoor voornamelijk Faskoat maar Tamiya wit/zilver of Pactra White Fluorescent Covercoat werkt ook.

Kan dit gewoon over FASKOLOR verf heen gespoten worden dan? Tast de Tamiya/Pactra verf de Faskolor niet aan op een of andere manier?

Joost.

ja dat vermoed ik wel
de folie die ik nu gebruik is een naamlose folie kan geen naam vinden (heb deze bij harolds) maar de baking is een wit vetpapiet met blauwe ruit strepen de folie is een middel matige plak zeg maar zoeits als de vrouw tegen de ramen aanplakt

welke folie raad je me aan ik heb een paar ideeen die ik wil uitwerken naast de kap en naderhand er op wil plaatsten
stond bij harolds met het beste in mn hand (volgens de verkoper) maar ga echt geen 87 euro uitgeven voor een rolletje van 10 meter

heb net eennander proefstukje gemaakt en het blijkt dus aan de folie te liggen heb alles afgplakt met tamiya folie en nergens geen problemen mee de randen zijn superscherp

bedankt voor de reacties op mn vraag (zullen nog wel meer komen)
bvd marcel

Laatst bewerkt:
Kan dit gewoon over FASKOLOR verf heen gespoten worden dan? Tast de Tamiya/Pactra verf de Faskolor niet aan op een of andere manier?

Joost.

Tamiya en Pactra kan gewoon over een goed dekkende laag Faskolor heengespoten worden, mits de Faskolor goed droog is.

ja dat vermoed ik wel
de folie die ik nu gebruik is een naamlose folie kan geen naam vinden (heb deze bij harolds) maar de baking is een wit vetpapiet met blauwe ruit strepen de folie is een middel matige plak zeg maar zoeits als de vrouw tegen de ramen aanplakt

welke folie raad je me aan ik heb een paar ideeen die ik wil uitwerken naast de kap en naderhand er op wil plaatsten
stond bij harolds met het beste in mn hand (volgens de verkoper) maar ga echt geen 87 euro uitgeven voor een rolletje van 10 meter

bvd marcel

Bij Airbrush-services-almere hebben ze ook verschillende soorten folie. Ik zou hun even bellen met je probleem aangezien zij verstand hebben van de verschillende soorten folie (als je probleem aan het folie ligt tenminste). Of misschien weet hier iemand wat goede folie is ;). Ikzelf gebruik nooit folie, alleen tape.

Laatst bewerkt:
Hier weer een kleine update!

1/8 Truggy:

cimg3996.png

cimg4013.png

Gebruikte kleuren: Pearl blue, Pearl Charcoal, Black, White, Chrome (satin)

1/18 Scalpel:

cimg4065.png

cimg4102.png

Gebruikte kleuren: Fluor blue, Fluor yellow, Fluor green, Fluor pink, Fluor red, Chrome (satin), Black, White

Voor volgende week staan er zo'n 6 1/8 on-road bodies te wachten, dus dat komt wel goed ;).

Hier weer een paar nieuwe creaties:

1/8 buggy:

cimg4164.png

cimg4180.png

Gebruikte kleuren: Black, Pearl Charcoal, Yellow, Orange, Red, White, Blue, Chrome (satin)

1/8 truggy:

cimg4202.png

cimg4206.png

Gebruikte kleuren: Escent Purple, Black, Chrome (satin), White, SpazStix fluor yellow/green, Orange

Laatst bewerkt:
ik moet zeggen, je kleurencombi's en designs, het klopt allemaal, ziet er erg fraai uit vind ik.

doe je voor je werk iet grafisch ?

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Naast hetgeen wat er in de how-to staat hierover is het denk ik een kwestie van oefenen. Alleen zo kom je er bijvoorbeeld achter hoe hard/zacht je op het mes moet drukken om alleen door de tape heen te snijden en zo min mogelijk de body te raken.
Ik ben met de meeste bodies ongeveer een uurtje bezig met het snijden.

Gerard, ik doe behalve het airbrushen verder niets in het grafische wereldje.

Laatst bewerkt:
Back