Solo PRO 100 3G Flybarless & Solo PRO 180 3G Flybarless

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door hskilic, 2 nov 2011.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Er is inmiddels een V120D02S V2 uit. Je had eerst de V120D02, daarna de V120D02S wat een sterk verbeterde versie is en nu dus de V2. De V2 heeft een 6 axis gyro en is daarmee stabieler dan de V1. Verder zijn de gears wat dikker. Voor zover ik heb begrepen is hij redelijk stevig. Niet zo stevig als een Genius CP of een Mcpx maar hij kan wel wat hebben op gras. Zwakke punt is de gears. Maar dat ligt niet zozeer aan de heli maar aan de TT.
    Crash je te vaak dan zul je dus af en toe een gear moeten vervangen. Of je koopt een "slippy clutch". Da's een mod die door een Amerikaan op rcgroups wordt verkocht.
    Maar verder is het een prima heli. Ik lees er op rcgroups alleen maar positieve verhalen over dus ik overweeg sterk deze erbij te nemen na mijn vakantie.
    Wil je overstappen van een Trex 100 naar een huiskamer heli maar dan wel CP zou ik de mcpx of de Genius CP nemen (of eventueel de Mini CP). Die kunnen wel een stootje hebben. De V120 is echt te groot om lekker binnen te vliegen. Persoonlijk vind ik de Genius voor de woonkamer prettiger. Hij is alweer kleiner dan de mcpx. Verschil lijkt niet zo groot maar in een woonkamer is dat het best wel. De Mini CP is nog kleiner dus eigenlijk nog beter voor de woonkamer maar begreep dat de accu per vlucht na 2 minuten al zowat leeg is. Da's wel erg vlot. Of gewoon veel accu's kopen :D
     
  2. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Sorry, maar ff geen idee wat TT is. (learning all the time) Zo te zien is de Genius en de Mini weer voorzien van een aparte staartmotor. Dat is voor mij dus verleden tijd. Ik wil om synchronische problemen de staart en rotor keihard gekoppeld hebben middels tandwielen, teneinde zeker te weten dat beide rotors altijd in verhouding draaien.

    Ik bedoelde inderdaad de S serie, dus de V120D02S V2! Ik kan geen heli vinden met deze mechanische opbouw in een FP uitvoering. Helaas. Deze heli heeft nieuwe materialen waardoor de tandwielen je niet meer om de oren vliegen. Geen metaal meer, maar onbuigzaam kunststof. Hij is volgens mij nog niet in Nederland leverbaar. Een rotor tot +/- 30 cm. lijkt mij goed te doen in de huiskamer.
    Ik vlieg al ruim 50 jaar met vliegtuigen, maar de heli bleef altijd "trekken".
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Tsja dan moet je het gewoon doen.
     
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    om nog even 't stof van 't topic te blazen


    Ik vlieg nu zo'n 3 weken met de 180 pro.
    En inderdaad, het is niet de meest solide heli.
    Dingen die snel stuk gaan zijn de Rear tail servo, het onderstel en de swashplate.

    En de mededeling Ready to Fly out of the box ... forget it.
    Heb er aardig wat tijd in zitten om stabiel te krijgen en nog is 't niet geweldig.

    Gelukkig zijn er bijvoorbeeld wel alu swashplate's en rotorkop beschikbaar.. dus wellicht zet ik dat er nog eens op in de toekomst.

    Als ik had geweten dat de heli zo was qua kwaliteit en vliegeigenschappen had ik 'm niet genomen, maarja... dat is vaak weer achteraf he.
     
  5. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Meestal is het zo dat hoe meer alu erop komt hoe slechter het vliegt en met een paar tikken is de zaak verbogen.
    Ik zou eerst met de stock onderdelen de heli goed afstellen, dan er goed aan wennen en dan een betere heli nemen.
    Ofwel; gebruik deze heli om zoveel mogelijk te leren!
     
  6. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer

    dat was inderdaad ook wel beetje t idee geworden.

    En dan na deze een wat meer serieuzere nemen ... en dan is dit maar voor nu de crash / trainings heli :)
     

Deel Deze Pagina