Solo Pro Probleem?

Mensen,

Ik ben sinds een dag de trotse eigenaar van een Solo Pro V1 en heb al een middag stevig plezier van dit toestel gehad. Nu viel mij alleen iets op.

Het lijkt alsof de heli schuin hangt bij het vliegen, dus niet opzij weg drijven ofso (te verhelpen met trimmen) maar net of er een gewichtje aan de ene kant hangt. Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

Alvast dank:)

dus alle heli's hangen altijd scheef in de lucht zeg maar?

Verder ook de volgende vraag, enig idee waar ik kan vinden hoe ik het beste kan oefenen met de heli? Ik heb begrepen dat leren hooveren en dan weer landen de eerste stap is, maar wat komt daarna?:)

Laatst bewerkt:
ahaa, en hoe doe ik die?

Nose in hoover: hooveren met neus naar je toe?

Vierkantjes: rudder is het roteren of het zijdelings bewegen?

rest lukt wel denk ik, zeker met de rotatie erbij...

Rudder is de rotatie om de as. Aileron is de zijdelingse beweging. Elevator voorwaarts en achterwaarts

(mode 2)
Dus vierkantjes alleen richting op de rechterstick. Linkerstick alleen throttle.
Nose in, inderdaad hooveren met de neus naar je toe.
En rondjes, achtjes inderdaad met de rotatie erbij.

oke duidelijk, zijn die vierkantjes moeilijk om te doen of heb je dat snel door? En heeft t ook zin om dat nose-in te doen?

Die vierkantjes zijn makkelijk, tja probeer het maar. En nose-in hooveren is zeker zinvol, want de heli komt regelmatig naar je toe vliegen en dan moet je wel de juiste richting kunnen geven.

helemaal duidelijk, ik had al een paar keer een klein probleempje hiermee. De heli ging dan vol overtuiging de verkeerde kant op haha:p

dat nose in vliegen freet energie, je hersenen moeten flink werken wil je alles onder controle houden zeg!

Je hebt de Pro nog heel, is al een goed teken.
Valt al mee dat je de Pro gelijk al kan hoveren en vliegen.

Voor de rest is het gewoon veel oefenen en trainen en spreekt de rest voor zichzelf, qua oefeningen.
Spiegelbeeld denken is inderdaad vermoeiend aan het begin.
Hoe beter je kan vliegen hoe overmoediger je wordt, hoe vaker de kans op crashen en schade.

We lezen je vorderingen en hopen dat je deze snel kan vliegen en een overstap kan maken naar een niveau hoger:D

@ Pheter

Dank je voor de uitleg, de pro heeft een klein probleempje gehad, pinnetje van de flybar was kwijt..heb ik met een stukje ijzerdraad zelf gerepareerd. Verder is de kap al gescheurd maar dat maakt niet zo veel uit verder. Veel crashes, maar een duidelijk stijgende lijn. Gistermiddag paar accu's leeggevlogen binnen en 's avonds nog 3 buiten. Binnen was leerzaam, buiten was leuk door de ruimte! Kun je verder van je af, hoger en vooral ook sneller;)

Tis flink werken om dat ding scherp te houden iig! Een top toestel!

Hooveren is (verbeter me als ik het fout zeg) laag boven de grond proberen stil en stabiel te hangen. Van daaruit een beweging maken (voor, achter, links of rechts) en weer gelijk stil hooveren.

Een goede oefening om je toestel aan te leren voelen!

Dat hoort zo als tegengewicht voor de rotor.
Gewicht kan hier verwarring opwekken, het gaat om kracht, koppel en moment, massa staat er los van.
Uitleg in deze twee berichten
[28073] heli-vliegt-schuin-2 post432342
[28073] heli-vliegt-schuin-2 post432399

dus alle heli's hangen altijd scheef in de lucht zeg maar? ...
Gewone heli met hoofd- en staart-rotor, inderdaad. Coaxiale-, Flettner-, tandem-heli's (Piasecki Vliegende Banaan) en heli´s met straalaandrijving op rotorbladen niet.
Plaatjes van bestaande heli´s met uitleg van de verschillende rotorconfiguraties
Rotor Configurations

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Ron,

Ron hartelijk dank voor je uitleg! Het effect is mij nu duidelijk en de zorgen zijn weg! Ik neem aan dat dit effect niet met trimmen volledig weggenomen kan worden?

@ dannyvG

dank u:)

Nope, kun je niet wegtrimmen want de heli heeft het effect ´nodig´.

(Tussendoortje, staartrotor vraagt tussen 15 en 30% van motorvermogen, veel dus, dat verlies heb je niet bij genoemde dubbelrotor heli's).

oke helemaal duidelijk!

Het lastigste is eigenlijk nog wel om met mate te corrigeren...je reageert vaak impulsief met als gevolg dat hij aan de andere kant crashed:S Heb je misschien een goede tip, of kan dit alleen verbeteren door veel vliegen?

Wat is hoveren eigenlijk?
En waarom moet je dat doen dat "hoveren"?
Is dat leuk om te doen?
Is dat serieuze vraag om neem je ons in de maling, een nobel streven ;), zo vlak voor het weekend nog?

... Het lastigste is eigenlijk nog wel om met mate te corrigeren...je reageert vaak impulsief met als gevolg dat hij aan de andere kant crashed:S Heb je misschien een goede tip, of kan dit alleen verbeteren door veel vliegen?
Oefenen, babysteps. En trainingskruis of hoepel onder heli. En oefenen, veeeel oefenen.

@ ROn, heb ik het in jip en janneke taal goed uitgelegd zo?;) wat hoveren is?!

En wat is nu precies de functie van dat trainingskruis??

Laatst bewerkt:
Back