solp pro 270 en msrx ervaring

full

mSRx met mCPx skid en lipo.

Nog een kap maken en de lipo connector aanpassen en weer vliegen met die hap.

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:
past de originele canopy dan niet meer? en heb je door die mcpx lipo langere vliegtijd, en waar haal je zo'n connector vandaan want die zag ik niet bij de reserve onderdelen van de mcpx staan, althans niet bij rcheliparts.

grfr

Canopy past niet meer, die maak ik zelf.Komen nog foto's van.
ik gebruik Turnigy nano-tech lipo's 300 maH waardoor je vliegtijd naar 8 minuten gaat. Door het zwaardere lipo-gewicht is je msrx stabieler en vliegt hij rustiger een bocht in.
Kabeltjes kan je overal via internet kopen.

Mvg.Bernard

@Bernard, wordt de vliegtijd(ik vlieg maar 4 minuten op een lipo, de originele) en het gewicht, want ik neem aan dat die lipo zwaarder is, niet een te zware belasting voor het motortje. Ik vlieg al met mijn 3e motro en er zijn geen nieuwe te krijgen, ze staan overal in back-order. Althands ik kan ze niet vinden.

grfr

Ik heb twee msrx heli,s.
Met geen van beide heb ik kapotte motors gehad.
De belasting van meer maH is niet de oorzaak of eerder stuk gaan van een motortje.
Ik heb nu al verscheidene lipo's van de mcpx leeg gevlogen en dit zonder narigheid.
Er is bekend dat sommige series van de msrx motor uitval hebben, gewoon pech zeg maar.

Mvg.Bernard

ik heb net maar eens 4 turnigy nan-tech 160mah 24-40 lipos voor mijn msrx besteld, ze hebben ze ook zonder nano-tech, kan iemand mij vertellen wat het verschil is met of zonder nano-tech. Ik heb het op het forum gezocht maar kan het niet vinden. Ik zag dat heli-arie ze ook voor zijn msrx gebruikte en dacht dus, dan zullen ze wel passen.
Maar wat is nano-tech eigenlijk?

grfr

@fritskos
Ik wil als newby overstappen van m'n kapotte co-axial naar een fixed pitch. Mijn keuze is uiteindelijk tussen de (toevallig) beschreven heli's in deze thread.....
Na pagina 1 gaat het echter niet meer over de Solo Pro 270. Zou jij nog wat advies/info willen geven over deze 2 heli's welke mijn keuze wellicht vereenvoudigd?

@Barkie.
Zo snel als de interesse van dit draadje over ging van de solo pro 270 naar de msrx, zo snel ging bij mij ook de interesse over van de 270 naar de msrx.
De eerste 2 weken heb ik intensief met de 270 gevlogen, ik kwam van een symaatje(coax), in het begin moest even wennen en maakte best stevige crashes, waarbij de flybar snel brak, dit is een zeer zwak punt bij de 270. Hij is ook niet de lijmen want hij breekt op een zeer moeilijk punt. Ik had nieuwe flybars besteld maar dat duurde 2 à 3 weken(was nog niet leverbaar), toen ben ik een msrx gaan kopen. Ik wist in het begin dus absoluut niet wat me over kwam, het ding ging zo snel en onvoorspelbaar, maar ik vond hem wel zeer interessant en wilde deze snelle mug toch wel graag goed leren vliegen. Ik had wel een rtf, en dat is niet slim want je moet op je zender wel instellingen kunnen maken zodat hij in het begin wat rustiger wordt. Ik heb hem even met een DX5 gevlogen, dit ging beter maar daar kun je niks op instellen.
Toen mijn flybars er eindelijk waren en de 270 weer vloog bleek dat ik in de tussen tijd zoveel van de msrx had geleerd, dat ik de 270 zeer makkelijk kon hoveren en vliegen, lipo naar lipo zonder te crashen.
Ik vond de msrx veel interessanter en heb een DX6i gekocht, en met hulp van andere uit dit draadje heb aanpassingen aan de heli en instellingen in de zender gemaakt.
Kortom, de 270 is een prima heli die rustig vliegt en ik ben blij dat ik hem heb, maar de msrx daagt je echt uit.
Na een aantal lipo met de msrx, is het toch altijd weer lekker om even nog een paar lipos met de 270 te vliegen, om weer te rust te komen.
De 270 is een goede heli en volgens mij een mooie opvolger voor een coax.
vliegt super!!!

Thanx voor de erg duidelijke reactie, eindelijk advies waar ik iets aan heb!

Zou je mij een DM willen sturen waarin je vermeld waar je de 270 gekocht hebt?

Maar wat is nano-tech eigenlijk?
grfr
Nano technologie laat toe de gebruikte stoffen voor anode, kathode en isolator in de batterij tot op een véél kleiner niveau (moleculair) dan normaal, laat ons maar even zeggen "homogeen" te maken met als gevolg dat de vrije electronen (=electrische stroom) makkelijker circuleren en massaler kunnen overspringen van de ene naar de andere stof. Resultaat in de lipo : hij geeft een véél hogere ontlaadstroom af dan een conventionele lipo (de C waarde ligt een stuk hoger) en houdt desondanks veel langer een werkbare spanning. Voor zover me bekend geldt dit enkel voor het ontladen en blijft het aangeraden voorzichtig te laden, met niet meer dan 1 C tot 1,5 C max, tenzij de fabrikant zelf een hogere laadstroom toelaat.
Ik heb die NanoTechs (160 mAh) van HK voor mijn NE SP 260's en ze worden daardoor een totaal andere helis dan met de standaardlipo's (120 mAh) of de Hyperions (150 mAh - die ook al een stuk beter resultaat geven dan de standaards). Voor de 260 zijn ze allen te verkrijgen met de aangepaste NE aansluiting. Je moet wel, als je binnen vliegt met die nano's je plafond een metertje verhogen of je zit er tegen bij het opstijgen, maar dat leer je snel, gewoon véél minder gas geven ...:D
Bovendien zijn die dingen dan ook nog eens spotgoedkoop. Ik bestelde er 12 en kwam, verzendingskost inbegrepen, op 1,17 EUR/lipo.
Greetz
KS

Heeft er iemand ervaring met een goede lipolader, een waar er gelijk meerdere tergelijk kunnen worden geladen. Ik gebruik nu de originele van eflite die bij de rtf set van de msrx zat, maar dat duurt lang en gaat 1 voor 1.
wie heeft er voor mij een goede suggestie, ik heb er veel zien staan bij oa HK maar heb er absoluut geen verstand van en heb zo iets verkeerds gekocht.

grfr

@Bernard.
Ik begreep dat jij de staart van je msrx met CA-lijm in je mainframe vast hebt gezet.
Mijn staart, die dus niet gelijmd zit, wil af en toe wel eens wat draaien en nu vraag ik me af of ik als ik de staart dus met CA-lijm vast lijm, deze ooit nog wel uit het mainframe krijg?.
CA-lijm is toch een soort seconde lijm en die krijg je toch noiit meet los!

groeten, frits

Klopt helemaal, CA lijm is eenmaal vast en daarna niet meer los.
Als de staart eruit moet dan zaag of breek ik hem eruit.
Daarna boor ik voorzichtig de rest uit. Heb dit al verscheidene keren met succes gedaan.
Gewoon met beleid en ultra dunne boortjes in de dremel.

Mvg.Bernard

Hallo mijn ik vlieg mijn msrx nu met een dx4e en als hij draait op de staartmotor komt ie in zo'n soort van toiletbowl, hij word dan haast onbestuurbaar en krijg hem er niet meer uit, zou dat met een dx6i beter gaan?

dat heb ik met mijn Dx61 en de msrx ook wel eens, maar ook vaak niet.
Het heeft volgens mij met de stuurvaardigheid van de piloot te maken. Je moet, als je hem de bocht instuurt, ook weer terugsturen anders blijft hij maar doordraaien. Volgens mij is dat niet sturen de oorzaak.
Misschien zijn er nog andere die oplossingen hebben.

grfr

Back