Ja de mensen die vreesden dat het een verregende dag zou worden (waaronder ikzelf) zaten er helemaal naast.
Het was prachtig zonnig weer, met weinig wind die 's ochtends cross stond maar in de tweede ronde draaide naar het oosten. In de middag viel de wind weg en was het gewoon erg warm.
De club had zoals gewoonlijk alles weer prima geregeld met heerlijke hamburgers. Het nieuwe onderkomen van MVSB is schitterend, werkelijk een balzaal, en met een mooie aflegplank voor acculaders met véél stopcontacten.
Door technische problemen en een jurylid dat zich had verslapen hadden we een wat late start, maar door het overzichtelijke aantal deelnemers waren we toch bijtijds klaar.
Landen viel niet mee op het smalle veld, heel wat deelnemers (ik ook) kwamen te hard binnen en moesten met agressief bijsturen voorkomen dat hun kist aan de andere kant de sloot in ging. Een enkeling lukte dat niet en die ging dus in de sloot.
Ook waren er weer wat technische probleem - een motorschot wat loskwam na de snap, een gebroken prop door een wat slordig harde landing en een buitenlanding na een afgeslagen brandstofmotor. Geen schade gelukkig.
In de B was het na twee ronden niet meer spannend in die zin dat de nummer één bekend was, Ralph vd Meer won de eerste en de tweede ronde en was dus verzekerd van de dagzege. Verder lag het wederom dicht bij elkaar dacht ik, maar ik moet zeggen dat ik de scores niet heel nauwkeurig heb gevolgd.
Uiteindelijk was de uitslag in de B:
1. Ralph vd Meer
2. Maarten Held
3. Bram Dees
De rest weet ik niet meer zeker dus even afwachten tot Richard de site bijgewerkt heeft.
Wederom een zeer geslaagde wedstrijddag.