soorten lipo's voor elektro heli's

Hallo, Ik ben van plan om een 450/500 Size helikopter te kopen. Daar moeten natuurlijk ook lipo's bij, Maar welke? Vind die van flightpower, kongpower en thunderpouwer wel een beetje duur. Toen zag ik Zippy's op: Hobbycity Online R/C Hobby Store : . Ze zijn daar veel goedkoper. Maar heeft er iemand ervaring met deze lipo's? En met de winkel zelf?

Ander adress of andere soort goedkope maar toch goede lipo's zijn altijd welkom.

Robin

Ik vlieg met de lipo's van multiplex BX3/1 2100. De prijs is nog redelijk (vond ik) en toch van een bekend merk. Ik heb er inmiddels zo'n 20 vluchten mee gemaakt en ze doen het nog steeds prima. Ik heb de regelaar op de meest veilige modus staan. Het vermogen wordt dan terug gebracht als de spanning per cel is gezakt tot 3,2V. Dan is de accu dus nog niet leeg. Ik moest recent 1700mA bijladen om hem weer vol te krijgen. En dan vlieg ik bijna 10 minuten met de trex 450.

Kan ze toch ook niet goedkoop noemen op ebay voor 55 euro per stuk ( die jij opnoemt) Dan kun je net zo goed flight power kopen is ongeveer 60 euro.

Als dat het verschil is, geef ik je direkt gelijk. Toen ik vergeleek, kocht ik ze voor 50,- en waren vergelijkbare flightpowers 70,-, vandaar.

Ik gebruik zelf de ZIPPY-H 5000mAh 6S1P 20-30C Lipoly Pack voor mijn T-rex 600
Ik vind ze goed doen zeker naar de prijs
Je heb er drie voor de prijs van 1 flightpower.
Persoonlijk vind ik ze beter presteren dan die ene flightpower die ik heb.

En heb goede ervaringen met de winkel tot op heden
binnen een week in huis

Alleen als je gepakt word, ik heb inmiddels 8 x 3s2200 Hextronic's over laten komen en die waren belastingvrij :D Past in een klein doosje en als ze het openmaken weten ze toch vaak niet wat het waard is... De accu's zelf presteren prima, heb ze inmiddels 5x ontladen en ze blijven lekker presteren. 21 euro incl. verzend. Mocht er belasting bijkomen dan worden ze 29 euro, en das nog de helft goedkoper dan in de NL...

Ja, ag gewoon hopen dat ik niet gepakt wordt:D. En ook al gebeurt het wel is het nog geen probleem. Wat zijn de verzendkoste van hobbycity?

Kan ook zeker van deze kant de 2200 Hextronic's D9's aanprijzen. Heb hier een stuk of 6 van in gebruik op de Trex, en ben hier zeer tevreden mee. Voor hobbycity gaan de posttarieven puur op gewicht van je pakketje. Volgende tabelletje geldt hier:

Shipment Type Cost (USD)
International Air Mail ($20 limit) 0 - 100gr $3.09
International (Registered) Air Mail 0 - 100g $4.79
International (Registered) Air Mail 101-200g $7.80
International (Registered) Air Mail 201-250g $9.97
International (Registered) Air Mail 251-500g $12.12
International (Registered) Air Mail 501-750g $14.99
International (Registered) Air Mail 751g - 1kg $19.95

Ciao,

Rik

Als dat het verschil is, geef ik je direkt gelijk. Toen ik vergeleek, kocht ik ze voor 50,- en waren vergelijkbare flightpowers 70,-, vandaar.

De Flightpowers zijn recent serieus in prijs gezakt ! Vandaar. De 2170 25C heb ik op de beurs in Dortmund gekocht voor 47 €, hier in winkels te vinden voor rond de 55 €.

Wat Hobbycity betreft, Reaction10, persoonlijk heb ik daar 3 bestellingen gedaan en dat is telkens zeer goed verlopen, goeie communicatie, weinig verzendkosten, vrij goeie producten. Enige nadeel is dat ze onderaan je bestelling altijd laten weten voor hoeveel gram je nog kan bestellen alvorens je meer verzendkosten moet betalen...en dan ben ik geneigd om dat nog vlug op te vullen tot het maximum...maar dat ligt aan mezelf.

Gezien ik zoveel positieve reacties lees over de Zippys ga ik er misschien toch enkele 5S bestellen voor m'n T-Rex500, ben nog niet aan 3D toe en om enkel wat te hoveren en rondvliegen zijn ze prijs-kwaliteit misschien interessanter dan de FP's...

Robin, ik heb bij hobbycity al voor een 2000 euro (niet allleen voor mezelf) achtergelaten, ik ben 100 % tevreden.

voor mijn mini titan, want die zou ik nemen ipv trex 450 heb ik de hxt 2200 mah, en ben er tevens 100 % tevreden over, alle 5 de paketten hebben nu een 20 tal laadbeurten en ik merk geen verlies.

Nu net wel gehoord van een collega die na een 40 tal laadbeurten en meer in idle 2 vliegt dan ik dat ze stilaan beginnen te puffen.

bedoel je dat na 40 ladingen al sleet te merken is ? dat is echt niet goed .
ik heb van de week een flighttpower aangeschaft , ik vloog altyd met een goedkopere lipo .
ik kan je wel zeggen dat een duurdere elke cent waard is , ik merk een stuk meer vermogen , vooral meer 'snap' in de power
goedkoop is duurkoop imho
mvg

zeker niet als je de accu's volledig leeg vliegt, dan krijg je zelfs flightpowers binnen de korstste keren stuk. Iets wat een ander clublid heeft ervaring met zijn sebart katana, 2500 mah na 20 beurten voor de vuilbak.

Ik heb verschillende goedkope lipo's uitgeprobeerd, waaronder de hextronic 2200mah lipo's en de hypercel 2200 mah lipo's , maar ze presteerden toch bij lange na niet zo goed als mijn 2 flightpower accu's die ik heb, Dat komt vooral omdat ze eerder opzwellen, en sneller vermogen verliezen.

Hey,

UH is een erg betrouwbare shop. Overzichtelijk met de orders, en uitlevering ervan. Meerdere (helaas) ervaringen met wat mogelijke garantiegevallen (vooral op het gebied van regelaars, slecht één gevalletje met de hextronics cellen), die allen op dezelfde nette, open en overzichtelijke manier naar volle tevredenheid zijn afgehandeld.

Zelf gebruik ik de gewone 2200 Zippy 20C, de 3700 Zippy-R, de gewone 5000 Zippy 15C. Van andere merken de Hextronics 2200 20C, Hextronics 4100 cellen in verschillende configs, enkele Ele 2200, 10C en 15C, en vele verschillende maten FlightPowers.

De FP's zijn duur, maar gewoon goed. Niet overdreven goed, maar wel allen dezelfde degelijkheid en duurzaamheid.
De Hextronics zijn wisselend, de 4100's zijn slecht, de 2200 zijn redelijk, voor het geld prima zeg maar.
De Zipy's zijn allen GOED. Ze doen minimaal wat de specs aangeven, ze blijken zeer duurzaam en robuust te zijn, dit voor weinig geld! Ze zijn vergelijkbaar in kwaliteit met de FP's... met uitzondering van de 3700, deze steken met kop en schouders boven alles uit wat ik ook gehad heb. Zowel qua belasting, duurzaamheid, robuustheid, enz. enz. Onverwoestbaar, met zéér, zéér goede prestaties. De cellen zijn qua maatvoering, specs, opdruk enz. enz. dezelfde als de 3700 FP's (waarschijnlijk zelfde fabrikant), echter je hebt de kans ze zelf te laten ontwaken... indien dit netjes gebeurt heb je echt super cellen met betere prestaties als de FlightPowers!

Ooit ook nog eens wat Himodel cellen gebruikt, die zijn inmiddels allen overleden. Ze leken op de hextronics 4100, maar dan met een slechtere duurzaamheid. Lang niet kunnen doen wat de specs aangeven, en zelfs bij aanzienlijk minder vraag en belasting dan de specs gaan ze gewoon stuk! Dat hoeft natuurlijk niet bij alle Himodels zo te zijn, maar zelf moet ik nog een goede tegenkomen.

Conlusie van mij... de Zippy's zijn goed, UH is betrouwbaar! De 3700 zijn werkelijk TOP!

Greetz van Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat ze vor dat geld niet zo goed kunnen zijn als FP'tjes maar als ze in de buurt komen vind ik het al heel wat voor dat geld.

@ ferro. Je kunt er altijd een wat mindere lipo bij hebben zelfs bij de beste merken. Dus dat kan altijd zijn.

ja reaction , een slechte kan altyd . maar als je het hebt over levensduur , zou je na 200 keer laden moeten kijken . en niet redeneren van ; na 40 vluchtjes nog goed.
ik had een budgetpack , ook na 80 ladingen nog goed , na 81 lladingen gaar , nooit te leeg gevlogen , altyd goed behandeld . nu heb ik een fp , had ik veel eerder moeten doen , veel meer power dan er ooit uit die andere is gekomen .
dusz , vandaar mn gedachte

hoe verklaar jij dan dat er 3 FP paketten niet meer werken, 3 cellen, 2500 mah

lader : sommer
balancer : FP
toestel sebart katana met hacker setup

timer op 8 minuten

hoe verklaar jij dan dat er 3 FP paketten niet meer werken, 3 cellen, 2500 mah

lader : sommer
balancer : FP
toestel sebart katana met hacker setup

timer op 8 minuten

Stuur ze gewoon op... Maar als het 3 pakketen zijn zou ik toch naar een fout bij de piloot, motor ofzo gaan kijken want dat is abnormaal... 8min? Hoeveel mA steek je er dan weer in?

8 minuten lijkt me ook wel wat lang!, Ik ontlaad mijn 'FP's nooit dieper dan 1700 mah van de 2170, en tot nu toe houden ze het prima!

Back