sophwith strutter 1/4.3 mick reeves

hallo ,

begint wat eentonig te worden met 4 st. vleugels
maar no: 4 is al goed opweg

en vandaag de motor binnen gekregen

ben benieuwd hoe die is.
wilde eerst de 30 cc maar toch voor de 38 cc gekozen
deze kan een grotere prop draaien 20/8 maar denk een 22/6 zal ook wel gaan
de 30 kon maar 17 / 18 aan
kan ik ook eens met de romp aan de slag


groet jacques


Hallo Jacques,

Hoe is de motor? Heeft hij al gedraaid?

Ik zit te denken deze motor ook aan te schaffen voor mijn ESM P-39.

Mvg

Didier
 
hoi,

eindelijk de vleugels zijn af :)
ben nu met de romp begonnen gaat al de goede kant op

de beide romp zijkanten zijn klaar



de gaten voor de bevestigings duvels geboord
nu de motor aanpassen op brandschot
maar hoe groot moet de tank zijn ? zou +/- 350 cc genoeg zijn
viertakt zou minder verbruiken dan 2 takt .............

@Didier Neefe
ik heb de motor nog niet laten lopen komt binnen kort wel

groet jacques
 
hoi ,

ff met de motor aan de slag geweest



motor past prima zo ,
spant moest 25 verder terug en hij steekt 15 mm buiten de cowl met alleen het kleppen deksel
tank gaat boven de motor zo is tie niet te zien in de cokpit

groet jacques
 
Prachtig, man wat ga je hard!
Die 15mm gaat echt niet opvallen aan de onderzijde van de cowl :thumbsup:.
(en de bougiedop?)
Wat is de afmeting van de rompliggers, bij de mijne was dit 6x6 vuren, bij jou ook?

Groeten, Ralf
 
Prachtig, man wat ga je hard!
Die 15mm gaat echt niet opvallen aan de onderzijde van de cowl :thumbsup:.
(en de bougiedop?)
Wat is de afmeting van de rompliggers, bij de mijne was dit 6x6 vuren, bij jou ook?

Groeten, Ralf

hoi ralf ,

de liggers zijn 3/8 dus 5mm is donker hout denk het zelfde als wat ie voor de struts gebruikt
tot bij de achterste cockpit zijn het 2 gelamineerd tot voorste 3
bij de nieuport had ik 8x8 mm bovenste gelamineerd uit 2x 4/8 mm
onder i.v.m de kromming 2x 3/8 +1x2/8
op die manier zijn ze veel sterker dan enkel 8x8

groet jacques
 
hallo ,

weer wat verder met de strutter

de romp is zover in elkaar nu de vorm spanten erop

ook eens de onder vleugel gepast voor controle instelhoek .
deze is +3 gr. is dus volgens tekening :)

groet jacques
 
hallo,

de romp begint al vorm te krijgen
ik heb de cabane struts in elkaar gezet , zijn gemaakt van t.c. rvs druppelprofiel



morgen eens alles nameten en kan dan de boel bevestigen
nu beginnen met de cockpit dekking

groet jacques
 
hallo,

ben eens begonnen met de 1/2 struts

deze worden van t. clark rvs druppel buis gemaakt hierin komt een 4 m/m koolstof staaf verlijmt
aan voorste moet boven een oogje voor de spandraad
dan met vleugel de juiste lengte bepalen


groet jacques
 
hallo ,

ben eens begonnen met fin en r.roer
is nu zowat klaar

de rand lamineren met 0.4 ply

bevestigings pinnen voor stab

stab er op

dan de fin en dit wordt alleen door de spandraden op zijn plek gehouden

en zo is tie compleet :)


nu eens beginnen met de servo's en aansturing


groeten jacques
 
hallo,

weer wat verder met de stutter
ben nu bezig met de aansturing van hoogte en richtings roer

moest ff uitzoeken hoe en waar de servo's moeten zitten
een servo plankje erin geplaatst met 2x 4kg voor hoogte en 1x 6kg voor richting

nu de stuur kabels nog plaatsen

groet jacques
 
Phoeh, wat ga je waanzinnig hard man :thumbsup:!
Prachtig om je bouwkunsten te volgen.
Heb je al een mooi kleurenschema uitgezocht :yes:?

Groeten, Ralf
 
Heb je al een mooi kleurenschema uitgezocht :yes:?

Groeten, Ralf

hoi ralf ,
als kleurschema denk ik aan ral 8014 en onderkant solartex linnen
ook weer wat verder met de bouw

roer en fin klaar

romp zijkant erop

instument panel pasgemaakt nu nog de klokjes

opslag voor de munitie drums

en een vloertje erin
de aansturing van de roeren is ook al klaar
vandaag ter compensatie van schade aan de spanten materiaal voor de struts gekregen :)

groet jacques
 
hoi ,

vandaag eens een poging gedaan om het landings gestel inelkaar te zetten :frustie:



dit zou het dus moeten worden

groet jacques
 
Back
Top