Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Om wat afwisseling te hebben tijdens het bouwen heb ik het zijroer bespannen.
Om een goede hechting van de folie te krijgen heb ik stroken folie om de Alu buis gelijmd.
Ik heb hiervoor dubbelzijdige band gebruikt.
Ben nu bezig om het stabilo af te werken zodat deze ook bespannen kan worden.
Voordat de romp dicht gaat wil ik de hele cockpit klaar hebben.
Dat werkt makkelijker als de romp goed toegankelijk is.
Dus het kompas afmaken.
Voor het kompashuis heb ik het diepgetrokken onderdeel van de kit gebruikt.
De rest van onderdelen in de kit waren van hout.
Ik heb deze uit kunststof gefreesd.
De kompasring heb ik van PVC gemaakt.
Nu nog iets verzinnen om de tekst op het conische binnendeel krijg.
Henk, ik heb geen plaats voor en grote vitrine , dus hij moet wel vliegen.
Als we jouw pronkstukken in een vitrine moeten zetten hebben we een sporthal nodig.
Door drukte op het werk en daarna een verkoudheid heeft de bouw een tijd stil gelegen.
Maar nu weer verder.
Om de spandraden makkelijk te kunnen solderen heb ik een hulpmiddel gemaakt.
Eerst een blokje om de draadeinden en de vork te kunnen klemmen.
In het grote blokje heb ik M 3 schroefdraad aangebracht.
Vervolgens de blokjes op elkaar geschroefd.
Op de deelnaad worden dan de gaten geboord.
In de gaten kan dan de vork en een draadeind geklemd worden.
Vervolgens een blokje gemaakt om de verschillende breedtes strip te kunnen klemmen.
Op deze manier zijn de spandraden gemakkelijk te solderen.
Weer zeer fraai gemaakt Ton, klassenwerk.
Ga je de vlieg- en landingsdraden toch met de M2 forkends van Mick uitvoeren of alleen de minder zwaar belaste kabels?
De Pup heeft 35 spandraden.
Dat zijn er toch te veel om ze allemaal door Flying Wires te laten maken.
Dus ik heb besloten om alleen de vlieg- en landingsdraden bij Flying Wires te bestellen.